H24 Green GT prototype

DEĞİŞİM İÇİN YARIŞIYORUZ

İnovasyonu hızlandıran motor sporları
#WeRaceForChange

NEDEN YARIŞLARA KATILIYORUZ?

Motorsport, an accelerator of innovation #WeRaceForChange

Onlarca yıldır, yarış lastiklerimizin performansını tüm dünyaya kanıtlamaktan dolayı gurur duyuyoruz. Öte yandan bugün, motor sporlarının yapısı değişti.   

Karşı karşıya olduğumuz muazzam zorluk, MICHELIN markasının başarıya ulaşmasını sağlayan performanstan ödün vermeden Dünya'nın kaynakları, biyolojik çeşitlilik ve CO₂ emisyonları açısından sınırlı etki oluşturan bir tasarım ve üretime sahip olan Tamamen Sürdürülebilir kitle pazar ürünü lastikler geliştirmektir.  

Bu nedenle teknolojik yenilik açısından motor sporları daha önce hiç olmadığı kadar değerli bir tecrübe sahası ve öncü haline geldi. Motor sporlarının sert koşulları yenilik yapmamıza, rekor sürede deneyler gerçekleştirmemize, öğrenmemize, yeni çözümler tasarlamamıza ve herkesin faydasına olan sürdürülebilir çözümler geliştirme sürecini hızlandırmamıza ilişkin fırsatlar sunuyor.

HAREKET ŞEKLİMİZİ GELİŞTİRMEK ÜZERE, DEĞİŞİM İÇİN YARIŞIYORUZ

We race for change - Performance made to last

Ortaklarımıza başlangıç çizgisinden bitiş çizgisine kadar uzun ömürlü performans sağlamak için yarışlara katılıyoruz. Yasal aşınma limitine (1) kadar güvenebileceğiniz lastikler sayesinde sizlere ilk kilometreden son kilometreye kadar süren, bağımsız bir sürüş deneyimi yaşatma taahhüdünde bulunuyoruz.

We race for change - Sustainable materials

Yeni zorlukların üstesinden gelmek için yarışlara katılıyoruz. Lastiklerimizde kullanılan biyolojik kaynaklı ve geri dönüştürülmüş hammadde (2) oranları gün geçtikçe daha da artıyor. Motor sporları alanında geliştirdiğimiz ileri düzey malzemeler, 2025 yılı itibarıyla tüm MICHELIN lastiklerinde kullanılmaya başlanacak.

We race for change - simulation

Yanıtlar bulmak, simülasyonlar yapmak, veri biliminden yeni şeyler öğrenmek ve kendimizi aşmak için yarışlara katılıyoruz. Motor sporları alanında simülasyon mühendisliği kullanımımız, lastik üretimi sürecine de dahil edilme aşamasında ve bu sayede ciddi oranda kaynak ve CO₂ misyonu tasarrufunda bulunacağız.

EKİPLE TANIŞIN VE DEĞİŞİM İÇİN NASIL YARIŞTIĞIMIZI KEŞFEDİN

Michelin #WeRaceForChange - Dylan

Dylan, lastik performans mühendisi

Michelin #WeRaceForChange - Philippe

Philippe, lastik teknikeri

Michelin #WeRaceForChange - Stéphanie

Stephanie, kimyager

LE MANS: 100 YILDIR YENİLİK AÇISINDAN EN FAZLA TERCİH ETTİĞİMİZ PLATFORM

Michelin innovations through the history of the 24H of Le Mans #WeRaceForChange

Normalde günlük trafiğe açık olan yollarda gerçekleşen Le Mans 24 Saat yarışı, lastiklerimizi yarış pistinin pürüzlü yüzeyinden ani hava ve sıcaklık değişimlerine kadar istisnai kısıtlamalara maruz bırakıyor. Buna rağmen lastiklerimiz yarışın başlangıcından bitiş çizgisine kadar kusursuz ve mükemmel bir dengeye sahip performansın yanı sıra; güvenlik, yol tutuşu ve çok yönlü kullanım imkanı sunuyor!

Hareketliliği değiştiren yenilikler:

The winner of the inaugural Le Mans 24 Hours was a Chenard & Walcker

Sökülebilir lastik

1923: İlk Le Mans 24 Saat yarışının kazananı MICHELIN lastikleriyle donatılmış bir Chenard & Walcker idi. Araç, yarışı saatte yaklaşık 92 km ortalama hızla tamamladı. Sökülebilir lastikler dayanıklılık, uzun ömürlülük, konfor ve kullanım kolaylığı özelliklerini bir arada sunarak hareketliliği kökten değiştirdi.

A Lancia B20 GT won its class on radial tyres at the 1951 Le Mans 24 Hours.

Radyal lastik

1951: 1946 yılında patenti alınan ve 1949 yılında piyasaya sürülen MICHELIN X lastiklerinde, uzun ömürlü güvenlik, konfor ve yakıt ekonomisi için metal kayışlar içeren devrim niteliğinde bir radyal karkas vardı. 1951 yılındaki Le Mans 24 Saat yarışında radyal lastiklerle donatılmış bir Lancia B20 GT kendi klasmanında birinci oldu.

Michelin was the first to race slick tyres at Le Mans

Düz lastik

1967: Michelin, Le Mans yarışlarına katılan ilk düz lastik markası oldu. Bu lastiklerin tamamen pürüzsüz, desensiz sırtı, kuru koşullarda üstün yol tutuşu sağladı. Alpine A210’un P1.6 sınıfında galibiyet elde etmeden önce kendi klasmanında ilk kez bir turu dört dakikanın altında tamamlamasını sağlayan düz lastikler anında ses getirdi.

