electric car winter tyres

ELEKTRİKLİ ARACIMA KIŞ LASTİKLERİ TAKMAM GEREKİR Mİ?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Lastik seçerken Elektrikli Araçların (EV) özellikleri her zaman dikkate alınmalıdır. Peki bu kış lastikleri için de geçerli midir? Bu tip otomobiller için kış lastikleri zorunlu mudur? Elektrikli otomobillerin özel kış lastiklerine ihtiyacı var mı? En iyi elektrikli otomobil kış lastiği hangisi? Hangi MICHELIN lastikleri Elektrikli Otomobiller için kışın güvenlik, çevre dostu olma ve konfor özelliğini birlikte garanti eder? Elektrikli otomobillere yönelik kış lastikleri ile ilgili sorularınızın cevaplarını öğrenmek için yazımızı okumaya devam edin.

Elektrikli otomobillere yönelik lastikler ile elektrikli olmayan otomobillere yönelik lastikler arasındaki fark nedir?

Elektrikli otomobil lastikleri tasarlanırken elektrikli ve elektrikli olmayan araçlar (İçten yanmalı motorlu araçlar) arasındaki farkları göz önünde bulundurmalıyız. Araç tipine, sürüş davranışına, çevreye ve yol koşullarına bağlı olarak, lastiğin performansı elektrikli ve elektrikli olmayan araçtan farklı olabilir.

Elektrikli otomobillere bataryalar takılır, dolayısıyla bunlar ekstra yükü taşıyabilecekleri lastiklere ihtiyaç duyarlar. Elektrikli otomobilin bataryası enerjiyi depolarken, anlık torku… ve sessizliği sağlayan elektrik motorudur! Elektrikli bir araçla, gaz pedalına bastığınız anda, aracın gücünün %100'üne hemen ulaşırsınız. Bu, ağırlık transferlerinin içten yanmalı motorlu araca kıyasla daha keskin, çok daha yoğun olduğu anlamına gelir ve bu da lastiklerin aşınmasını ve yıpranmasını etkiler.

Elektrikli otomobil lastiklerinin elektrikli olmayan otomobil lastiklerinden farklı olmasını gerektiren diğer bir faktör gürültüdür. İçten yanmalı motorun gürültüsü olmadan, yol yüzeyindeki lastiklerin sesi elektrikli bir otomobilde çok daha belirgindir. Dolayısıyla, lastik üreticileri çok daha sessiz lastikler yaratmak zorundalar. Böylece, algılanan araç içi gürültü azalır.

Bununla birlikte, hem elektrikli hem de elektrikli olmayan otomobillerde kullanılabilen mevcut lastikler vardır.

Elektrikli otomobillerin kış lastiğine ihtiyacı var mı? 

Elektrikli ve elektrikli olmayan araçlar arasında farklılıklar olmasına rağmen, kış lastiklerine olan ihtiyaç aynıdır ve sıcaklık 7 santigrat derecenin altına düştüğünde ve sürekli olarak bu derecede kalmaya başladığında dikkate alınmalıdır. Ayrıca, en iyi elektrikli otomobil kış lastikleri esnekliği koruduğundan ve durma mesafenizi iki kattan fazla azaltabildiğinden, sizin ve yolcularınızın güvenliği için kış lastiklerine duyulan ihtiyaç göz önünde bulundurulmalıdır.

Yüksek performanslı kış lastiklerine ihtiyacınız varsa MICHELIN Pilot Alpin 5, MICHELIN Pilot Alpin 5 SUV e MICHELIN Pilot Alpin PA4 lastikleri elektrikli aracınız için mükemmel kış lastiği seçenekleridir. Bu lastikler, karlı, ıslak ve kuru yollarda uzun süreli kontrol ve yol tutuşu sağlayan birinci sınıf otomobil üreticileri tarafından tasarlanmış ve onaylanmıştır. Bunlar kış yollarında daha düşük frenleme mesafesi sağlamak için tasarlanırken, daha düşük yuvarlanma direnci nedeniyle yakıt tüketiminin etkisini azaltmakta ve elektrikli araçlarınızda size daha fazla özgürlük sunmaktadır. Ayrıca uzmanlar elektrikli otomobillerin artan ağırlığını ve torkunu da hesaba katar ve lastikleri temel güvenlik özellikleriyle birlikte en iyi aşınma ömrüne (1) sahip olacak şekilde tasarlarlar.

