ALPINE A290
Michelin ile özel bir ortaklık
A110 modeline özgü çeviklik ve sürüş keyfi niteliklerini gelecekteki A290 elektrikli şehir içi araca da aktarmak için Alpine Cars, markanın “Dream Garage” modellerinin ilkine yönelik lastikleri geliştirmek üzere Michelin ile iş birliğine gitti. Alpine bünyesinde sürüş ve yol tutuşundan sorumlu kişi olan Philippe Mérimée ve Michelin’in Alpine için Teknik Müşteri Yöneticisi Frédéric Brigaud, iki şirketi bir çatı altında buluşturan ortaklık hakkında konuştu.
Bu videoyu izlemek için YouTube'dan bazı çerezleri kabul etmeniz gerekecek. Çerez modülünü açmak için aşağıdaki butona tıklamanız yeterlidir.
Araç ve yol arasındaki tek temas noktası olan lastikler, arabaların dinamik niteliklerini belirlemede temel bir rol oynar. Söz konusu A110 gibi spor arabalar olduğunda lastikler daha da büyük önem taşır. Bu nedenle Alpine, yeni A290 aracının planlarını yaparken tereddüde düşmedi.
İki şirket arasında kurulan ortaklık, Michelin’in lastik dünyasında bir devrim niteliğinde olan radyal lastik teknolojisini geliştirmek için çabaladığı 1960’lı yıllara dayanan köklü bir geleneği izlediğinden bugün daha büyük bir anlam taşıyor. Alpine’in ayarlanabilir süspansiyona sahip Formula 3 tek koltuklu araçlarına takılan lastikler, konseptin hassas ayarlarının yapılmasına katkıda bulundu ve Michelin mühendislerinin işini engelleyen yüksek hızda savrulma sorununu ortadan kaldırdı.
Alpine A290 %100 elektrikli şehir içi araca yönelik lastikler, özel bir ortaklığın parçası olarak Michelin tarafından geliştirildi.
İki şirket, bu ortaklık sonrasında hem araba üretimi hem motor sporları alanlarında daha yakından iş birliği yapmaya devam etti. Alpine ile ortaklığı sayesinde Michelin, 1967 yılında gerçekleştirilen Le Mans 24 Saat yarışlarında ilk slik lastikleri görücüye çıkardı. Bu fikir Formula 1 yarışlarında da hemen benimsendi! Ayrıca, yine Alpine ve Michelin ortaklığında radyal lastik teknolojisi ilk kez Dünya Ralli Şampiyonasında (1973 yılında) ve Le Mans yarışlarında (1978) zafer elde etti.
A110’un yakın zamanlı başarısı göz önünde bulundurulduğunda, özel bir ortaklık üzerinden iş birliğini daha kapsamlı hale getirmek kaçınılmaz oldu. Alpine’in sürüş ve yol tutuşu uzmanı Philippe Mérimée şu ifadelerin altını çizdi, “Ortaklığımızın değeri, oldukça erken bir aşamada gerçek anlamda bir ortak geliştirme projesinin temellerini atmaya olanak tanıması gerçeğinden ileri geliyor.”
A290 aracının 19 inç ebatlı jantlarında üç özel işaretli lastik bulunacak:
Her lastik geliştirme süreci ayrı bir zorluk teşkil eder; elektrikli araçlar söz konusu olduğunda ise bu zorluk daha da katlanır. Bu araçların otonomluğu garanti altına alınmalı ve yüksek ve anlık tork ile birlikte yeni bir ağırlık dağılımı göz önünde bulundurulmalıdır. 3,99 metre uzunlukla Alpine A290, yeni sınırlara ulaşmasını sağlayan özellikleri bir arada sunar. Kısa dingil açıklığı çeviklik sağlarken daha büyük iz genişliği özellikle frenleme sırasında stabiliteyi artırır. Daha büyük iz genişlikleri ayrıca lastik sırtı kesitinin %15’ten daha fazla artışla 225 mm genişliğe ulaşmasını olası kılar ve bu sayede zeminle yüzey temasını artırır.
A290 için ortak bir şekilde geliştirilen MICHELIN lastikleri, aracın performansını en üst düzeye çıkarmak için bu yeni parametreleri dikkate alır. Mükemmel formülü bulmak için iki yıldan daha az bir geliştirme süreci gerekti.
A290 lastik işaretlemesi “A29” şeklinde olacak. Bu, müşterilerin lastiklerini değiştirirken tam olarak aynı performansı elde etmesini sağlayacaktır: güvenlik, menzil, yol tutuşu, dayanıklılık, konfor ve akustik parametreleri arasında mükemmel bir denge.
Michelin’in Alpine için Teknik Müşteri Yöneticisi olan Frédéric Brigaud şu açıklamalarda bulundu, “Gerekli dinamik performans, esneklik, kütle, menzil ve enerji verimliliği seviyelerine ulaşmak açısından lastik ebadı büyük önem taşır.”
A290 için nihai olarak 225 mm lastik sırtı genişliğine, yanaklar için %40 yükseklik/genişlik oranına ve 19 inç iç çapa denk gelen 225-40-R19 ebadında karar kılındı.
Alpine 290β, 2024 yılı Haziran ayında sunulacak olan yeni %100 elektrikli şehir içi araç Alpine A290’ın prototipidir.
Alpine ve Michelin’in A110 için teknik iş birliği 2012 yılında başladı. A290’a yönelik ortaklık ise 2021 yılında kuruldu. Frédéric Brigaud şu açıklamada bulundu, “O dönemde ortada somut bir şey yoktu fakat sanal olarak sahip olduğumuz unsurlarla talimatlara göre bir çalışma yapabildik.”
Ardından iki şirket, gelecekteki modelin prototipi olan hazırlık niteliğindeki bir laboratuvar aracına takılan lastik seçeneklerini değerlendirmeye yönelik ortak bir test programı da dahil olmak üzere geliştirme sürecine başlayabildi. Genellikle bir hafta veya daha uzun süre devam eden bu testlerin çoğu Michelin’in Clermont-Ferrand, Fransa yakınındaki Ladoux deneme alanında gerçekleştirildi. Bu alanda sabit bir su derinliğine sahip bir ıslak yüzey de dahil birçok farklı koşul yinelenebiliyor. Son ortak test, 2024 yılı başlarında güney İspanya’daki Indra tesisinde gerçekleştirildi.
Bu geliştirme döngüsü sürecinde elde edilen veriler, A290 Haziran 2024 tarihinde halka tanıtılmadan önce aracın lastiklerinin nihai teknik özelliklerinin belirlenmesi açısından çok değerlidir.
(c) Yönetmen: Hervé CHERVY - Yapımcı: DPPI MEDIA
Binek \ Otomobil
SUV - 4x4 Araba Lastikleri
Elektrikli ya da Hibrit Araba Lastikleri
Uzun ömürlü elektrikli yol kontrolü.
Binek \ Otomobil
Spor otomobilinizden daha fazlasını isteyin.
Binek \ Otomobil
Elektrikli ya da Hibrit Araba Lastikleri
Yol kontrolü zorlu kış koşullarına dayanacak şekilde yapıldı.