Oto Fon tyre İpuçları ve Tavsiye

4x4/Arazi Lastikleri Nasıl Ölçülür ve Sınıflandırılır? 

4x4 ve Arazi lastikleri normal lastiklerle aynı standartları karşılamalıdır. 

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler
Oto Editör 4x4 tread in page İpuçları ve Tavsiye

Bu nedenle sırt 1,6 mm’den daha az diş derinliğine sahip olamaz; aksi halde yola çıkması yasaktır. Peki SUV’unuz için doğru olan lastik çapını nasıl hesaplarsınız?

Bir lastiğin dönüş çapının anlaşılması nispeten basittir. Öncelikle yanağı öğrenmek için genişliğin %75’ini alırsınız. Bu, jant ile yol arasındaki mesafeyi verir. Lastiğin tam çapını bulmak için jant ölçüsünü de dahil edin. 

Tasarım için üç seçeneğiniz olur: 

  • •Asfalt Zemin: Bu lastik genellikle %90 yolda %10 arazide kullanım için tasarlanır. Bunların en popüler tercih olduğunu düşünebilirsiniz ancak aslında All-Terrain lastiklerin ardından ikinci sıradadır. Yol gürültüsünü minimize eden ve bitümlü yolda en iyi çekişi sağlayan kapalı bir lastik sırtı tasarımına ve kompakt yanağa sahiptir. 

    •All-Terrain: Bu lastik, yukarıda belirtildiği gibi, en popüler 4x4 lastiğidir. Genellikle %60 yol ve %40 arazi lastiği olarak tasarlanır. Agresif bir sırft deseni ve yuvarlak omuzlara sahip nispeten güçlü bir lastiktir. 

    •Çamurlu Arazi: Genellikle %85 arazide kullanılan bu lastik beklenileceği gibi özel kuvvetler, elektrik ve su şirketleri, çiftçiler ve servis araçları için en uygun lastiktir. Bu lastikler en zorlu zeminler için mükemmel olsalar da bilfiil kazıp kendinizi ileri itmenize yardımcı olduklarından yakıt tüketiminizi artırır. 

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.