
(1) 2000 yılında, MICHELIN "Havayı doldur" etkinlikleri sırasında Fransız otoyollarından toplanan veriler.
(2) MICHELIN e.Primacy lastik serisi, Rakip 1, Rakip 2, Rakip 3, Rakip 4 ve Rakip 5 markaları gibi Orijinal Ekipman uygulamalarına tahsis edilmemiş birinci sınıf yaz lastiklerinden biri olarak tanımlanmaktadır (yani otomobil üreticilerinin belirli hedeflerine ulaşmak için tasarlanmamıştır) fakat bu lastikler bayilerden satın alınabilir.
Yuvarlanma Direnci - Yuvarlanma Direnci testleri, Michelin’in talebi doğrultusunda, Applus Idiada tarafından Haziran (yeni) - Ağustos (2 mm perdahlanmış) 2020 tarihinde arasında 205/55 R16 91V ebadındaki lastikler kullanılarak MICHELIN e.PRIMACY (yeni: 5,58 kg/t & aşınmış: 5,13kg/t) ile MICHELIN PRIMACY 4 (yeni: 7,74kg/t & aşınmış: 6,25kg/t) ; Rakip 3 (yeni: 7,17kg/t & aşınmış: 5,81kg/t) ; Rakip 1 (yeni: 6,39kg/t & aşınmış: 5,49 kg/t) ; Rakip 1 (yeni: 8,93kg/t & aşınmış: 6,94 kg/t) ; Rakip 5 (yeni: 7,97kg/t & aşınmış: 5,54 kg/t) ; Rakip 2 (yeni: 7,01kg/t & aşınmış: 5,38 kg/t) ; Rakip 4 (yeni: 6,96kg/t & aşınmış: 6,30 kg/t) ; Rakip 4 (yeni: 8,79kg/t & aşınmış: 6,97kg/t) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(3) Yeni lastiklerde, MICHELIN e·Primacy rakiplerinden 2 kg/t daha az ortalama Yuvarlanma Direnci üretir, bu da yakıt tüketiminde 0,21l/100km'ye varan azalmaya eşdeğerdir, CO2 emisyonunda VW Golf 7 1.5 TSI için 5g'ye varan kazanıma eşdeğerdir ya da bir VW e.Golf için otonomide %7'ye varan kazanıma eşdeğerdir.
Kullanım sırasında MICHELIN e·Primacy rakiplerinden ortalama 1,5 kg/ton Yuvarlanma Direnci daha az üretir ve kazanım, yakıt üzerinde 80 € tasarrufa eşdeğerdir. Bu kazanım, 174 kg'a kadar kaydedilmiş C02'ye eşdeğerdir. Kullanım kazanımları, gerçek dayanım ömrü performansı dikkate alınarak ortalama yeni ve 2 mm aşındırılmış lastiklere göre hesaplanmıştır. Tüm kazanımlar 35.000 km taban ve 1,46 €/l yakıt fiyatı üzerinden hesaplanmıştır (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 weighted on the top 10 countries for motor vehicle movements on national and foreign territory - https://ec.europa.eu/ eurostat/web/transport/data/database). Gerçek yakıt ve maliyet tasarrufu, özellikle sürüş alışkanlığına, araca veya lastik basıncına bağlı olarak değişebilir,
(4) Artırılmış EV batarya aralığı ve CO2 azaltımı. Yeni lastiklerde, MICHELIN e.PRIMACY rakiplerinden 2 kg/t daha az ortalama Yuvarlanma Direnci üretir, bu da yakıt tüketiminde 0,21l/100km'ye varan azalmaya eşdeğerdir, CO2 emisyonunda VW Golf 7 1.5 TSI için 5g'ye varan kazanıma eşdeğerdir ya da bir VW e.Golf için otonomide %7'ye varan kazanıma eşdeğerdir.