YENİ FERRARI 296 GBT İÇİN MICHELIN
SIRADIŞI BİR OTOMOBİLE YAKIŞAN ÖZEL LASTİKLER
Dünyanın önde gelen lüks ve performans otomobili üreticilerinden biri olan Ferrari, 75 senedir hiç durmadan yola çıkan spor otomobillerinin sınırlarını zorluyor. Michelin ise şirket için yaklaşık 60 yıldır çeşitli lastikler geliştirmekte. Ferrari’nin talep ettiği zorlu standartlar, yenilikçi çözümler sunmak için kapsamlı iş birliği gerektiriyor. Michelin, modern teknolojisini yetenekli mühendislerle, jant montajı uzmanlığıyla, ölçüm teknolojileriyle ve performans tutkusuyla birleştirerek bu zorluğun üstesinden gelmeyi başardı. Elbette beklentilerin aşılmasını sağlayan kararlı bir test sürücüleri ekibini de unutmamak gerek.
Ferrari 296 GTB, Ferrari-Michelin ortak çalışmasının mükemmel bir örneği.
Michelin, Ferrari tarafından yeni 296 GTB otomobili için seçildi. Sonuç olarak, Michelin bu otomobil için iki farklı lastik sağlayacak: temelde yol sürüşü için MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve otomobillerinin pistteki limitlerini zorlamak isteyen sürücüler için yol sürüşünde de kullanılabilir bir lastik olan MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2. Her yeni modelin lansmanıyla Ferrari önceki kuşak otomobillerin performansını yükseltiyor. Michelin de aynı mantıkla hareket ediyor ve özel üretim lastikler tasarlayarak uzun yıllardır otomobil üreticisiyle birlikte zorlukların üstesinden geliyor.
Performans
Bu denli sıradışı bir otomobil için lastik performansı salt fonksiyonel olmaktan çok daha fazlasını ifade eder. En üst performans arayışında bir yandan güvenlik, hassasiyet ve sürüş keyfi sağlarken bir yandan da aracın tarzıyla mükemmel bir uyum yakalamak vazgeçilmez bir faktör.
Özel bir tasarım
Ferrari 296 GTB lastikleri, Ferrari ekiplerinin de dâhil olduğu ortak bir projede özel olarak tasarlandı ve lastiklerin yanaklarına Ferrari’nin kendi “K” sembolü iliştirildi. Ferrari’nin talep ettiği performans seviyelerini yakalamak için tek çözüm özel bir tasarım hazırlamaktı.
Michelin ekipleri teknik özelliklerin tanımlandığı andan itibaren projenin her aşamasında yer aldı. Şu anda satış onayı almış bulunan lastiklerin tasarımı için dört geliştirme döngüsü ve 18 ay harcandı. Çokça gelişmiş, modern simülasyon araçlarının kullanımı önemli bir faktördü. Bu araçlar, bir yandan daha az sayıda prototip test lastiği üretilmesi bir yandan da fiziksel test sayısı ve geliştirme süresinin azaltılması sayesinde projenin çevresel ayak izinde bir azalma sağladı. Simülatör, lastiklerin tam hassasiyetle araçla mükemmel uyum yakalamasına önayak oldu.
İki lastik, iki kullanım türü
Michelin, çok farklı kullanım alanları olan iki lastik tasarlamak için iki yenilikçi bileşen ve iki özel teknoloji geliştirdi ve bunu grubun tam sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında gerçekleştirdi: daha az hammadde kullanımı, daha düşük yuvarlanma direnci, üretilen lastik sayısında ve yapılan fiziksel testlerin sayısında düşüş.
Yol performansı onaylanan ve anlık pist kullanımı için de uygun olan bu lastik, otomobile güçlü bir çekiş, kontrol ve sürüş keyfi dengesi kazandırıyor.
Homojen bir malzeme elde etmek için fonksiyonel elastomerlerden oluşan özel kauçuk bileşenlerinin karışımından yararlanır.
Bu iki lastikte Michelin’in geliştirdiği yenilikçi teknolojiler kullanılıyor :
Ekipman
veya
Proje hakkında yorum yapan yeni Ferrari 296 GTB projesinde görev alan MICHELIN lastik geliştirme mühendisi Hervé Charbonnel: “Zorlu bir görev ve heyecan verici bir maceraydı. Ferrari mühendislerinin talepleri üzerine özel MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 lastiklerini geliştirmek için teknolojimizden sonuna kadar faydalandık. Simülasyon tekniklerinin kullanımına ilişkin yöntem bilgimiz sayesinde lastik sırtında gerçekleştirdiğimiz yeni bir optimizasyonla çekiş limitlerini zorlamayı ve Ferrari’ye özel vazgeçilmez özellikler olan hassasiyet ve spor sürüş hissini sağlamayı başardık.”
Bu videoyu izlemek için YouTube'dan bazı çerezleri kabul etmeniz gerekecek. Çerez modülünü açmak için aşağıdaki butona tıklamanız yeterlidir.
Binek \ Otomobil
Pisti hazırlayın. Sokakların yasal pist lastiği.
Binek \ Otomobil
Uzun ömürlü üstün pist performansı.
Binek \ Otomobil
Yarıştan doğmuş, heyecan için yapılmış.
Binek \ Otomobil
Elektrikli ya da Hibrit Araba Lastikleri
Uzun ömürlü yol keyfi.
Binek \ Otomobil
Kış koşulları ne olursa olsun daha fazla kontrol elinizde.
Ferrari ile yakın işbirliği içinde Michelin mühendisleri tarafından özel olarak tasarlandı.
60 yılı aşkın iş birliği
Son 20 senede, Michelin çok sayıda Ferrari modelinde Orijinal Ekipman lastik sağlayıcısı olarak yer aldı:
Fabrikada sadece MICHELIN lastikleri takılan Ferrari modelleri :
Ferrari 599 GTO (2010)
Ferrari 458 Speciale (2013)
Ferrari 488 Pista (2018)
Rekabette birlikte birçok zafer kazanıldı