img mich crossclimate2 wet compositing 20210323 nj

Aracınıza lastiklerin takılması

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Aracınıza yeni lastik satın almaktan talihsiz bir lastik patlağı (ve nihayetinde lastiğin patlaması) ile kendinizi bulmaya kadar, yeni lastiklerinizi takmak için lastikçiye birkaç dakika içinde gitmek zorunda kalabilirsiniz.

Evin önünde lastik takmak teknik olarak mümkün olsa da, uzman bir gözün bunlara bakması daha kolay, daha güvenli ve daha hızlıdır. Tekerleğe yeni lastik takmak için, lastik takma konusunda uzman bir teknisyenin bulunduğu tamirciye gitmeniz önerilir, özellikle yanlış takılan bir lastik potansiyel olarak hasarlara ve sürüşte zorluklara neden olabilir.

Burada tamircideki lastik takma sürecine bir göz atıyoruz, bu sayede lastik değiştirmenin kilit adımlarını daha iyi anlayabilirsiniz.

tiresealant 1

Lastik nasıl değiştirilir?

Adım 1: Lastiklerin çıkarılması

Tamirciye girdikten sonra, lastikleri otomotiv teknisyeni takmaya başlayabilir. İlk önce, hidrolik kriko ile arabayı kaldıracak, böylece tekerleklerin dördü de yerden kalkmış olacaktır.

Adım 2: Tekerleğin somunlarını çıkarma

Şimdi sıra tekerlek somunlarını veya bijon somunlarını sökmeye geldi. Bunlar jant kapağının hemen altında olabilir. Bunlar normalde yuvarlak veya altıgen şeklindedir ve basınç uygulanarak ve saat yönünün tersine döndürülerek gevşetilebilir. 

Adım 3: Lastiklerin değiştirilmesi

Supap içini gevşetip sökerek lastiğin havasını boşalttıktan sonra, eski lastik veya lastikler janttan ayrılabilir. Otomotiv teknisyeni muhtemelen bunun için lastik sökme aleti adı verilen profesyonel bir alet kullanacaktır, bu da tekerleğe veya diğer bağlantı parçalarına zarar vermeden bunu yapmasına yardımcı olacaktır. 

Adım 4: Yeni lastiklerin takılması

Eski lastikler çıkarıldıktan sonra otomotiv teknisyeninin jantların durumunu kontrol etmesi ve oksitlenme ve/veya aşınma ile yıpranmanın lastiğe zarar verip vermediğini kontrol etmesi gerekir. Kontroller yapıldıktan sonra, jant boyutuna uygun genişliğe sahip yeni bir lastik takılacaktır. Araca iç lastiksiz (tubeless) veya iç lastikli (tube type) lastikler takılabilir. Her ikisinin de yapısı oldukça benzerdir, temel fark iç lastiksiz (tubeless) lastiklerde basınçlı havayı tutacak iç şambrel olmamasıdır. Buna karşılık, jant ve lastiğin her ikisi de havayı tutmak için hava deposu oluşturur.

İç lastiksiz (tubeless) ve iç lastikli (tube type) lastikler arasında seçiminizi yaptıktan sonra (iç lastiksiz lastikler en yaygın olanıdır), otomotiv teknisyeni yeni tekerleği takmadan önce lastik sökme aletini tekerleğe takmak için kullanmadan sırt desenlerinin doğru yönde olup olmadığını kontrol edecektir. Güvenlik için uzun bir uzatma hortumu kullanarak, lastik veya lastikler doğru hava basıncına ulaşıncaya kadar şişirilir.

fitting tires 1

Adım 5: Son kontroller

Kötü tekerlek ayarı veya dengesiz balans ayarı erken lastik sırtı aşınmasına neden olacağından otomotiv teknisyeni lastik sırtı deseninde düzensiz aşınma belirtilerine karşı eski lastikleri kontrol edecektir. Bu durumda, otomotiv teknisyeni doğru ağırlığın eşit olarak dağıtılması amacıyla lastiklerin doğru konumda veya doğru balans ayarında olduğundan emin olmak için aracın aks geometrisini değiştirebilir.

