michelin rehberi banner

Seyahat Edenlere Özel Bir Rehber: Michelin Rehberi

18 Ağustos 2021 - 4 dakika

SEYAHAT EDENLERE ÖZEL BİR REHBER

MICHELIN Rehberi'nin temelleri Clermont-Ferrand şehrinde 1889'da atıldı. André ve Edouard Michelin kardeşler, Fransa’da 3.000'den az otomobilin olduğu bir dönemde otomobil sektörüne yönelik büyük bir vizyondan güç alan dünyaca ünlü lastik şirketini kurdu.

1900'de Michelin kardeşler, seyahat edenlere yol boyunca yardımcı olacak kullanışlı bilgilerle dolu küçük kırmızı bir rehber hazırladı. Rehber, haritaların yanında lastiklerin nasıl değiştirileceğinden yakıtın nereye doldurulacağına ve yolculuk serüveninde nerelerde mola verilebileceğine dair ipuçları içeriyordu.

1920'lerde ilk kez Paris'teki otellerin ve belirli kategorilerde sınıflandırılan restoranların listesini içeren yepyeni bir MICHELIN Rehberi hazırlandı.

1926 yılında ise Rehber, kaliteli yemek restoranlarına MICHELIN Yıldızları vermeye başladı ve ilk önce bu restoranlar yalnızca tek bir MICHELIN Yıldızı ile belirtildi. Beş yıl sonra ‘’bir MICHELIN Yıldızı’’, ‘’iki MICHELIN Yıldızı’’ ve ‘’üç MICHELIN Yıldızı’’ kategorileri sunuldu ve 1936'da yıldız alma kriterleri yayınlandı. Bu kriterlere yönelik müfettişlik görevleri verilmeye başlandı.

20. yüzyılda MICHELIN Rehberleri, gerçekçi ve benzersiz yaklaşımı sayesinde uluslararası yemek tutkunları için en çok satan eser haline geldi ve uluslararası düzeyde etkileyici bir gelişme kaydetti. Rehber bugün Avrupa, Asya, Amerika ve Orta Doğu'da 38 destinasyonu kapsıyor.

1900'den 2022 yılına kadar Rehber, değişen alışkanlıklara uyum sağla mak adına internet sitesi (guide.michelin.com) ve mobil uygulama gibi tamamlayıcı ve alternatif dijital platformlar geliştirmiştir. Dünyanın her yerinden gurmeler, bu platformlar üzerinden Michelin müfettişlerinin tüm tavsiyelerine ücretsiz olarak erişebiliyor, zengin metin içeriklerinin keyfini çıkarabiliyor ve rezervasyon olanakları gibi özel hizmetlerden yararlanabiliyor. 4 milyondan fazla yemek tutkunundan oluşan canlı bir topluluk, MICHELIN Rehberi’nin dinamik sosyal ağlarında her gün fikir alışverişi yapıyor.

Kurucu Michelin kardeşlerin olağanüstü öngörüsü, şirkete 1900'de olduğu gibi 21. yüzyılda da geçerli olan bir görev yüklemiş durumda; hareket halindeyken yaşama ilham vermek ve dünya çapındaki en iyi ve unutulmaz deneyimleri herkesle paylaşmak.

UZMANLAR VE DESTİNASYONLAR İÇİN ÖNEMLİ BİR YOL GÖSTERİCİ

MICHELIN Rehberi sadece yemek tutkunları ve gezginlere referans olmakla kalmıyor, aynı zamanda restoran sektörüne güçlü bir destek de sunuyor.

MICHELIN Rehberi, bir restorana atıfta bulunarak ve restoranın mutfağını bir veya daha fazla MICHELIN Yıldızı ile ödüllendirerek; yetenekli ekiplerin teknik bilgilerini, kararlılığını ve tutkusunu da teşvik ediyor. Sonuç olarak restoran sektörünün çeşitli iş kollarının daha çekici hale gelmesine katkı sağlıyor, gıda sektörünün gelişmesini ve büyümesini teşvik ediyor.

Müfettişlerin ziyaret kotaları bulunmuyor ve belirli bir yol izlemiyorlar. Çok çeşitli milletlerden gelen ve farklı deneyimlere sahip müfettişler, bir destinasyonun sunduğu her türlü yemek önerisine karşı açık fikirlidir. Bundan dolayı MICHELIN Rehberi, yemek yenecek en iyi yerleri vurgulayarak bir şehrin mutfak çeşitliliğini ve kültürünü özgün bir şekilde öne çıkarmanın yanı sıra oranın yemeklerine yerel ve uluslararası bilinirlik kazandırmayı da amaçlıyor.

METODOLOJİMİZ

Muhtemelen dünyadaki en iyi işe sahip oldukları için birçok uzmanın imrendiği MICHELIN Rehberi müfettişlerinin tümü, Michelin Grubu’nun tam zamanlı çalışanlarıdır ve olağanüstü deneyimlere yönelik en iyi tüketici önerilerini sunmak üzere restoranları özenle seçer.

Michelin müfettişleri, rehberin profesyonelliğinden ödün vermemek adına, restoran sektörünün köklü uzmanlarından oluşur. Ayrıca anonim ve bağımsız olarak çalışırlar; bir restoranı değerlendirirken normal bir misafir gibi davranıp her zaman yemeklerinin parasını öderler.

