Yeşil sürüşle emisyonun azaltılması hedefleniyor

Eko-sürüş, yakıttan tasarruf etmenize nasıl yardımcı olabilir?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Bu günlerde, "eko-sürüş" veya "yeşil sürüş" tekniklerine artan bir ilgi var. Bu yazıda, eko-sürüş kavramının ne denli önemli olduğuna ve belirli sürüş davranışlarının yalnızca çevreye değil aynı zamanda yakıt tasarrufuna da nasıl katkı sağladığına göz atıyoruz. 

Eko-sürüş nedir?

Eko-sürüşte ifadesindeki "eko” kelimesi iki ilkeyi temsil etmektedir. İlk olarak, ekoloji:

  • Çevre bilinciyle araç kullanmak bugünlerde tüketiciler için günümüzde daha önemli hale gelmiştir. İkincisi, ekonomik: Yakıt tasarrufu, sürücünün cüzdanı üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.
  • Eko-sürüş veya ”yeşil sürüş", bu nedenle emisyonu ve fosil yakıt kullanımını mümkün olduğunca azaltmayı amaçlayan bir sürüş tekniği yöntemidir. Ve elektrikli bir araç kullanıyorsanız, batarya menzilini artırmanıza da yardımcı olacaktır!

Hangi sürüş teknikleri yakıt tasarrufu yapmanıza yardımcı olur?

Karbon ayak izinizi azaltmak ve paradan tasarruf etmek için işte size 9 eko-sürüş tüyosu.

1.    Lastik basıncınızı kontrol edin

Yeterince hava basılmamış lastikler, sürücünün aracın kontrolünü etkilemesinin yanı sıra yakıt tüketimini de artırır. Öte yandan, fazla hava basılmış lastikler yakıt tüketimini azaltır, fakat fren mesafesini arttırır ve lastiğin ömrünü kısaltır. Uygun basınç seviyesi göstergesi genellikle araç bakım kılavuzunda, torpido gözünde, kapıda veya yakıt kapağında bulunur.

2.    Doğru lastiği seçin

Düşük yuvarlanma direnci oluşturmak için tasarlanan ”Yakıt tasarruflu lastikler" aracınızın yakıt tüketimini de önemli ölçüde azaltabilir. Etiketleme sistemi, en verimli lastiği tespit etmenize yardımcı olur: Etiket üzerinde "benzin pompası" resimli yazıyı bulun ve A sınıfı lastikleri seçin.

header choix 2

A'dan E'ye (A en verimli) sınıflandırılmış lastik yakıt verimliliği gösterilmektedir.

3.    Öngörme: yavaşlama, fren yapmama

Örneğin, trafik ışıklarına kadar yarışmaktan ve frene basmaktan kaçının. Bunun yerine önceden plan yapın ve aracın yavaş bir şekilde yavaşlamasını sağlayacak kadar mesafe bırakın.

4.    Sarsıntılı sürüşten kaçının

Yerleşik kentsel bölgelerde her zaman kolay olmasa da sürekli dur kalk yakıt tüketiminizi olumsuz yönde etkileyecektir. Şehir içi yolculuklarda daha iyi kilometre yapmanın (kilometre başına litre) yollarından biri de sakin kalmaktır! Önünüzdeki araba ile sürekli dip dibe olmanıza gerek yok. Neyse ki günümüzde birçok araç yakıt tüketimini azaltmak için şehir içi sürüş moduyla donatılmıştır.

Günümüzde, şehir içi sürüş modu sayesinde trafikte yakıt tüketimi azaltılabilmektedir

5.    Ani hızlanmalardan kaçının

Bir nesnenin hızını ne kadar hızlı değiştirirseniz, o nesne o kadar fazla güç harcar. Bu nedenle, ani bir hız artışı ekstra bir enerji gerektirecek ve bu da yakıt tüketiminizi olumsuz yönde etkileyecektir.

6.    Hız sınırlarına uyun

Yalnızca güvenlik nedeniyle değil, otomobil hız sınırları da yakıt tüketimini ve kirletici emisyonları azaltmaya yardımcı olur. 

