Dünyanın önde gelen lüks ve performans otomobili üreticilerinden biri olan Ferrari, 75 senedir hiç durmadan yola çıkan spor otomobillerinin sınırlarını zorluyor. Michelin ise şirket için yaklaşık 60 yıldır çeşitli lastikler geliştirmekte. Ferrari’nin talep ettiği zorlu standartlar, yenilikçi çözümler sunmak için kapsamlı iş birliği gerektiriyor. Michelin, modern teknolojisini yetenekli mühendislerle, jant montajı uzmanlığıyla, ölçüm teknolojileriyle ve performans tutkusuyla birleştirerek bu zorluğun üstesinden gelmeyi başardı. Elbette beklentilerin aşılmasını sağlayan kararlı bir test sürücüleri ekibini de unutmamak gerek.
Ferrari 296 GTB, Ferrari-Michelin ortak çalışmasının mükemmel bir örneği.
FERRARI'NİZ İÇİN MICHELIN K-İŞARETLİ LASTİKLER
MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2
Sıradışı bir otomobil olan Ferrari 296 GTB için iki özel lastik
Michelin, Ferrari tarafından yeni 296 GTB otomobili için seçildi. Sonuç olarak, Michelin bu otomobil için iki farklı lastik sağlayacak: temelde yol sürüşü için MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve otomobillerinin pistteki limitlerini zorlamak isteyen sürücüler için yol sürüşünde de kullanılabilir bir lastik olan MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2. Her yeni modelin lansmanıyla Ferrari önceki kuşak otomobillerin performansını yükseltiyor. Michelin de aynı mantıkla hareket ediyor ve özel üretim lastikler tasarlayarak uzun yıllardır otomobil üreticisiyle birlikte zorlukların üstesinden geliyor.
Performans
Bu denli sıradışı bir otomobil için lastik performansı salt fonksiyonel olmaktan çok daha fazlasını ifade eder. En üst performans arayışında bir yandan güvenlik, hassasiyet ve sürüş keyfi sağlarken bir yandan da aracın tarzıyla mükemmel bir uyum yakalamak vazgeçilmez bir faktör.
Özel bir tasarım
Ferrari 296 GTB lastikleri, Ferrari ekiplerinin de dâhil olduğu ortak bir projede özel olarak tasarlandı ve lastiklerin yanaklarına Ferrari’nin kendi “K” sembolü iliştirildi. Ferrari’nin talep ettiği performans seviyelerini yakalamak için tek çözüm özel bir tasarım hazırlamaktı.
Michelin ekipleri teknik özelliklerin tanımlandığı andan itibaren projenin her aşamasında yer aldı. Şu anda satış onayı almış bulunan lastiklerin tasarımı için dört geliştirme döngüsü ve 18 ay harcandı. Çokça gelişmiş, modern simülasyon araçlarının kullanımı önemli bir faktördü. Bu araçlar, bir yandan daha az sayıda prototip test lastiği üretilmesi bir yandan da fiziksel test sayısı ve geliştirme süresinin azaltılması sayesinde projenin çevresel ayak izinde bir azalma sağladı. Simülatör, lastiklerin tam hassasiyetle araçla mükemmel uyum yakalamasına önayak oldu.
İki lastik, iki kullanım türü
Michelin, çok farklı kullanım alanları olan iki lastik tasarlamak için iki yenilikçi bileşen ve iki özel teknoloji geliştirdi ve bunu grubun tam sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında gerçekleştirdi: daha az hammadde kullanımı, daha düşük yuvarlanma direnci, üretilen lastik sayısında ve yapılan fiziksel testlerin sayısında düşüş.
MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 günlük kullanım için teknolojik açıdan gelişmiş bir lastik
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 Yola uygun yarış lastiği,
Bu iki lastikte Michelin’in geliştirdiği yenilikçi teknolojiler kullanılıyor
Dynamic Response” Teknolojisi: Aramid ve naylondan oluşan hibrit katlar sayesinde direksiyon hareketlerinin yola iyi şekilde aktarılmasını sağlar
Çoklu Sırt Desen Bileşimi: Sırt boyunca farklı bileşen türleri bulunuyor: kuru yolda çekiş için lastik dışında ve ıslak yolda çekiş için lastik içinde
