tyre wear indicator

Lastik aşınma göstergesini nasıl yorumlamalı?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Aracınızda doğru lastiklerin takılı olması, sürüş sırasında yollarda güvende kalmak için çok önemlidir.Ayrıca bu lastiklerin iyi durumda olduğundan emin olmak, güvenli sürüş için düzenli araç bakımının temel bir parçasıdır. Lastiklerinizin durumunu değerlendirirken aşınma ve yıpranma belirtilerinden lastik yanağının durumuna kadar birçok faktörün dikkate alınması gerekirken, en önemlilerinden biri lastiğin diş derinliğidir.

KONTROL LİSTESİ: LASTİK SIRTI AŞINMASININ TEMEL BELİRTİLERİ
  • Yasal asgari lastik diş derinliğinin altında bir diş (otomobiller için 1,6 mm)
  • Lastiğin yanağında gözle görülür yırtılma, yarılma veya kesik
  • Lastikteki lekelenme veya renk değişikliği
  • Olağandışı çıkıntılar veya lastik yanağının deforme olmuş kısımları, dış kısımda lastik aşınması
  • Açıkta kalan veya hasar görmüş topuk teli
  • Ayrık lastik sırtı veya yarık lastik elemanları 

Lastik aşınma göstergesi nedir?

Lastik sırtı aşınma göstergesi, lastik sırtı boyunca eşit aralıklarla yerleştirilmiş işaretlerdir, böylece lastik diş derinliğinin ne kadarının aşındığını görebilirsiniz. MICHELIN'in binek otomobil lastiklerinde, lastik diş derinliği göstergelerinin nerede olduğunu görmeyi kolaylaştırmak için lastiklerin üzerine bir Michelin Lastik Adam figürü yerleştirilmiştir. Bu şekilde, lastiklerinizi kontrol ederken lastik sırtının çok aşınmış olup olmadığını hızlı bir şekilde tespit edebilirsiniz.

tyre wear indicator 1

Michelin'in en yeni lastiklerinde Wear2Check gibi diğer yenilikçi lastik sırtı aşınma göstergelerini de bulabilirsiniz.

Lastiğin lastik sırtı aşınma sınırı 1,6 mm olup lastik aşınma göstergesi seviyesine kadar aşındıktan sonra değiştirilmesi gerekir. 

tyre wear indicator 2

Lastik aşınma göstergesini kullanarak lastik diş derinliğini nasıl kontrol edebilirim?

Aracınızı evinizin önüne veya otopark gibi sınırlı trafiğin olduğu geniş ve açık bir alanda düz bir zemine park ederek lastiklerinize kolayca erişebilirsiniz. Motoru kapatın ve el freninin çekik olduğundan emin olun.

Yasal lastik diş derinliği sınırına ulaşıp ulaşmadığınızı görmek için lastik sırtı aşınma göstergelerini bulun. Gerekirse, mevcut diş derinliğini doğru bir şekilde kontrol etmek için bir diş derinliği ölçme aleti kullanın. Bu alet lastik diş derinliğini ölçmek için tasarlanmış basit bir araçtır. Düzensiz aşınma durumunda lastiğin her tarafında birden fazla bölgeyi kontrol edin. 

tire wear indicator 3

Hazır bunu yaparken, yukarıdaki kontrol listesinde belirtilen aşınma belirtileri için lastiklerin her yerine bakma fırsatını da yakalamış olursunuz – lastik aşınması, orta ve izole noktalar da dâhil olmak üzere birçok farklı biçimde olabilir.

Ayrıca, lastiklerinizi içeriden hasar ya da aşınma belirtilerinin yanı sıra dışarıdan kontrol edecek bir profesyonele düzenli olarak kontrol ettirmelisiniz. Lastiklerinizin sırtını nasıl kontrol edeceğinizle ilgili yazımıza da bir göz atın.  

Lastikler ne zaman değiştirilmeli?

