michelin web banner yeni ölçü

Michelin Türkiye Instagram Hesabımız Açıldı!

Michelin Türkiye Instagram hesabımızın açılışını kutlamak için sizinle eğlenceli bir içerik paylaşmak istedik. O çok sevdiğiniz, Michelin Man'e dair bilmediğiniz 10 şey yazımızda ama önce Michelin hakkında bilmediğiniz daha birçok şeyi keşfedeceğiniz Instagram sayfamızı takibe alın!

Michelin Man’e Dair Bilmediğiniz 10 Şey

Şirketi kuran Edouard ve André Michelin kardeşler tarafından tasarlanan karakter, efsaneye göre; 1984 yılında Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen bir otomobil endüstrisi fuarında Edouard bir yığın lastik fark ediyor. Ardından André’ye bu lastiklerin kolları ve bacakları olmayan bir adama benzediğini söylüyor. Bu olaydan birkaç yıl sonra Michelin Man doğuyor.

Michelin Man hakkında bilmediğiniz bu kadar çok şey olduğunu görünce siz de şaşıracaksınız! Sizi daha fazla merakta bırakmadan Michelin Man’e dair bilmediklerinizi sıralayalım. Keyifli okumalar!

1. Gerçek Adı Bibendum

120 ans bibendum personnages 20230206 111027

Evet yanlış okumadınız, Michelin Man’in gerçek adı aslında Bibendum. Bibendum ismi, şair Horace’ın Odes’inin “Nunc est Bibendum” sloganından geliyor. Bu kelime aynı zamanda İngilizce’de “içme zamanı” anlamını taşıyor. Lastiklerle ilgisinin ne olduğu bilinmese de 1900’lü yılların başlarında alkollü bir şekilde araba kullanmak sorun olarak görülmüyordu.

Karikatürist olan Marius Rossillon, diğer adıyla O’Galop; 1898 yılında Münih’teki bir bira fabrikasında reddedilen poster üzerinde Bibendum’u yarattı. Bu çizim Michelin lastiklerinin sert ve dayanıklı olduğunu göstermenin yanı sıra, lastiklerin kolaylıkla patlamayacağını da ifade ediyordu. Çizimde; çiviler ve kırık camlarla dolu bir kadehi içen “Lastik Adam” bulunuyordu.

Günümüzdeki Michelin maskotu ile karşılaştırıldığında, ilk Michelin Man puro içiyor ve gözlük takıyordu. Puro zamanla ortadan kayboldu, gözlükler ise şu anki versiyonda görülen iri gözlere dönüştü.

2. Michelin Man Eskiden Korkunç Görünüyordu

00300980

20. yüzyılın başlarındaki posterlerde, Michelin Man uğursuz bir figür olarak tasvir ediliyordu. İri gözlüklü, purolu ve şampanya içen bir karakter olduğundan az önce bahsetmiştik. Bu durum, karakterin “yol ayyaşı” olarak tanınmasına neden oldu. Ardından İtalyan pazarında Michelin Man, balo salonu dansçısı olarak tasvir edildi. Burada ise araba satın alacak parası olan zengin üst sınıflara hitap etmek istendi.

1920’li yıllarda ise Michelin Man, aile dostu bir imaja büründü. Alkolü ve sigarayı bıraktı, kilo verdi. Hatta bir miktar “maço” bir hale geldi.

3. Beyaz Lastikten Esinlenen Vücudu Tarihsel Açıdan Doğru

eb002527 1 20230206 111027

1912 yılından önce lastikler gri beyaz veya açık bej renklerindeydi. Bunun sebebi ise kauçuğun doğal renginin süt beyazı olması. Günümüzde lastiklerin siyah olması ise lastiğin sırt bileşimini oluşturmak amacıyla diğer polimerlerle birleştirilen dengeleyici bir kimyasal olarak kullanılan, karbon bileşeninden kaynaklanıyor. Bu kimyasal birleşim, lastiklerin dayanıklığını artırıyor. Lastikler hakkında az bilinen başka ilginç bilgiler için şu yazımızı da okuyabilirsiniz.

4. Michelin Man Aynı Zamanda Güvenilir Bir Rehber

00036173 hd 20230206 111027

1900 yılında Fransa yollarında 3000’den az araba bulunuyordu. Otomobillere ve elbette buna bağlı olarak otomobil lastiklerine olan talebi artırmak gerekiyordu. Michelin kardeşler bu amaçla Michelin Rehberi adında bir rehber yayınladı. Bu rehber Michelin Yeşil Kılavuzları olarak da biliniyor. Rehber, Fransa’daki haritalar, araba tamircisi listeleri, oteller, benzin istasyonları, lastik tamir ve değiştirme talimatları gibi pek çok bilgiyi içeriyordu. Michelin Rehberi günümüzde Fransa dışında pek çok ülkeyi, bölgeyi ve şehri kapsıyor. Çeşitli dillerle yayınlanan rehberi arka planında ise ilgi çekici noktaları açıklayan alfabetik bir bölüm yer alıyor. Michelin aynı zamanda gezmeye değer, dolaşmaya değer yerleri önermek için üç yıldız sistemini kullanıyor.

