YENİ FERRARI 296 GBT İÇİN MICHELIN

YENİ FERRARI 296 GBT İÇİN MICHELIN

SIRADIŞI BİR OTOMOBİLE YAKIŞAN ÖZEL LASTİKLER

Dünyanın önde gelen lüks ve performans otomobili üreticilerinden biri olan Ferrari, 75 senedir hiç durmadan yola çıkan spor otomobillerinin sınırlarını zorluyor. Michelin ise şirket için yaklaşık 60 yıldır çeşitli lastikler geliştirmekte. Ferrari’nin talep ettiği zorlu standartlar, yenilikçi çözümler sunmak için kapsamlı iş birliği gerektiriyor. Michelin, modern teknolojisini yetenekli mühendislerle, jant montajı uzmanlığıyla, ölçüm teknolojileriyle ve performans tutkusuyla birleştirerek bu zorluğun üstesinden gelmeyi başardı. Elbette beklentilerin aşılmasını sağlayan kararlı bir test sürücüleri ekibini de unutmamak gerek.

Ferrari 296 GTB, Ferrari-Michelin ortak çalışmasının mükemmel bir örneği.

MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2
Sıradışı bir otomobil olan Ferrari 296 GTB için iki özel lastik

Michelin, Ferrari tarafından yeni 296 GTB otomobili için seçildi. Sonuç olarak, Michelin bu otomobil için iki farklı lastik sağlayacak: temelde yol sürüşü için MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve otomobillerinin pistteki limitlerini zorlamak isteyen sürücüler için yol sürüşünde de kullanılabilir bir lastik olan MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2. Her yeni modelin lansmanıyla Ferrari önceki kuşak otomobillerin performansını yükseltiyor. Michelin de aynı mantıkla hareket ediyor ve özel üretim lastikler tasarlayarak uzun yıllardır otomobil üreticisiyle birlikte zorlukların üstesinden geliyor.

Performans
Bu denli sıradışı bir otomobil için lastik performansı salt fonksiyonel olmaktan çok daha fazlasını ifade eder. En üst performans arayışında bir yandan güvenlik, hassasiyet ve sürüş keyfi sağlarken bir yandan da aracın tarzıyla mükemmel bir uyum yakalamak vazgeçilmez bir faktör.

Özel bir tasarım
Ferrari 296 GTB lastikleri, Ferrari ekiplerinin de dâhil olduğu ortak bir projede özel olarak tasarlandı ve lastiklerin yanaklarına Ferrari’nin kendi “K” sembolü iliştirildi. Ferrari’nin talep ettiği performans seviyelerini yakalamak için tek çözüm özel bir tasarım hazırlamaktı.

Michelin ekipleri teknik özelliklerin tanımlandığı andan itibaren projenin her aşamasında yer aldı. Şu anda satış onayı almış bulunan lastiklerin tasarımı için dört geliştirme döngüsü ve 18 ay harcandı. Çokça gelişmiş, modern simülasyon araçlarının kullanımı önemli bir faktördü. Bu araçlar, bir yandan daha az sayıda prototip test lastiği üretilmesi bir yandan da fiziksel test sayısı ve geliştirme süresinin azaltılması sayesinde projenin çevresel ayak izinde bir azalma sağladı. Simülatör, lastiklerin tam hassasiyetle araçla mükemmel uyum yakalamasına önayak oldu.

İki lastik, iki kullanım türü
Michelin, çok farklı kullanım alanları olan iki lastik tasarlamak için iki yenilikçi bileşen ve iki özel teknoloji geliştirdi ve bunu grubun tam sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında gerçekleştirdi: daha az hammadde kullanımı, daha düşük yuvarlanma direnci, üretilen lastik sayısında ve yapılan fiziksel testlerin sayısında düşüş.

ferrari ps4s
MICHELIN Pilot Sport 4 S K1, günlük kullanım için teknolojik açıdan gelişmiş bir lastik

Yol performansı onaylanan ve anlık pist kullanımı için de uygun olan bu lastik, otomobile güçlü bir çekiş, kontrol ve sürüş keyfi dengesi kazandırıyor.

1024x768 nor1621
Yola uygun yarış lastiği, MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2

Homojen bir malzeme elde etmek için fonksiyonel elastomerlerden oluşan özel kauçuk bileşenlerinin karışımından yararlanır.