BMW i3 veya Renault Zoé gibi “daha küçük” elektrikli araçlar için zorlu kış koşullarıyla karşılaştığınızda MICHELIN Alpin 6'ya güvenebilirsiniz. ADAC gibi bazı kuruluşlar tarafından çok iyi olarak değerlendirilmiş ve 2021 ve 2020 yılında Autobild’den MICHELIN’in kazanmış olduğu Kış lastiği üreticisi ödülünü almasına katkı sağlamıştır. Karda frenleme ve çekiş gücü konusunda uzun süreli performans sağlar(2).

Elektrikli araçlar, Avrupa'da dört mevsim lastik kategorisinin lideri olan MICHELIN CrossClimate² ile de donatılabilir (3). MICHELIN CrossClimate² ile zamandan ve paradan tasarruf edecek ve güvenli bir şekilde seyahat etmek aynı lastiği her yerde, her türlü hava koşulunda tüm yıl boyunca koruyacaksınız. MICHELIN CrossClimate², ’in 2. serisi, Volvo XC40 gibi %100 elektrikli araçlarda zaten onaylanmıştır. Bu lastik Renault Zoé, BMW i3, Volkswagen ID4 için de bulunabilmekte ve Volkswagen ID3 için 2022'de piyasaya sürülmesi planlanmaktadır.

Neden MICHELIN elektrikli otomobil kış lastiklerini seçmelisiniz?

Michelin, tüm araçlara yönelik en yüksek standartlarda kış lastikleri tasarlamaktadır. Elektrikli otomobiller 3 önemli alanda lastik performansı açısından daha talepkâr olabilir: aşınma, menzil, gürültü; Michelin, kış hareketliliği ve güvenliği sağlarken bu özel ihtiyaçları karşılamak üzere tasarlanmış geniş bir kış lastiği serisine sahiptir, dolayısıyla en iyi elektrikli otomobil kış lastiklerini MICHELIN sunmaktadır.

MICHELIN’s best winter tyres for electric cars
  • Aşınma. Michelin kış lastiklerinin uzun süreli aşınma sağladığı bilinmektedir, bu en son lastik serimiz için de geçerlidir: MICHELIN ALPIN, MICHELIN Pilot Alpin 5 ailesi.  Elektrikli araçların daha ağır olma ihtimali nedeniyle Michelin, kış lastiği boyutlarının çoğunu zaten fazladan yüke meyilli olarak tasarlamaktadır.
  • Menzil. Michelin, 3 yılı aşkın bir süredir düşük yuvarlanma direnci teknolojisinde öncü olmuştur. Öncü ve enerji tasarruflu lastik olan MICHELIN GreenX, 1992 yılında piyasaya sürülmüştür. O tarihten beri Michelin, lastiklerinde yuvarlanma direncini azaltmak için sürekli olarak çalışmaktadır.  
     
  • MICHELIN Alpin, MICHELIN Pilot Alpin ve MICHELIN Latitude Alpin oldukça düşük gürültü seviyesi sunar.

 

Özetle, Michelin şu anda günümüzün elektrikli araçlarını ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayacak güçlü bir kış lastiği yelpazesine sahiptir. 

Elektrikli araçlar için doğru kış lastiği nasıl seçilir?

Elektrikli otomobillere yönelik en iyi kış lastiğini seçmek, elektrikli olmayan araçlara yönelik kış lastiği seçmekle aynıdır.  Lastiğin kar ve buz üzerindeki performansını (yani çekiş gücü, frenleme), lastiğin kullanılabilirliğini, lastik garantisini, fiyatlandırmayı vb. göz önünde bulundurmanız gerekir. Elektrikli aracınıza bir kış lastiği seçerken göz önünde bulundurmak isteyeceğiniz ek faktörler vardır: yukarıda belirtildiği gibi menzil, ağırlık, tork ve gürültü. 
Aracın genel menzili ile ilgilenen bir elektrikli araç sürücüsüyseniz, en iyi düşük yuvarlanma direncine sahip MICHELIN’in elektrikli otomobil kış lastiklerinden birini seçmeniz sizin için mükemmel olacaktır. Elektrikli araçlar elektrikli olmayan araçlardan daha ağırdır, bu da aracın ekstra yükünü güvenle taşıyabilecek bir lastik seçmeniz gerektiği anlamına gelir.  Bu bilgileri aracınızın kullanım kitapçığında veya aracınızın sürücü yan kapısında bulunan lastik bilgi etiketinde bulabilirsiniz. Ayrıca, elektrikli araçların elektrikli olmayan araçlardan daha fazla tork, daha fazla hızlanma gücüne sahip olma olasılığı vardır ve bu da lastiklerinizin aşınma biçimini artırabilir. Lastiklerinizin kış performansının birçok mevsimde tadını çıkarmak istiyorsanız, Michelin'in elektrikli araçlara yönelik uzun süreli performans sunan kış lastiklerinden birini seçebilirsiniz.  