5. Michelin Man Dünyaca Ünlü Bir Yemek Eleştirmeni

00019661 20230206 111027

Az önce bahsettiğimiz Michelin Yeşil Rehberi dışında Michelin Kırmızı Rehberi olarak da bilinen Michelin Rehberi bulunuyor. Kırmızı Rehber, restoranları belirli kategorilere göre listeliyor. Rehberin restoran bölümünün popülerliğe kavuştuğunu fark eden Michelin kardeşler, çeşitli restoranları ziyaret ederek incelemesi için bir müfettiş ekibi görevlendirdi. Bunun ardından 1926 yılında Michelin, kaliteli yemek işletmeleri için yıldız vermeye başladı. Başlangıçta tek bir yıldız veriliyordu. Zamanla sıfır, bir, iki ve üç yıldız verilir oldu. 1936 yılında ise yıldız sıralama kriterleri yayınlandı ve o zamandan bu zamana aynı kriterler geçerliliğini koruyor.

1960’lı yıllarda Nouvelle mutfağının öncülerinden biri olan Fransız Şef Paul Bocuse “önemli olan tek rehber Michelin’dir” demiştir. 2023 Michelin Rehberi’nde yer alan İstanbul’un önde gelen mutfaklarına yazımızda göz atabilirsiniz.

6. Michelin Man Karakterine Göre Tasarlanmış Mobilyalar Var

Michelin Man’in bu ihtişamlı fakat sade görünümü pek çok sanatçıya ilham oluyor. Mobilya tasarımı da bu alanlardan biri. Eileen Gray tarafından tasarlanan koltuğun sırtı ve kolları; yumuşak, siyah deri kaplı iki dairesel yastıklı borudan oluşuyor. Bibendum koltuğunun görüntüsü o zamanlar için şaşırtıcı olsa da günümüzde oldukça modern bir tasarım olarak değerlendiriliyor. Bugünün parasıyla deri kaplı bir Bibendum koltuğu yaklaşık olarak 24 milyon dolara satılabilir!

7. Ona Saygı Göstermek Amacıyla Açılan Bir Restoran Bulunuyor

1986 yılında Londra’da Bibendum Restoran ve Oyster Bar açıldı. İşletme sahipleri Sir Terence Conran ve Lord Paul Hamlyn tarafından ortak proje olarak gerçekleştirildi. Kensington’ın kalbindeki ünlü Michelin binası içerisinde yer alan Bibendum, mükemmel Fransız mutfağıyla ünlü. Güzel vitray pencerelerinin yanı sıra, desenli mozaik yer karolarıyla da dikkat çeken Bibendum’un mutfağı da hem görsel olarak çok etkileyici hem de inanılmaz lezzetli!

8. Güçlü ve Sessiz Bir Karakter

00270682 20230206 111027

Tarihi kayıtlara göre André, Michelin Man’in “mükemmel konuşma, kabalıktan uzak zeka” özelliklerine sahip olmasını istedi. Buna rağmen 2000’li yılların başından itibaren Bibendum’un reklamları her yerdeyken sessiz kalması tercih edildi. Bu durum reklam ajansı Campbell – Ewald tarafından verilmiş bir karardı. Ajansın kreatif direktörü olan John Stewart, Michelin Man karakteri için “o güçlü, sessiz bir tip,” dedi.

9. Michelin Man Çeşitli Evrimler Geçirdi

00301099

1930’lu yıllardan itibaren Michelin, dışarıdaki sanatçılardan gelen çizimleri daha az kullanmaya başladı. Bunun sonucunda da Michelin Man’in görüntüsü daha standart bir hale geldi. Lastiklerin gelişimine uyum sağlayarak halkaları kalınlaşan Michelin Man, daha geniş bir hedef kitlesi için “zengin” imajını değiştirdi. 1950’li yıllarda ise daha tombul bir figür haline geldi. 20 yıl sonra ise gerçek bir karikatüre dönüşmüştür.

10. Milenyum Simgesi Ödülünü Aldı

ödül

2018 yılında Adversiting Week tarafından New York Times Meydanı’nda düzenlenen törende, dünyaca ünlü Michelin Man’e “Milenyum İkon Ödülü” verildi. Michelin Man, Michelin Grubu’nun değerlerini, taahhütlerini ve misyonlarını bünyesinde barından bir karakter olarak biliniyor.

Siz de yolculuklarınıza Michelin’le çıkmak için aracınıza en uygun lastik modellerine göz atabilir, daha fazla bilgi için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Instagram sayfamızı takip etmeyi unutmayın!

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.