Bu iki lastikte Michelin’in geliştirdiği yenilikçi teknolojiler kullanılıyor :

  • Dynamic Response” Teknolojisi: Aramid ve naylondan oluşan hibrit katlar sayesinde direksiyon hareketlerinin yola iyi şekilde aktarılmasını sağlar
  • Çoklu Sırt Desen Bileşimi: Sırt boyunca farklı bileşen türleri bulunuyor: kuru yolda çekiş için lastik dışında ve ıslak yolda çekiş için lastik içinde
  • Dalgalı Sırt Deseni: lastik tepki süresini azaltmak ve "sportif" hissi geliştirmek için çelik kablonun altına kauçuk ilavesi
     

Ekipman

  • ÖN: 245/35ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
  • ARKA: 305/35ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT 4 S K1
     

veya

  • ÖN: 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2
  • ARKA: 305/35 ZR20 (107Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 R K2

MICHELIN ve FERRARI - Tek hedef: performans

Proje hakkında yorum yapan yeni Ferrari 296 GTB projesinde görev alan MICHELIN lastik geliştirme mühendisi Hervé Charbonnel: “Zorlu bir görev ve heyecan verici bir maceraydı. Ferrari mühendislerinin talepleri üzerine özel MICHELIN Pilot Sport 4 S K1 ve MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R K2 lastiklerini geliştirmek için teknolojimizden sonuna kadar faydalandık. Simülasyon tekniklerinin kullanımına ilişkin yöntem bilgimiz sayesinde lastik sırtında gerçekleştirdiğimiz yeni bir optimizasyonla çekiş limitlerini zorlamayı ve Ferrari’ye özel vazgeçilmez özellikler olan hassasiyet ve spor sürüş hissini sağlamayı başardık.” 

MICHELIN x Ferrari 296 GTB – One goal: performance

Michelin, Ferrari için OE (Orijinal Ekipman) işaretli lastikler geliştiriyor

map search desktop
FERRARI’nin aracınız için onayladığı lastikler, uzman web siteleri üzerinden ve mağazalardan satın alınabilir
Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Michelin ve Ferrari iş birliği tarihçesi

60 yılı aşkın iş birliği

  • Michelin 60 yıldır Ferrari için lastik geliştirmektedir.
    • 1964 Ferrari 275 GTB orijinal olarak Michelin lastikleriyle donatılmıştı.


Son 20 senede, Michelin çok sayıda Ferrari modelinde Orijinal Ekipman lastik sağlayıcısı olarak yer aldı:

  • 550 Maranello (1996)
  • 456M (1998)
  • 360 Modena (1999)
  • 575M Maranello (2002)
  • F430 (2004)
  • 599 GTB Fiorano (2006)
  • California (2008)
  • 458 Italia (2009)
  • 599 GTO (2010)
  • FF (2011)
  • F12 Berlinetta (2012)
  • 458 Speciale (2013)
  • California T (2014)
  • 488 GTB (2015)
  • GTC4Lusso (2016)
  • Portofino (2017)
  • 812 Superfast (2017)
  • 488 Pista (2018)
  • F8 Tributo (2019)
  • SF90 Stradale (2020)
  • Roma (2020)
  • 812 Competizione (2021)
  • Portofino M (2021)
  • 296 GTB (2022)
  • Purosangue (2022)
  • SF90 XX Stradale (2023)
  • 12 Cilindri (2024)


Fabrikada sadece MICHELIN lastikleri takılan Ferrari modelleri :

Ferrari 599 GTO (2010)

  • 285/30 ZR20 (99Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
  • 315/35 ZR20 (110Y) XL TL PILOT SUPER SPORT K1 MI
     

Ferrari 458 Speciale (2013)

  • 245/35 ZR20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI
     

Ferrari 488 Pista (2018)

  • 245/35 ZR20 (95Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI
  • 305/30 ZR20 (103Y) XL TL PS CUP 2 K2 MI

 

Rekabette birlikte birçok zafer kazanıldı

  • 1978'den 1981'e kadar Formula1
    • 1979: Jody Scheckter ile Sürücü Dünya Şampiyonu unvanı
    • 1979: Üretici Dünya Şampiyonu unvanı
    • Birlikte 13 yarış zaferi
  •  Le Mans 24 Saat
    • 2023 Ferrari Hypercar 499P (#51) ile Le Mans 24 saat yüzüncü yıl yarışının genel galibi
    • 2003'te GT kategorisinde birlikte kazanan
  • Nürburgring 24 Saat
    • 2023'te Ferrari 296 GT3 (#30) ile birlikte kazanan
  • FIA WEC
    • GT kategorisinde Üretici Dünya Şampiyonu: 2012, 2013, 2014, 2016, 2017, 2021 ve 2022
  • ALMS
    • GT2 kategorisinde şampiyonluk unvanı sahibi: 2006 ve 2007
  • FIA GT
    • 20 zafer
  • 24H Spa
    • 1 zafer (2004)
  • Bathurst 12 Saat
    • 1 zafer (2014)
  • Yarış galibiyetleri:
    • ALMS: 35 (GT, GTS, GT1, GT2 hepsi birlikte)
    • ELMS: 8 (GT, GTS, GTE hepsi birlikte)
    • WEC: 31 (Pro) + 22 (Am) 
Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.