Lastiklerin araçların davranış şekli üzerinde önemli bir etkisi vardır, bu nedenle en iyi elektrikli otomobil kış lastiğine sahip olmak önemlidir. Hangi aracı kullanırsanız kullanın, kışın sürüş yapmak zordur, bu nedenle mükemmel kış performansı, güvenlik ve hareketlilik sağlayan birinci sınıf bir kış lastiği seçmeniz önerilir. Kış lastikleri, ıslak yol, çamur, kar ve buzlanma gibi çok çeşitli kış koşullarında daha iyi performans gösterecek şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca bu lastikler bu koşullarda aracınızın yol tutuşunu ve performansını artırır ve daha iyi güvenlik için fren mesafenizi kısaltır. Özetle, elektrikli araçlara yönelik doğru kış lastikleri, elektrikli olmayan araçlara yönelik kış lastikleriyle aynı olabilir. 

Elektrikli otomobilimin lastiklerinin ömrünü nasıl korurum?

“Diğer lastiklerde olduğu gibi, elektrikli otomobil lastiklerinizi korumanın ve dolayısıyla kullanım ömürlerini optimize etmenin iki temel yolu vardır: bakım ve sürüş tarzı.

Elektrik otomobil lastiklerinin bakımı, basıncın, hizalamanın ve aşınmanın izlenmesini içerir.
Elektrikli otomobil kış lastiklerinizin basıncı, bir elektrikli otomobilin gidebileceği ortalama mesafeyi etkileyen önemli bir faktördür. Lastiklerin yuvarlanması için daha fazla enerji gerektiğinden, yeterince hava basılmamış kış lastikleriyle sürüş yapmak gereksiz elektrik sarfiyatına neden olur. Yanlış hava basılmış lastiklerin erken aşınmaya ve yıpranmaya yol açabileceğinden bahsetmemize gerek bile yok. Otomobillerde, üreticinin belirli boyutlardaki otomobil lastikleri için önermiş olduğu basıncı gösteren bir etiketin bulunduğunu unutmayın. Burada aracın yüklü olup olmadığına bağlı olarak lastik basıncınızı kontrol etmeniz için öneriler de bulunur.

Eko-sürüş, bugünlerde giderek daha fazla duyduğumuz bir ifadedir ve bunun iyi bir gerekçesi vardır. Enerji tüketimini azaltmak amacıyla, doğru sürüş tarzı sadece elektrikli bir aracın menzilini en üst düzeye çıkarmakla kalmaz, aynı zamanda elektrikli otomobilinizin lastiğinin kalitesini ve performansını da optimize eder.

Özetlemek gerekirse, sürüş tarzı özellikle önemlidir. Orta hızda ve yumuşak, rejeneratif frenleme yapın. Virajlara dikkatlice girin. Elektrikli otomobil lastiklerinizin batarya menzilini ve ömrünü uzatmanın en iyi yolu budur. "

Kışın elektrikli bir araç kullanmayla ilgili sürüş önerileri var mı? 

Drive safely in winter with the best winter tyres for electric cars

Göz önünde bulundurulması gereken ilk şey, elektrikli araçların bataryaları nedeniyle genellikle normal araçlardan daha ağır olmasıdır. Aynı lastikleri kullanarak aynı yolda ilerlerken, daha ağır olan otomobilin yavaşlaması genellikle daha fazla zaman alır. Bu durum bilhassa buzla ve karla kaplı kış yollarında araba kullanırken geçerlidir. Elektrikli araçların sürücüleri, önlerindeki araba arasındaki mesafeleri artırmalı ve kendilerine daha uzun bir mesafe ve durmak için daha fazla zaman bırakmalıdır. 