7.    Bölgeyi tanıyın

Vitesteyken sabit hızda gitmek daha iyi kilometre yapmak için harika bir yoldur. Örneğin yokuş aşağı gidiyorsanız aracınızın seyir ve yer çekimi gücünün görevini yapmasına izin verin. Hemen akabinde bir yokuş varsa, bayırın dibine ulaştıkça hızlanmaya başlayın. Peki ya hız sabitleyici? Otoban için yararlı olsa da, engebeli arazide bu özelliği kapatmak en iyisidir.

8.    Motoru çalışır halde bırakmayın

Gerekmedikçe, hem cüzdanınızı hem de çevreyi korumak için aracı çalışır halde bırakmayın. Buna telefon görüşmesi yapmak için durmak, çocukları almak için arabada beklemek, hatta yoğun trafikte oturmak da dâhildir.

9.    Klimayı idareli kullanın

Gereksiz kullanım, daha fazla yakıt tüketimi ve atmosferde daha fazla CO₂ anlamına gelir. Düşük hızda havalandırmayı tercih edin veya camları açın.

Yeşil sürüş: yakıt tasarrufu yapmanıza yardımcı olacak uzman tüyoları

Michelin'in Teknik ve Bilimsel İletişim Direktörü Cyrille Roget, eko-sürüş teknikleriyle yakıttan nasıl tasarruf edileceğine dair bazı özel önerilerde bulunuyor. 

"Hafifçe hızlanın ve örneğin ilk çalıştırmada otomobilin gücünden yararlanın” diyor. Olabildiğince hızlı gaza basmaya gerek yok. Aynı şekilde hız konusunda da: "Otoyoldaki hız sınırlarına dikkat ederek, yakıt tasarrufu sağlayın. Yokuş yukarı hızlanmayın, aracın yokuşlarda biraz yavaşlamasına izin verebilirsiniz.”

Cyrille, şehir içi bölgeler için şöyle diyor: "Doğru olan, öndeki kişinin arkasında kalmaktır. Bazı şehirlerde insanlar gergin bir sürüş tarzına sahip olabilir. Ama işin sırrı kendi ritminize bağlı kalmak ve mümkün olduğunca öngörülü olmaktır.”

Ani hızlanmalardan kaçınmak eko-sürüş açısından çok önemlidir

Peki yakıt tasarrufu yapma ve litre başına düşen kilometreden (mpg) en iyi şekilde faydalanma söz konusu olduğunda en önemli faktörlerden biri nedir? Lastikler! Cyrille, "israf edilen" enerjinin büyük bir kısmının (arabanın tekerleğini döndürmek için kullanılmayan yakıt) yuvarlanma direnci nedeniyle kaybedildiğini belirterek şöyle eklemelerde bulunuyor: “Bu kayıp %20'ye kadar başka bir deyişle dolu bir deponun beşte birine tekabül etmektedir. Ve her yıl arabaya ne kadar yakıt koyduğumuzu düşündüğünüzde, bunun ne derece önemli bir miktar olduğunu anlarsınız.”

Yuvarlanma direncini azaltmanın yolu (çekiş gücünü kaybetmeden) doğru lastik takmaktır. Örneğin yeni MICHELIN e.PRIMACY lastikleri ele alalım. Bu lastikler, eko-sürüşün tüm yönleri göz önünde bulundurularak özel olarak tasarlanmış olup, sürücülerin son derece düşük yuvarlanma direnci nedeniyle paradan ve yakıttan tasarruf etmelerine yardımcı olur(1).

Ortalama seçkin rakiplerine (1) kıyasla en iyi yuvarlanma direncine sahip olan MICHELIN e.PRIMACY, 100 kilometrede 0,21 litre yakıt ve lastiğin ömrü boyunca yaklaşık 80 € (2,3) tasarruf sağlar. Elektrikli bir araçta menzil, kategorisindeki diğer lastiklere kıyasla tahminen %7 oranında artar - bu da tahmini 400 km menzil için 30 km'dir (4).

Sürücüler çevreye nasıl faydalı olabilir? 