Lastiklerinizi aşınmaya başladıklarında ve yasal diş derinliği sınırına ulaşmadan önce değiştirmek iyi bir fikir gibi görünse de, bu işlem maliyetlidir, gereksizdir ve çevre üzerinde olumsuz bir etki yaratabilir. Bu bağlamda, Michelin yasal lastik sırtı aşınma sınırına kadar mümkün olan en uzun süre güvenle kullanılabilen lastikleri tüketicilere sunmak için sürekli yenilik yapmaktadır. MICHELIN'in Uzun Süreli Performansı sayesinde uzun ömürlülük, ilk kilometreden son kilometreye kadar yüksek düzeyde performans ile buluşuyor.

Ancak 1,6 mm diş derinliğine ulaştıktan sonra, yollarda maksimum güvenlik ve yasalara uygun olarak hareket etmek için lastikleri en kısa sürede değiştirmeniz gerekir. Lastiklerinizle ilgili herhangi bir endişeniz varsa veya lastiklerinizin çok çabuk aşınmasından endişeleniyorsanız, onları en kısa sürede bir uzman bir lastikçiye kontrol ettirmeyi unutmayın. 

Knowing when to replace your tires | Michelin Garage

Sığ lastik diş derinliği ile araç kullanmanın riskleri nelerdir?

Lastik sırtının aşınması ve zamanla daha sığ hale gelmesi normal olsa da, derinliği düzenli olarak kontrol etmek, özellikle lastiklerinizin düzensiz veya çok hızlı aşındığını fark etmeniz halinde olası sorunların önüne geçebileceğiniz anlamına gelir.

Lastiklerinizde çok az lastik sırtı varsa bu lastiklerinizin yol tutuşunu zorlaştırabilir ve sizi ve diğer sürücüleri riske atabilir. Bu özellikle yağışlı havalarda, aracın kontrolünün sağlanması ve suda kızaklama riskini en aza indirmek için yolda mümkün olduğunca fazla yol tutuşu sağlamanız gerektiğinde sorun oluşturur.

Aracın yolu daha az kavraması nedeniyle sürüşü zorlaştırdığından, yasal minimum 1,6 mm'nin altında bir diş derinliğine sahip kabak lastiklerle araç kullanmak yasa dışı olup para cezasına çarptırılabilirsiniz.

Erken lastik sırtı aşınmasının yaygın nedeni var mı?

Nedene bağlı olarak farklı tipte lastik sırtı aşınmalarının da olduğunu unutmamak gerekir. İşte yaygın nedenlere ve farklı tipte erken lastik sırtı aşınmalarına dair kapsamlı bir genel bakış açısı:

• Yeterince hava basılmamış lastik: Lastiğin dış kenarlarında düzensiz lastik aşınmasına neden olur
• Fazla hava basılmış lastik: Lastiğin ortasında erken lastik sırtı aşınmasına neden olur
• Hatalı kamber ayarı: Lastiğin iç veya dış omuzunda lastik aşınmasına yol açar

Bu durum meydana geldiğinde, bir uzmandan yardım almak için aracınızı en yakın tamirciye sürün.

banner dealer locator

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Lastik sırtı aşınmasını önlemek ve lastiklerimin ömrünü uzatmak için ne yapabilirim?

Bir sürücü olarak, lastiklerinizin ne kadar çabuk yıpranacağı konusunda kontrol etmeniz gereken çok sayıda etken vardır. Bu nedenle, lastiklerinizi olabildiğince uzun ömürlü tutmak için aracınızı kullanırken bazı temel faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

Buradaki temel unsurlardan biri, otomobilin yükü için doğru basıncın sağlanması ve lastikleriniz üzerinde gereksiz bir aşırı basınç yaratabileceğinden üreticiniz tarafından tavsiye edilen maksimum yük kapasitesi aşılmamalıdır. Bu bilgiler, yakıt deposu kapağının üzerinde, sürücü kapısındaki etikette, araç el kitabında veya otomobil üreticisinin kılavuzunda bulunur.

Aracınızı kullanırken ani frenlemeden veya ani hızlanmaktan ve ayrıca çukur, hız kesici kasis ve kaldırım kenarları gibi lastiklerinizi etkileyebilecek engellerin üzerinden hızlı bir şekilde geçmekten kaçınmanız gerekir. Son olarak, lastiklerin doğru şekilde şişirildiğinden ve tekerleklerin ayarlandığından emin olarak aracınızın durumunu düzenli olarak kontrol etmelisiniz.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.