Ayrıca elektrikli araçların torku yüksektir, bu nedenle lastikleri döndürmek kolaydır. Sorunsuz bir şekilde hızlanmak ve direksiyon simidini sorunsuz bir şekilde yönetmek, aracı kontrolünüz altında tutmanıza yardımcı olacaktır. Agresif hareketler lastiklerinizin kayma olasılığını artıracaktır. Kışın elektrikli aracı kullanma konusundaki güveninizi korumak ve hatta yükseltmek için sorunsuzca hızlanma ve direksiyonu kullanma konusunda pratik yapmalı ve uzmanlaşmalısınız.

Çoğu zaman, elektrikli otomobiller farklı rejeneratif frenleme (rejen) olanaklarına sahiptir. Gaz pedalından ayağınızı kaldırdığınızda, daha hızlı yavaşlayabilir ve batarya daha hızlı şarj olur ya da daha rahatça yavaşlar ve batarya eskisi kadar hızlı şarj olmaz. Daha agresif rejeneratif modunu seçtiğinizde, araç biraz frenler gibi davranır. Hava koşulları kaygan olduğunda, çok aniden yavaşlarsanız bu bir kontrol kaybına neden olabilir. Buna bir virajdan veya kavşaktan geçerken özellikle dikkat edilmesi gerekir. Her zaman hızınızı yavaşça düşürmeniz ve bunu düz bir şeritte sürerken yapmanız gerekir. Bir kavşakta fren yapma hakkında daha fazla ayrıntı için lütfen kış sürüşü güvenliğine ilişkin ipuçlarımızı inceleyin ve okuyun.

Elektrikli otomobillere yönelik kış lastiklerinizin bakımını nereye yaptırmalısınız?

Elektrikli otomobil uzmanlarına ve doğru ekipmana sahip teknisyenlere sahip olup olmadıklarından emin olmak için lastik bayinizle iletişime geçmeniz önerilir. Herhangi bir Michelin bayisi veya elektrikli aracınızı satın aldığınız yetkili satış noktası uygun seçenekler olabilir.

Patlak lastikle mi başınız belada? Yedek lastiği evinizin önünde takmanız mümkün olsa da, uzman birisinin bu değişimle ilgilenmesi daha kolay, daha güvenli ve çok daha hızlıdır. Yine de, doğru acil durum ekipmanlarıyla seyahat ettiğinizden emin olun. 

map search desktop

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Yasal bildirimler

(1) Harici testler, Michelin'in talebi üzerine, DEKRA Test Center tarafından Mart ve Nisan 2018 tarihleri arasında Volkswagen Golf VII aracıyla 225/40 R18 ebatındaki lastiklerle Rakip 1, Rakip 2, Rakip 3, Rakip 4 ve Rakip 5 kıyaslanarak ve yine harici testler Michelin'in talebi üzerine, DEKRA Test Center tarafından Şubat ve Mart 2019 tarihleri arasında Volkswagen Passat aracıyla 235/45 R18 ebatındaki lastiklerle Rakip 1 ve Rakip 2 kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Yuvarlanma direnci testleri TÜV SÜD tarafından 2018 tarihinde 225/40 R18 92V XL ebatındaki MICHELIN Pilot Alpin 5 ile MICHELIN Pilot Alpin 4 lastik kıyaslanarak yapılmış ve R117 düzenlemesi altında Michelin tarafından MICHELIN Pilot Alpin 5 lastik ile kurum içinde gerçekleştirilmiştir.


(2) Karlı ve ıslak zeminde frenleme testi Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından, Aralık 2017-Ocak 2018 tarihleri arasında, Volkswagen Golf 7 aracıyla 205/55 R16 91H ebatındaki lastiklerle yeni ve aşınmış MICHELIN Alpin 6 ile MICHELIN Alpin 5 lastikler kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Aşınmış, ECE R30r03f Avrupa Lastik Sırtı Aşınma Göstergesine göre Lastik Sırtı Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış (perdahlanmış) anlamına gelir. Her halükarda, kış lastikleriyle ilgili yerel yasalara uyulmalıdır.

