r2a4 tyre tread depth and legal limit

Lastik diş derinliği ve yasal aşınma sınırı

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Lastik, performans gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanır. Fakat belirli bir aşınma seviyesinin üzerine çıktığında lastiğin değiştirilmesi gerekir. Lastik sırtının rolü nedir? Aşınma seviyesi kaça kadar lastik verimli kalır? Lastiğinizi değiştirmeniz için gerekli olan minimum lastik diş derinliği kaçtır? Tüm sorularınızın yanıtlarını burada bulabilirsiniz.

Lastiğin performansı

Lastiğin birincil işlevi yük taşımak ve aracın hızlanmasını, fren yapmasını ve tekerleğin dönmesini sağlamaktır. Ancak işlevlerinin ötesinde, kullanımınıza bağlı olarak ondan beklediğiniz performansa göre bir lastik seçilir.

Bu, lastiğin belirli koşullar altında diğer lastiklerden daha iyi performans göstermesini sağlayacak şekilde tasarlanma şeklidir. Ve belirli bir performansa ulaşmak için, belirleyici bir rol oynayan bölüm lastik sırtıdır.

Lastik sırtı yüzeyindeki oluklar bunların gerçekleştirilmesi için çok önemlidir. Tasarımlarına bağlı olarak karlı, kuru veya ıslak zemin gibi belirli koşullarda bu kısımlar daha etkindir.

Performans açısından lastik diş derinliği de önemli rol oynar. Örneğin, ıslak yollarda sürüş yaparken su drenajı için önemlidir. Bu, lastiğin zemine temas etmesini ve suda kızaklama etkisinin daha yüksek hızlarda gerçekleşmesini sağlar.

tyre tread water

Yeni bir lastiğin diş derinliği nasıldır?

Bu, lastiğe ve üreticinin seçimine bağlıdır, ancak bilinmesi gereken önemli şey şudur: lastik sırtı deseninin lastiğin uzun ömürlü olmasını sağlayacak kadar kalın olması gerekir.

Bununla birlikte sırt çok derin ise, lastik deforme olduğunda kauçuğun ortaya çıkardığı ısı nedeniyle sürüş sırasında çok fazla enerji ve dolayısıyla yakıt tüketimi olacaktır.
Bu nedenle lastik diş derinliği, lastiğin kullanım ömrü ile yakıt tüketimi arasında en iyi dengeyi bulması için üretici tarafından tasarlanır. 

Yasal lastik diş derinliği aşınma sınırı nedir?

Minimum diş derinliği 1,6 mm'dir. Bu, güvenliğinizden ödün vermemek ve yasaları çiğnememek için bu sınıra ulaşıldıktan sonra lastiklerinizi değiştirmenin zorunlu olduğu anlamına gelir.
Ancak bu eşiğe ulaşmadan lastiklerinizin değiştirilmesi henüz onun erken olduğu anlamına da gelir. Bu yazımızda, aşınma seviyesine ulaşılıp ulaşılmadığının nasıl kontrol edileceği açıklanmaktadır.

MICHELIN olarak biz uzun ömürlü performansa sahip lastikler tasarlıyoruz.
Yani, bu lastikler aşınma eşiğine ulaşıldığında son kilometreye kadar mükemmel bir performans gösterebilirler.
MICHELIN, lastiklerinin uzun ömürlü olmasını sağlamasının iki temel nedeni vardır: daha az sıklıkta lastik değişimi size para kazandırır ve daha çevre dostudur. Bu nedenle MICHELIN, minimum diş derinliğine ulaşıncaya kadar iyi performans gösteren lastikler tasarlar. 

Lastik sırtının kontrol edilmesi

Uzmanlar, lastik göstergesi olarak bilinen yasal lastik sırtı aşınma sınırını kontrol etmek için özel olarak tasarlanmış bir alet kullanır. Eğer herhangi bir donanımınız yoksa, MICHELIN lastiklerinde küçük bir Michelin lastik adam ile tanımlanan aşınma göstergeleri sayesinde lastiğinizin aşınma seviyesini kolayca öğrenebilirsiniz.  

Lastik sırtı aşınma seviyesi lastik aşınma göstergesine (yasal lastik aşınma sınırını belirtir) ulaştığında, lastiğinizi değiştirmenizin zamanı gelmiştir.

Michelin lastiklerindeki küçük tümsekler, lastik sırtları üzerindeki lastik aşınma göstergelerini bulmanıza yardımcı olur.
Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.