Otomotiv sektörü, MICHELIN e.PRIMACY lastiği veya MICHELIN PILOT SPORT EV lastiği gibi yenilikler kanalıyla araçların çevre üzerindeki etkisini iyileştirmek için önemli adımlar atmaktadır. Ancak sürücünün de oynadığı önemli bir rol vardır. Anladığımız üzere, eko-sürüş sadece paradan, yakıttan tasarruf etmenin ve yolda daha güvenli kalmanın bir yolu değil, aynı zamanda birlikte daha yeşil bir geleceğe doğru yol alırken çevre bilinciyle hareket etme düşüncesidir.

Fotoğraf Jenerikleri:

Halbergman / Getty
Zero Creatives / Getty
Karin & Uwe Annas / Adobe Stock
Kiyoshi Hijiki / Getty

YASAL BİLGİLER

(1) MICHELIN e.Primacy lastik serisi, (Competitor 1) ,  (Competitor 2),  (Competitor 3) ve  (Competitor 4) markaları gibi Orijinal Ekipman uygulamalarına tahsis edilmemiş birinci sınıf yaz lastiklerinden biri olarak tanımlanmaktadır (yani otomobil üreticilerinin belirli hedeflerine ulaşmak için tasarlanmamıştır) fakat bu lastikler bayilerden satın alınabilir.
Yuvarlanma Direnci testi - Yuvarlanma Direnci testleri, Michelin’in talebi doğrultusunda, Applus Idiada tarafından Haziran (yenilerde) & Ağustos 2020 tarihleri arasında 205/55 R16 91V ebadındaki lastiklerle MICHELIN e.PRIMACY (yeni: 5,58kg/t & aşınmış: 5,13kg/t) ile MICHELIN PRIMACY 4 (yeni: 7,74kg/t & aşınmış: 6,25kg/t) ;  (Competitor 5) (yeni: 7,17kg/t & aşınmış: 5,81kg/t) ;  (Competitor 1) (yeni: 6,39kg/t & aşınmış: 5,49kg/t) ; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (yeni: 8,93kg/t & aşınmış: 6,94kg/t) ;  (Competitor 4) (yeni: 7,97kg/t & aşınmış: 5,54kg/t) ; GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (yeni: 7,01kg/t & aşınmış: 5,38kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (yeni: 6,96kg/t & aşınmış: 6,30kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 (yeni: 8,79kg/t & aşınmış: 6,97kg/t) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.

(2) Yeni lastiklerde, MICHELIN e·Primacy rakiplerinden 2 kg/t daha az ortalama Yuvarlanma Direnci üretir, bu da yakıt tüketiminde 0,21l/100km'ye varan azalmaya eşdeğerdir, CO2 emisyonunda VW Golf 7 1.5 TSI için 5g'ye varan kazanıma eşdeğerdir ya da bir VW e.Golf için otonomide %7'ye varan kazanıma eşdeğerdir. 
Kullanım sırasında MICHELIN e·Primacy rakiplerinden ortalama 1,5 kg/ton Yuvarlanma Direnci daha az üretir ve kazanım, yakıt üzerinde 80 € tasarrufa eşdeğerdir. Bu kazanım, 174 kg'a kadar kaydedilmiş C02'ye eşdeğerdir. Kullanım kazanımları, gerçek dayanım ömrü performansı dikkate alınarak ortalama yeni ve 2 mm perdahlanmış lastiklere göre hesaplanmıştır. Tüm kazanımlar 35.000 km taban ve 1,46 €/l yakıt fiyatı üzerinden hesaplanmıştır (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 tarihi itibarıyla motorlu taşıt hareketlerinde ulusal ve yabancı ülkelerde ilk 10 ülke ağırlıklıdır - https://ec.europa.eu/ eurostat/web/transport/data/database). Gerçek yakıt ve maliyet tasarrufu, özellikle sürüş alışkanlığına, araca veya lastik basıncına bağlı olarak değişebilir.

(3) Artırılmış EV batarya aralığı ve CO2 azaltımı. Yeni lastiklerde, MICHELIN e.PRIMACY rakiplerinden 2 kg/t daha az ortalama Yuvarlanma Direnci üretir, bu da yakıt tüketiminde 0,21l/100km'ye varan azalmaya eşdeğerdir, CO2 emisyonunda VW Golf 7 1.5 TSI için 5g'ye varan kazanıma eşdeğerdir ya da bir VW e.Golf için otonomide %7'ye varan kazanıma eşdeğerdir.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.