Dalgalı Sırt Deseni: lastik tepki süresini azaltmak ve "sportif" hissi geliştirmek için çelik kablonun altına kauçuk ilavesi
Ekipman
ÖN: 245/35ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
ARKA: 305/35ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
veya
ÖN: 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
ARKA: 305/35 ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
Bu videoyu izlemek için YouTube'dan bazı çerezleri kabul etmeniz gerekecek. Çerez modülünü açmak için aşağıdaki butona tıklamanız yeterlidir.
MICHELIN ve FERRARI - Tek hedef: performans
Proje hakkında yorum yapan yeni Ferrari 296 GTB projesinde görev alan MICHELIN lastik geliştirme mühendisi Hervé Charbonnel: “Zorlu bir görev ve heyecan verici bir maceraydı. Ferrari mühendislerinin talepleri üzerine özel MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 lastiklerini geliştirmek için teknolojimizden sonuna kadar faydalandık. Simülasyon tekniklerinin kullanımına ilişkin yöntem bilgimiz sayesinde lastik sırtında gerçekleştirdiğimiz yeni bir optimizasyonla çekiş limitlerini zorlamayı ve Ferrari’ye özel vazgeçilmez özellikler olan hassasiyet ve spor sürüş hissini sağlamayı başardık.”
Michelin ve Ferrari iş birliği tarihçesi
60 yılı aşkın iş birliği
Michelin 60 yıldır Ferrari için lastik geliştirmektedir.
1964 Ferrari 275 GTB orijinal olarak Michelin lastikleriyle donatılmıştı.
Son 20 senede, Michelin çok sayıda Ferrari modelinde Orijinal Ekipman lastik sağlayıcısı olarak yer aldı:
550 Maranello (1996)
456M (1998)
360 Modena (1999)
575M Maranello (2002)
F430 (2004)
599 GTB Fiorano (2006)
California (2008)
458 Italia (2009)
599 GTO (2010)
FF (2011)
F12 Berlinetta (2012)
458 Speciale (2013)
California T (2014)
488 GTB (2015)
GTC4Lusso (2016)
Portofino (2017)
812 Superfast (2017)
488 Pista (2018)
F8 Tributo (2019)
SF90 Stradale (2020)
Roma (2020)
812 Competizione (2021)
Portofino M (2021)
296 GTB (2022)
Purosangue (2022)
SF90 XX Stradale (2023)
12 Cilindri (2024)
Fabrikada sadece MICHELIN lastikleri takılan Ferrari modelleri :
Ferrari 599 GTO (2010)
285/30 ZR20 (99Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
315/35 ZR20 (110Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
Ferrari 458 Speciale (2013)
245/35 ZR20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
305/30 ZR20 (103Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
Ferrari 488 Pista (2018)
245/35 ZR20 (95Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
305/30 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
Rekabette birlikte birçok zafer kazanıldı
1978'den 1981'e kadar Formula1
1979: Jody Scheckter ile Sürücü Dünya Şampiyonu unvanı
1979: Üretici Dünya Şampiyonu unvanı
Birlikte 13 yarış zaferi
Le Mans 24 Saat
2023 Ferrari Hypercar 499P (#51) ile Le Mans 24 saat yüzüncü yıl yarışının genel galibi
2003'te GT kategorisinde birlikte kazanan
Nürburgring 24 Saat
2023'te Ferrari 296 GT3 (#30) ile birlikte kazanan
FIA WEC
GT kategorisinde Üretici Dünya Şampiyonu: 2012, 2013, 2014, 2016, 2017, 2021 ve 2022
ALMS
GT2 kategorisinde şampiyonluk unvanı sahibi: 2006 ve 2007
FIA GT
20 zafer
24H Spa
1 zafer (2004)
Bathurst 12 Saat
1 zafer (2014)
Yarış galibiyetleri:
ALMS: 35 (GT, GTS, GT1, GT2 hepsi birlikte)
ELMS: 8 (GT, GTS, GTE hepsi birlikte)
WEC: 31 (Pro) + 22 (Am)
Ferrari’iniz için yeni lastikler mi arıyorsunuz?
MICHELIN LASTİKLERİ ALIŞVERİŞİ FERRARI OTOMOBİLİNİZ İÇİN

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

MICHELIN PILOT SUPER SPORT

MICHELIN PILOT SPORT 4 S

MICHELIN PILOT ALPIN PA4