Bir restoranın rehberde yer almaya ve tavsiye edilmeye değer olup olmadığına karar verebilmek için müfettişler iç dekorasyona, sofra düzenine veya hizmet kalitesine bakmaz; sadece 5 evrensel ve nesnel kritere göre değerlendirdikleri yemeğin kalitesine odaklanır.

Yine de bu kriterler, restoranın sunduğu küresel deneyimde büyük önem taşır. Bu yüzden, seçilen her restoran için müfettişlerin yazdığı ve MICHELIN Rehber platformlarında paylaştığı global yorumlarda bu unsurlardan da bahsedilir ve vurgulanır.

5 değerlendirme kriteri:

  • Ürünlerin kalitesi
  • Pişirme tekniklerine hakimiyet
  • Lezzetlerin uyumu
  • Şefin kişiliğinin yemek deneyimine yansıması
  • Müfettişlerin ziyaretleri arasındaki tutarlılık

MICHELIN REHBERİNE SEÇİLME VE KATEGORİLER

MICHELIN Rehberi'nin içerdiği restoran seçkisi; bir destinasyondaki profesyonel, bağımsız ve gizli müfettişlerin tespit ettiği en iyi restoranları içerir.

Bu restoranlar içinde en seçkin gastronomi deneyimleri sunanlara birden üçe kadar yıldız verilir. Fiyatına kıyasla en dikkat çekici mekânlar ise farklı bir kategoriyle öne çıkarılır: Bib Gourmand.

MICHELIN Rehberi restoran seçimleri; kullanıcılarına en faydalı, güvenilir ve güncel önerileri sunmak için yıllık olarak yapılır. Bunun için tüm mekanlar ve bunların nihai kategorileri her yıl yeniden gözden geçirilir.

Seçimler aynı zamanda bir ekip çalışmasıyla yapılır. Tüm kararlar uluslararası müfettiş ekibimiz tarafından toplu olarak ve her restoranda yenen birkaç öğüne dayalı olarak verilir. Tavsiyelerimizi olabildiğince objektif hale getirmek için, müfettişler asla aynı mekâna iki kez gitmez.

MICHELIN Rehberi’nin kategorileri şunlardır:

⭐ Bir MICHELIN Yıldızı: Yüksek kalitede bir mutfağa sahip, bu restoran uğramaya değer.

⭐⭐ İki MICHELIN Yıldızı: Mükemmel yemekler yapıyor, bu restoran rota değiştirmeye değer.

⭐⭐⭐ Üç MICHELIN Yıldızı: Olağanüstü mutfağa sahip, özel olarak bu restorana gitmeye değer.

Bib Gourmand: Kaliteli, iyi fiyat; paranızın karşılığını en iyi şekilde veriyor.

Tam olarak bir MICHELIN Yıldızı olmasada kesinlikle bir teselli ödülü de olmayan ve adını Michelin Grubu'nun dostane Michelin Lastik Adamı ve resmi maskotu Bibendum'dan alan Bib Gormand kategorisi, makul fiyatlarla iyi yemekler sunan restoranları işaret eden, yıldızlarla aynı derecede saygın bir derecelendirmedir.

SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ İÇİN MICHELIN YEŞİL YILDIZ

MICHELIN Yeşil Yıldız, MICHELIN Rehberi tarafından tasarlanan yeni bir rütbedir. Rehberin restoran seçimlerinde, sürdürülebilirlik uygulamaları söz konusu olduğunda endüstrinin ön saflarında yer alan restoranları ön plana çıkaran ve bir yıl için geçerli olan bir rütbedir.

MICHELIN müfettişlerinin gözlemlerine dayanarak 2020 yılında lansmanı yapılan MICHELIN Yeşil Yıldız, müşterilerine lezzetli ve duyarlı bir yemek deneyimi sunan restoranlara ışık tutuyor.

Ekolojik duyarlılığı ve önerileri operasyonlarının bel kemiği haline getiren bu restoranlar hem müşterileri hem de profesyoneller arasında farkındalığı ve aksiyona geçmeyi teşvik eder. Daha sade fakat aynı zamanda çekiciliğinden ödün vermeyen gastronomi ve yemek deneyimi sunan birer ilham kaynağı konumundadır.

Mevsimine göre ürün kullanımı, sıfır atık ve geri dönüşüm girişimleri, restoranın çevresel ayak izini en aza indirmeye yö nelik somut çözümler, yerel tedarikçilerle güçlü bağlantılar geliştirmeye kadar her MICHELIN Yeşil Yıldızlı restoran farklıdır ve kendine özgü bir şekilde çalışır. Fakat hepsi gezegen için bir fark yaratır ve hepimiz için rol model olurlar.

greenstar

MICHELIN Rehberi, sosyal medyada her gün 4,7 milyondan fazla gastronomi tutkunundan oluşan bir toplulukla etkileşime giriyor. Ödüllü restoranlar ise sürdürülebilir gastronomi şampiyonları, şeflerin tarifleri ve çok daha fazlası için özel içerikler paylaşıyor. 

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.