(1) Harici testler, Michelin'in talebi üzerine, DEKRA Test Center tarafından Mart ve Nisan 2018 tarihleri arasında Volkswagen Golf VII aracıyla 225/40 R18 ebatındaki lastiklerle Rakip 1, Rakip 2, Rakip 3, Rakip 4 ve Rakip 5 kıyaslanarak ve yine harici testler Michelin'in talebi üzerine, DEKRA Test Center tarafından Şubat ve Mart 2019 tarihleri arasında Volkswagen Passat aracıyla 235/45 R18 ebatındaki lastiklerle Rakip 1 ve Rakip 2 kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Yuvarlanma direnci testleri TÜV SÜD tarafından 2018 tarihinde 225/40 R18 92V XL ebatındaki MICHELIN Pilot Alpin 5 ile MICHELIN Pilot Alpin 4 lastik kıyaslanarak yapılmış ve R117 düzenlemesi altında Michelin tarafından MICHELIN Pilot Alpin 5 lastik ile kurum içinde gerçekleştirilmiştir.
(2) Karlı ve ıslak zeminde frenleme testi Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından, Aralık 2017-Ocak 2018 tarihleri arasında, Volkswagen Golf 7 aracıyla 205/55 R16 91H ebatındaki lastiklerle yeni ve aşınmış MICHELIN Alpin 6 ile MICHELIN Alpin 5 lastikler kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Aşınmış, ECE R30r03f Avrupa Lastik Sırtı Aşınma Göstergesine göre Lastik Sırtı Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış (perdahlanmış) anlamına gelir. Her halükarda, kış lastikleriyle ilgili yerel yasalara uyulmalıdır.
(3) Performans dengesi - Yapılan testlerle doğruluğu kanıtlanmış performans dengesi testleri, yeni ve aşınmış lastiklerle kuru zeminde frenleme, ıslak zeminde frenleme, yeni ve aşınmış lastiklerle karlı zeminde frenleme, yeni ve aşınmış lastiklerle karlı zeminde çekiş gücü, yuvarlanma direnci, uzun ömürlülük testleri 2020 ile 2021 yılları arasında gerçekleştirilmiştir - a, b, c, d, e, f numaralı yasal bildirimlerdeki ayrıntılara bakın - MICHELIN CrossClimate 2, yapılan 9 testin 6’sında lider konumdadır.
(a) - Karlı zeminde frenleme testi - Karlı zeminde frenleme testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 tarihinde (yeni ve 2 mm perdahlanmış) 10 ila 30 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100-aşınmış: %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %95-aşınmış: %88,1); Rakip 1 (yeni: %92,4 - aşınmış: %70,9); Rakip 2 (yeni: %99,5 - aşınmış: %96,4); Rakip 3 (yeni: %97,6 - aşınmış: %94,1); Rakip 4 (yeni: %81,9 - aşınmış: %77,0) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(b) - Karlı zeminde çekiş gücü testi - Karlı zeminde çekiş gücü testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 (yeni ve 2 mm perdahlanmış) tarihinde VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100 - aşınmış : %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %95,1 - aşınmış : %87,5); Rakip 1 (yeni: %84,6 - aşınmış : %65,2); Rakip 2 (yeni: %95,6 - aşınmış : %91,9); Rakip 3 (yeni: %94,6 - aşınmış : %94,1); Rakip 4 (yeni: %72,0 - aşınmış : %54,2) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(c) - Islak zeminde frenleme testi - Islak zeminde frenleme testleri Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Ekim 2020 - Nisan 2021 (aşınmış, ECE R30r03f Avrupa Lastik Sırtı Aşınma Göstergesine göre Lastik Sırtı Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış (perdahlanmış) anlamına gelir) tarihleri arasında 20 ila 80 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100 - aşınmış : %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %98,2 - aşınmış : %101,1); Rakip 1 (yeni: %103,2 - aşınmış : %99,5); Rakip 2 (yeni: %94,9 - aşınmış : %96,1); Rakip 3 (yeni: %95 - aşınmış : %93,5); Rakip 4 (yeni: %96,7 - aşınmış : %89) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.(d) - Kuru zeminde frenleme testi - Kuru zeminde frenleme testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 tarihinde 0 ila 100 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (%100) ile MICHELIN CrossClimate + (%96,2); Rakip 1 (%98,1); Rakip 2 (%92,4); Rakip 3 (%89,9); Rakip 4 (%89,4) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(e) - Uzun ömürlülük - Uzun ömürlülük testi, Michelin'in talebi doğrultusunda, DEKRA TEST CENTER tarafından Aralık 2020 tarihinde VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (%100) ile Rakip 1 (%100,8); Rakip 2 (%108,4); Rakip 3 (%69,7); Rakip 4 (%96,9) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Uzun ömürlülük testi, 14.460 km sürüş ile ortalama gerçek kullanım koşullarında (D50) gerçekleştirilmiş olup tahmini dayanıklılığı 1.6 mm’dir.
(f) - Yuvarlanma Direnci - Yuvarlanma Direnci testleri, Michelin’in talebi doğrultusunda, Applus Idiada tarafından Ağustos 2020 tarihinde 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) ile MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir Çevreye duyarlı sürüş, özellikle sürüş alışkanlığına, araca veya lastik basıncına bağlıdır.
Sonuçlar yol ve hava koşullarına göre değişiklik gösterebilir.
(4) Kurum içi çalışmalar Michelin tarafından Ağustos 2016 - Kasım 2017 tarihleri arasında Ladoux teknoloji merkezinde (Clermont-Ferrand) 205/55R16 X-Ice North 3 ve 205/55R16 X-Ice North 4 lastiklere dayanmaktadır.
(5) %9 Düşük yuvarlanma direnci testi, Ağustos 2019 - Ocak 2020 tarihleri arasında Ladoux teknoloji merkezinde (Clermont-Ferrand, Fransa) saatte 80 km/s (50 mi/s) hızda ISO 28580 kullanan 195/65R15 ebatındaki MICHELIN X-Ice SNOW ile MICHELIN X-ICE Xi3 lastikler kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.