adobestock 414551736

Lastik rotasyonu: Lastiklerinizin nasıl ve neden yerleri değiştirilir?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Basit bir ifadeyle, lastik rotasyonu, bir otomobil lastiklerinin yerlerinin değiştirilmesi işlemidir. Buradaki amaç, aracınızın lastiklerinden en iyi verimi alabilmektir. Düzenli rotasyon, lastiklerinizin ömrünü uzatır ve performansını iyileştirir. Tüm sürücülerin araba lastiklerinin yerlerini istedikleri gibi değiştiremediklerine dikkat etmek gerekir. Daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Lastik rotasyonu nedir?

Daha önce de belirtildiği gibi, lastik rotasyonu, lastiklerin bir otomobildeki konumunun önden arkaya veya yandan yana değiştirilmesi demektir.

Lastik rotasyonu işinin temel nedeni, her lastiğin farklı oranlarda aşınma oranına sahip olmasıdır. Tahrik aksındaki lastikler en fazla şanzıman, güç ve tork nedeniyle aşınır. Bu durum hem önden hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Çoğu otomobil önden çekişli olduğu için en fazla ön lastikler zarar görür. Arkadan çekişli araçlarda, tam tersi söz konusudur.

Bu koşullar altında, arka iki tekerleği ön tarafa koymak çok faydalı olabilir. Bu işlem tüm lastiklerin eşit şekilde aşınması ve uzun ömürlü olması için bunların potansiyelini maksimuma çıkartır.

Lastiklerinizin ne zaman yerlerini değiştirmelisiniz?

Lastiklerin, aracın kullanım kitapçığında belirtilen rotasyon düzenlerini izleyerek periyodik olarak yerleri değiştirilmelidir.

Lastiklerinizin yerlerini yaklaşık her 8.000 km ila 10.000 km arasında değiştirmeniz önerilir. Bazılarınız için bu, aracınızın bakımıyla aynı zamandır. Doğru zaman, kış lastiklerinden yaz lastiklerine geçerken de olabilir. Veya daha basiti yeni lastik satın aldığınızda.

Sadece iki lastiği değiştirirken Michelin, araç kontrolünü ve güvenliğini artırmak için yeni veya enaz aşınan lastiklerin arka aksa takılmasını önerir.

Bu öneri, ön ve arka lastiklerle aynı lastik boyutlarına sahip önden ve arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Lastik basınçları, araç üreticisinin veya lastik üreticisinintavsiyelerine göre yeniden ayarlanmalıdır.

Neden lastik rotasyonu gerekir?

Lastik rotasyonunun önleyici bakım olarak kullanılması lastik aşınmasının dengeli şekilde olmasına yardımcı olacaktır.

Lastiklerinizin aşınmasına farklı faktörler neden olur:

- Arabanızdaki motorun konumu: eğer öne yerleştirilmiş ise ön lastikler büyük ihtimalle arka lastiklere göre daha fazla ağırlık taşıyacaktır. Dolayısıyla ön lastikleriniz daha hızlı aşınacaktır.
- Aracınızı daha çok çakıllı yollarda veya kayalık arazide kullanıyorsanız, lastiklerinizde normal şehir içi veya otoban sürüşlerine kıyasla daha hızlı bir aşınma görülecektir.
- Çoğu otomobilde, frenleme çoğunlukla ön lastiklere uygulanır ve bu da arkadakilere kıyasla ekstra aşınmaya neden olur.
- Kötü tekerlek ayarı, hızlanan aşınma için başka bir nedendir.

Muhtemel diğer bir neden...sağdan direksiyonlu araç kullanımı! Sağdan direksiyonlu ülkelerde, sağa dönüşler çoğunlukla sola dönüşlerden daha sıkıdır ve tıpkı pistteki bir sporcu gibi, dışarıdaki sol lastik daha fazla mesafe kaplar ve bu da sağ lastiğe göre daha fazla aşınmaya neden olur!

Lastiklerinizin yerleri nasıl değiştirilir?

İlk olarak, lastik profili, aracın lastik rotasyon kurallarını belirleyecektir.

sculpture

Asimetrik, Simetrik ve Yönlü sırt desenleri

Yönlü ve asimetrik profilli lastikler sadece tek bir hareket yönünde kullanılabilir. Bu, bunların sadece tek bir pozisyonda takılabileceği anlamına gelir. Bu, lastiğin dış yan duvarında bir okla gösterilir ve bu tip lastiklerin yan duvarı "Dış" olarak işaretlenir.

tire rotation

Bu lastikler için, tekerlek rotasyonu kesinlikle yanal olmalıdır. Sol ön lastik aynı tarafa ancak arka tarafa takılmalıdır. Aynı şey sağ taraf için de geçerlidir.

Öte yandan, simetrik lastikler rotasyon sırasında tekerlek düzeninden etkilenmez. Simetrik lastikler sol ve sağ tarafta aynı desene sahiptir. Montaj yönleri yoktur. Her iki yönde de rotasyon konusunda herhangi bir problemleri olmayacaktır. Sonuç olarak, sola veya sağa, öne veya arkaya monte edilebilirler.

Bununla birlikte, lastik rotasyonunda aracın tahrik sisteminin türünü dikkate almak zorundasınız.

scheme6

TERCİH EDİLEN LASTİK ROTASYON MODELLERİ

Yolcu ve 4 Teker ve Dört Çeker Kamyonet

Görsel A: Arkadan ve 4 Teker ve Dört çeker araçlar

Görsel B: Önden Dört çeker araçlar

scheme2

TÜM ARAÇLAR İÇİN ALTERNATİF LASTİK ROTASYONU MODELLERİ

Yolcu ve 4 Teker ve Dört Çeker Kamyonet

Görsel A: Arkadan ve 4 Teker ve Dört çeker araçlar

Görsel B: Önden Dört Çeker araçlar

scheme4

İKİ LASTİK ROTASYON MODELİ

Yolcu ve 4 Teker ve Dört Çeker Kamyonet

(Yalnızca iki lastik veya ön ve arka akslar arasında farklı lastik boyutları satın alındığında kullanın)

scheme3

LASTIĞİ TEKERLEKTEN ÇIKARIRKEN YÖNLÜ LASTİK İÇİN ALTERNATİF ROTASYON PRATİK DEĞİLDİR

scheme1

ÇİFT TEKERLEK ROTASYON MODELLERİ

Çivili lastik rotasyonu

Çivili lastiklerin yer değiştirme yönü kesinlikle değiştirilmemelidir.

Bu, lastiklerin aracın aynı tarafında önden arkaya yer değiştirilmesiyle sağlanabilir.

Lastik rotasyonu: profesyonel destek alın

Her zaman profesyonel destek alın! Lastiklerinizin yerlerini profesyonel bir şekilde değiştirtebilirsiniz. Üstelik, bir lastik teknisyeni herhangi bir olası hasarı tespit etmek üzere lastikleri inceleyebilir.

map search desktop

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir
Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.