Alpine A442, the 1978 Le Mans winner

Yüksek performanslı lastik

1978: Yüksek performanslı MICHELIN radyal lastikleriyle donatılan Renault-Alpine A442B’nin 1978 Le Mans yarışında elde ettiği zafer, teknolojinin olağanüstü değerini gözler önüne serdi. Formula 1’de elde edilen başarıyla devam eden bu zafer, radyal lastiklerin üstünlüğüne ilişkin yeni bir kanıt sağladı ve teknolojinin dünya genelinde bir sektör standardı haline gelmesine katkıda bulundu.

Benzinli ve dizel motorlardan hibrit güç ünitelerine kadar güç üretimi teknolojisinde elde edilen ilerleme, disk frenlerin sunulması ve aerodinamiğin giderek daha karmaşık hale gelmesi gibi teknolojik gelişmelerin tamamı lastikler için yeni zorlukları beraberinde getirdi. Lastikler, daha yüksek güç çıkışı, yük ve tork gibi daha kapsamlı kısıtlamalara uyum sağlarken aynı zamanda üstün verimlilik sunmak zorundaydı.  Michelin’in Le Mans yarışlarındaki galibiyet sayısı, performans açısından yarışta görülen şaşırtıcı değişimin bir temsili niteliğinde. Yalnızca son 10 yılda, yarışın yıldızı LMP1 prototiplerinin saatte yaklaşık 240 km ortalama hızla ve tek bir lastik setiyle yaklaşık 750 km’yi tamamlamasına yardımcı oldu. Bu, iki Formula 1 Grand Prix yarışında kat edilen mesafeden daha yüksek bir değer!

Le Mans 2023: sürdürülebilir bir gelecek için yeniliklere devam ediyoruz

Le Mans 24 Saat yarışlarının yüzüncüsü de Michelin yenilikleri açısından bir istisna olmayacak:

  • Bugünün heyecan verici Hypercar prototipleri için geliştirilen son MICHELIN Pilot Sport Endurance düz ve ıslak yol lastikleri, simülasyon teknolojisi kullanılarak tamamen sanal olarak tasarlandı. Kayda değer oranda kaynak ve CO₂ emisyonu tasarrufu sağlamak üzere bu süreç şimdi kitle pazar lastiklerinin geliştirilmesinde de kullanılıyor.
     
  • Bu yıl, GreenGT’nin hidrojenli prototipi ve tamamen elektrikli Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance için %63 oranında sürdürülebilir malzeme (biyolojik kaynaklı yenilenebilir veya geri dönüştürülmüş malzemeler) içeren bir yarış lastiği sunacağız.  Bu başarı, lastikler bağlamında sürdürülebilir malzemelerle ilgili bilgi birikimimiz sayesinde, performans veya genel çevresel etki açısından ödün vermeksizin elde edilmiştir.
Racing tyre that contains 63% sustainable materials
Designed to win

LASTİKLERİMİZ KAZANMAK İÇİN TASARLANDI

Son 50 yıldır Önemli FIA ve FIM Dünya şampiyonalarında en fazla zafer elde eden lastik üreticisiyiz
24 hours of Le Mans

LE MANS 24 SAAT YARIŞI

Motor yarışları tutkusunun 100. yılını kutluyoruz

ORTAKLARIMIZ BİZE GÜVENİYOR

Siz de parkurda veya yolda MICHELIN lastiklerine güvenebilirsiniz

Neden MICHELIN? diyorsanız, daha fazla bilgi edinmek için tıklayın:

Daha fazla Motor Sporları içeriği için bizi takip edin 

YASAL BİLGİLER

(1) Son kilometre ifadesi, asgari yasal diş derinliğine (Avrupa’da 1,6 mm) kadar şeklinde yorumlanmalıdır. Lütfen ülkenizde geçerli olan minimum yasal diş derinliğini öğrenin. Daha fazla bilgi için: https://www.michelin.com.tr/ilk-kilometreden-son-kilometreye-kadar-guvenli-surus


(2) Michelin, geri dönüştürülmüş veya insan ömrü süresince yenilenebilir olan ve gıda sektöründe kullanılmayan biyolojik kaynaklı malzemeleri sürdürülebilir malzemeler olarak tanımlar. Michelin, yağ gibi insan ömrü süresince yenilenemeyen doğal malzemeleri sürdürülebilir malzeme olarak kabul etmez. Bu doğrultuda, doğal mineral kaynaklı olsalar dahi silika gibi bazı malzemeler Michelin’in “sürdürülebilir malzeme” tanımına girmez. Geri dönüştürülmüş malzemeler; endüstriyel veya tüketim sonrası oluşan atıkların işlenerek ürünlere, malzemelere veya diğer maddelere dönüştürüldüğü geri dönüştürme işlemlerinden elde edilen ham maddelerdir. Enerjinin yeniden kullanımı ve malzemelerin enerji elde etmek üzere yeniden işlenmesi süreçleri hariçtir. (Avrupa Birliği Direktifindeki Atık tanımı uyarınca). 


(3) Daha fazla bilgi için: https://www.michelin.com.tr/basinda-michelin/tamamen-surdurulebilir-lastige-dogru-bir-adim-daha ​​​​​​​

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.