Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler
Lastik sırtı ve yanaklarının iyi durumda olup olmadığını anlamanın en iyi yolu olduğundan, birçok sürücü lastikleriyle ilgili yardımcı olması için bir lastik uzmanından yardım ister. Bununla birlikte, sürücüler bir lastik sırtı diş derinliği ölçme aleti veya yirmi peni madeni para kullanarak lastik sırtı diş derinliğini kendi başlarına kontrol edebilirler. Alternatif olarak, lastiğin etrafındaki lastik aşınma göstergelerine bakmak lastik aşınmasını kontrol etmek için iyi bir yöntemdir. Kalan lastik sırtıyla aynı seviyedeyse, lastiğinizi değiştirme zamanı gelmiştir.
Lastik sırtı nedir?
İlk olarak, lastik sırtının esasında ne olduğunu açıklayarak başlamak gerekir. Sürücüler lastik sırtının ne olduğunu anladıktan sonra, lastiklerinin yeterli olup olmadığını kontrol etmek için daha donanımlı olmalıdır.
Esasında, lastik sırtı bir lastiğin dış yüzeyinin etrafından geçen oluklar kümesidir. Bu olukların yaptığı şey, örneğin suda kızaklamayı önlemek için suyun dağılmasına yardımcı olarak yolda iyi bir yol tutuşu sağlamaktır. Dahası, zamanında durmak çok ama çok daha zor hale gelirdi. Ayrıca, çekiş gücüne yardımcı olacak lastik sırtı yoksa, tekerlekleri döndürmeden arabayı çalıştırmak çok daha zor olacaktır.
Farklı lastik sırtları var mıdır?
MICHELIN lastikleri, farklı lastik sırtı desenleriyle tasarlanmıştır. Bazıları viraj alırken yol tutuşunu en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır. Diğer lastikler, ıslak veya karlı koşullarda suyu yoldan kaldırarak çekiş gücünü en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmıştır.
Lastik sırtları, sürüş deneyimine özgüdür (yolda kullanım, kışın kullanım, arazide kullanım, karma kullanım ....). Hepsinin biraz farklı amacı vardır, ancak genel olarak göz önünde bulundurulması gereken şey, lastik sırtının güvenlik ve performans için kaçınılmaz olduğudur.
Lastik sırtı neden aşınır?
Elbette, lastikler kauçuk bileşenlerden yapıldığından, lastik sırtı, araç tipi (Hibrit, elektrikli veya benzinli otomobiller), sürüş tarzı, iklim, sıcaklık, yol yüzeyinin pürüzlülüğü, aracın mekanik durumu (kamber ayarları, tekerlek ayarı, balans ayarı, süspansiyon, şanzıman...), bakım, lastik basıncı gibi çeşitli faktörler nedeniyle zamanla kaçınılmaz olarak aşınacaktır.
En yeni MICHELIN lastikleri, lastiğin ömrü boyunca ilk kilometreden son kilometreye (*) kadar mükemmel uzun ömür ve yüksek performans seviyesi sunmak üzere tasarlanmıştır. Michelin'de “Uzun Süreli Performans” dediğimiz şey budur!
Aşınmış lastikler belirli bir noktaya ulaştığında, bunları kullanmak artık yasal değildir. Birleşik Krallık'ta, lastikler fazla aşındığında araçlar araç muayenesinden geçemezler. Bu nedenle, bir otomobilin lastiklerinde lastik sırtının nasıl doğru bir şekilde kontrol edileceğini bilmek büyük önem taşır.
*Aşağıdaki lastik serileri, yüksek düzeyde uzun ömür ve uzun süreli bir performans sunmak üzere tasarlanmıştır: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN Primacy 4, MICHELIN Pilot Sport 4 , MICHELIN Alpin 6 ve MICHELIN Pilot Alpin 5.
Lastik diş derinliği nasıl kontrol edilir?
Lastik sırtı aşınmasını üç yöntemden biriyle kontrol edin:
Lastik sırtı aşınma göstergeleri ile
Lastik sırtı aşınma göstergeleri, sırt deseninin oluklarının altındaki küçük, yükseltilmiş alanlardır. MICHELIN lastiklerinde, Michelin Lastik Adam figürü, bu göstergelerin lastik sırtı üzerindeki ana kanalların her birinde nerede olduğunu gösterir.
Lastik, bu göstergelere kadar aşınır aşınmaz değiştirilmelidir. Kalan lastik sırtı diş derinliği 1,6 mm'dir ve bu da minimum yasal sınıra karşılık gelir. Bu sınırın ötesindeyseniz, güvenliğinizi riske atıyorsunuz ve yasaları çiğniyorsunuz demektir.
Lastik aşınma göstergesinden sadece birine ulaşıldığında lastiğinizde anormal aşınma (aşırı hava basılması, yeterince hava basılmaması, yanlış hizalama) meydana gelmiş demektir. Profesyonel destek alın!"
Lastik sırtı diş derinliği ölçme aleti ile
Kullanılacak en iyi cihazlardan biri, bu özel iş için tasarlanmış basit bir hava ölçme aletidir. Lastik diş derinliği ölçme aleti çok pahalı değildir, bunlar lastik sırtı seviyesini doğru ve hızlı bir şekilde doğrulayabilir.
BK'da 20 peni madeni para ile
Lastiklerin sırtını etkili bir şekilde kontrol etmenin bir başka yolu, özel olarak üretilmiş bir lastik sırtı diş derinliği ölçme aleti yerine 20 peni madeni para kullanmaktır. Bu mümkündür, çünkü 20 peni madeni para, lastiğin üzerinde 1,6 mm'lik bir derinliği ölçmek için uygun boyuttadır. Esasında, sürücülerin yapması gereken tek şey, kısmen aşınmış lastiklerin etrafındaki oluklara bir madeni para yerleştirmek ve madeni paranın lastiğin görünümünden kaybolup kaybolmadığını kontrol etmektir. Eğer görünüyorsa, lastik diş derinliği yeterli demektir. Öte yandan, jant lastikten hafif çıkıntılı duruyorsa kısmen aşınmış lastik artık uygun değildir ve derhal değiştirilmelidir.
Lastiklerin ana oluklarının derinliği, lastik sırtının 3/4'ünde en az 1,6 mm olmalıdır.
Aşınma kontrolü her zaman lastiğin çevresi ve genişliği boyunca birkaç noktada yapılmalıdır. Ayrıca, uzman bir lastikçi tarafından hem içten hem de dıştan düzenli olarak kontrol edilmelerini de gerekir.
Yasal aşınma sınırına ulaşılmışsa, lastik çıkarılmalı ve değiştirilmelidir. Aynı akstaki iki lastik arasında anormal aşınma veya aşınma farkı olması durumunda uzman bir lastikçiye danışılmalıdır.
Gözle görülür herhangi bir delinme, kesik veya deformasyon olup olmadığı iyice kontrol edilmelidir. Bu işi uzmanlara bırakın! Lastik uzmanı, hasar meydana geldikten sonra lastiğinizin tamir edilip edilemeyeceğini size söyleyecektir.
İhtiyati bir tedbir olarak, lastiğin genel durumu çıplak gözle iyigörünse ve aşınma açısından yasal sınırlar içinde olsa bile, Michelin, lastiklerin üretim tarihinden itibaren 10 yaşına geldiklerinde değiştirilmesini önerir. Bu on yıllık yaş sınırı, DOT işaretindeki (ABD Ulaştırma Bakanlığı) tarihten itibaren hesaplanır.
Aracınız için en uygun lastiği bulun
Aracınızı veya lastik ebadınızı girin
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo