
“Trafik gürültüsü; motor gürültüsü, lastik gürültüsü, yol gürültüsü ve ıslık gürültüsünden oluşur. Peki elektrikli arabalar benzinli arabalardan daha mı az ses çıkarır? Cevabımız bu yazıda.
Benzinli araba gürültüsü: içten yanmalı motorlu bir araçtan çıkan sesler hangileridir?
İçten yanmalı motorlu bir araçta, sürücünün duyduğu asıl araç gürültüsü (araçla ilgili bir sorun hariç) motordur. Arabadaki bu gürültü, termodinamiğin sonucudur: ısı enerjisi, aracı yürütmek için mekanik enerjiye dönüştüğü için motor silindirleri egzoz valfi aracılığıyla yayılan titreşimler (sesler) üretir.
Elektrikli araba gürültüsü: ne beklenir?

Elektrikli arabalar benzinli arabalardan daha mı sessiz? Elektrikli bir arabada doğası gereği, motor olmaz. Bunun yerine bu araçlar bataryayla çalışan bir motor sistemine sahiptir. Termodinamikten farklı olarak, elektromanyetikler gürültü emisyonlarına neden olmaz. Sonuç olarak, motordan neredeyse hiç ses çıkmaz.
Belki de çok sessizdir! Elektrikli araçlar benzinli araçlardan çok daha sessizdir. Düşük hızlarda (30 km/s'in altında) o kadar sessizler ki ‒ yayalarla ilgili kaza riskini azaltmak amacıyla ‒ AB, düşük hızda en az 56 desibel ses çıkarması için elektrikli araçlarla ilgili bir düzenleme getirmiştir.
Bu, bir bulaşık makinesinin, bir ofis bilgisayarının çıkardığı gürültüye veya neredeyse boş bir restoranın sessiz vızıltısına eşdeğerdir... Ortalama olarak, içten yanmalı motorlu araçlar, yoğun bir sınıfın eşdeğeri olan 65 desibele daha yakındır
This is the equivalent of the noise a dishwasher makes, an office computer or the quiet buzz of a near-empty restaurant. On average, combustion engine cars are closer to 65 decibels, which is the equivalent of a busy classroom.
Elektrikli araba kullanırken çıkan lastik gürültüsü
Duyacağınız elektrikli otomobil gürültüsü, lastik gürültüsüdür: yol yüzeyinde yuvarlanan lastiklerin sesi (ki bu genellikle arabada düşük uğuldayan bir ses olarak tanımlanır, biraz arka plan gürültüsü gibidir).
Elektrikli otomobil lastikleri içten yanmalı motorlu araç lastiklerinden daha fazla mı gürültü yapar? Hayır, Lastiğin yol yüzeyinde dönmeye başladığını daha fazla duyarsanız, sebebi elektrikli motorun neredeyse hiç ses çıkarmamasıdır. Herhangi bir ilave gürültüye karşı daha hassas hale gelirsiniz.
Bu lastik gürültüsü, kabinde titreşim üreten yol koşullarına bağlıdır. Otobanda bile her zaman aynı yol yüzeyini bulamazsınız. İşte lastik ve otomobil üreticilerinin ellerinde gerçek bir meydan okuma bu noktadadır.
Arabadan gelen ıslık sesi
Lastik gürültüsü ayrıca aracı sürdüğünüz hıza da bağlıdır. Ne kadar hızlı sürerseniz, arabadan o kadar çok ıslık sesi duyarsınız. Bu, MICHELIN'in sürücülerin elektrik deneyiminin keyfini çıkarması için üzerinde durduğu en önemli çalışmadır.
Michelin için bu, lastik gürültüsünü en aza indirmeye yönelik çözüm, sırt deseninin ve markanın Acoustic® teknolojisinin karmaşık bir kombinasyonudur ve algılanan iç gürültüyü %20'ye kadar azaltır. (1)