 

(3) Performans dengesi - Yapılan testlerle doğruluğu kanıtlanmış performans dengesi testleri, yeni ve aşınmış lastiklerle kuru zeminde frenleme, ıslak zeminde frenleme, yeni ve aşınmış lastiklerle karlı zeminde frenleme, yeni ve aşınmış lastiklerle karlı zeminde çekiş gücü, yuvarlanma direnci, uzun ömürlülük testleri 2020 ile 2021 yılları arasında gerçekleştirilmiştir - a, b, c, d, e, f numaralı yasal bildirimlerdeki ayrıntılara bakın - MICHELIN CrossClimate 2, yapılan 9 testin 6’sında lider konumdadır.
(a) - Karlı zeminde frenleme testi - Karlı zeminde frenleme testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 tarihinde (yeni ve 2 mm perdahlanmış) 10 ila 30 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100-aşınmış: %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %95-aşınmış: %88,1); Rakip 1 (yeni: %92,4 - aşınmış: %70,9); Rakip 2 (yeni: %99,5 - aşınmış: %96,4); Rakip 3 (yeni: %97,6 - aşınmış: %94,1); Rakip 4 (yeni: %81,9 - aşınmış: %77,0) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.

(b) - Karlı zeminde çekiş gücü testi - Karlı zeminde çekiş gücü testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 (yeni ve 2 mm perdahlanmış) tarihinde VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100 - aşınmış : %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %95,1 - aşınmış : %87,5); Rakip 1 (yeni: %84,6 - aşınmış : %65,2); Rakip 2 (yeni: %95,6 - aşınmış : %91,9); Rakip 3 (yeni: %94,6 - aşınmış : %94,1); Rakip 4 (yeni: %72,0 - aşınmış : %54,2) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(c) - Islak zeminde frenleme testi - Islak zeminde frenleme testleri Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Ekim 2020 - Nisan 2021 (aşınmış, ECE R30r03f Avrupa Lastik Sırtı Aşınma Göstergesine göre Lastik Sırtı Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış (perdahlanmış) anlamına gelir) tarihleri arasında 20 ila 80 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (yeni: %100 - aşınmış : %100) ile MICHELIN CrossClimate + (yeni: %98,2 - aşınmış : %101,1); Rakip 1 (yeni: %103,2 - aşınmış : %99,5); Rakip 2 (yeni: %94,9 - aşınmış : %96,1); Rakip 3 (yeni: %95 - aşınmış : %93,5); Rakip 4 (yeni: %96,7 - aşınmış : %89) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.(d) - Kuru zeminde frenleme testi - Kuru zeminde frenleme testleri, Michelin'in talebi doğrultusunda, TÜV SÜD Product Service tarafından Şubat 2021 tarihinde 0 ila 100 km/s arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (%100) ile MICHELIN CrossClimate + (%96,2); Rakip 1 (%98,1); Rakip 2 (%92,4); Rakip 3 (%89,9); Rakip 4 (%89,4) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.
(e) - Uzun ömürlülük - Uzun ömürlülük testi, Michelin'in talebi doğrultusunda, DEKRA TEST CENTER tarafından Aralık 2020 tarihinde VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (%100) ile Rakip 1 (%100,8); Rakip 2 (%108,4); Rakip 3 (%69,7); Rakip 4 (%96,9) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir. Uzun ömürlülük testi, 14.460 km sürüş ile ortalama gerçek kullanım koşullarında (D50) gerçekleştirilmiş olup tahmini dayanıklılığı 1.6 mm’dir.
(f) - Yuvarlanma Direnci - Yuvarlanma Direnci testleri, Michelin’in talebi doğrultusunda, Applus Idiada tarafından Ağustos 2020 tarihinde 205/55 R16 94V XL ebatındaki lastiklerle MICHELIN CrossClimate 2 (7,30 kg/t) ile MICHELIN CrossClimate + (8,20 kg/t) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir Çevreye duyarlı sürüş, özellikle sürüş alışkanlığına, araca veya lastik basıncına bağlıdır.
Sonuçlar yol ve hava koşullarına göre değişiklik gösterebilir.

 

(4) Kurum içi çalışmalar Michelin tarafından Ağustos 2016 - Kasım 2017 tarihleri arasında Ladoux teknoloji merkezinde (Clermont-Ferrand) 205/55R16 X-Ice North 3 ve 205/55R16 X-Ice North 4 lastiklere dayanmaktadır.

(5) %9 Düşük yuvarlanma direnci testi, Ağustos 2019 - Ocak 2020 tarihleri arasında Ladoux teknoloji merkezinde (Clermont-Ferrand, Fransa) saatte 80 km/s (50 mi/s) hızda ISO 28580 kullanan 195/65R15 ebatındaki MICHELIN X-Ice SNOW ile MICHELIN X-ICE Xi3 lastikler kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.