Adım 6: Aşağı indirme

Yeni lastikleri ve jantları araca takmadan önce, otomotiv teknisyeni yeni lastiklerin doğru şekilde takıldığından emin olmalıdır. Yönlü lastikleriniz varsa, tam performans sağladıklarından emin olmak için bunların doğru yönde yerleştirilmeleri gerekir. Doğru şekilde takıldığında, lastiğin yan duvarında işaretlenmiş ok işareti dönüş yönünde konumlandırılmalıdır.

Lastik araca takıldıktan sonra bijon somunları araç zemine geri indirilmeden önce başta el ile sıkılacak ve sonra tork anahtarı adı verilen profesyonel bir alet kullanılarak tam olarak sıkılacaktır. Sonrasında yolunuza geri dönebilirsiniz! 

map search desktop

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Sıkça sorulan sorular:

Lastik takma maliyeti nedir?

Yeni lastik taktırma fiyatı, bulunduğunuz yere, lastik boyutuna ve ör. birden fazla lastik taktırma ya da patlak bir lastiğin ardından tek bir lastik taktırma gibi gereksinimlere göre değişecektir. Lastiklerinizi perakendeciden satın alıp oraya taktırmanıza veya ayrı ayrı satın alıp almamanıza bağlı olarak da değişebilir. 

Lastiği kendiniz değiştirmeniz ne kadar zaman alır?

Engebeli çukurlardan çivinin üzerinden geçmeye kadar patlak bir lastikle çıkmaza girmek, maalesef tüm sürücülerin belli bir zamanda yaşadığı yaygın bir durumdur. Lastiklerinizi değiştirmek için bir profesyonel bulmak en iyisi olsa da eğer yolda kaldıysanız lastiğinizi kontrol ettirmek veya değiştirmek için servise gitmeden önce kendiniz yedek bir lastik takabilir veya lastik tamir kiti kullanabilirsiniz.

Elinizden gelip gelmemesine bağlı olarak, patlak bir lastik yedek lastik ile 30 dakikadan daha kısa sürede değiştirilebilir, fakat bu işleme yeterince zaman ayırdığınızdan ve her adımda güvenli bir şekilde ilerlediğinizden emin olun. Aracınızla ilgili yalnızca güvenli ve izin verilen bir yerde çalışmanız gerektiğini ve aracın ve krikonun sabit bir zeminde olması, tekerleklerin takozla desteklenmesi, el freninin çekik ve viteste olması (veya otomatik araçlarda park konumunda) gerektiğini unutmayın, böylece araç hareket etmeyecektir. Yedek lastiğinizin basıncının da doğru olması gerekir. Bir uzmana yaptırılan her güvenlik denetiminde yedek lastik basıncınızın düzenli olarak kontrol edilmesi büyük önem taşır. Endişeleriniz varsa, örneğin evinizin önüne park ettiğinizde güvenli bir yerde lastik değiştirme pratiği yapmak iyi bir fikir olabilir.

Herhangi bir yere gitmeden önce, her ihtimale karşı yedek lastiği değiştirmek için ihtiyacınız olan her şeye sahip olduğunuzdan emin olun. Bunların çoğu aracınızla birlikte gelir ancak el feneri veya patlak lastik tamir kiti gibi aksesuarlar çok çeşitli acil durumlar için arabanızda saklayacağınız yararlı malzemelerdir. 

Yedek lastikle ne kadar yol yapabilirsiniz?

Sahip olduğunuz yedek lastiğin türüne bağlı olarak, bunlar genellikle uzun süre veya özellikle yüksek hızda kullanılmak üzere tasarlanmamıştır. Bazı otomobil modellerinde sadece daha küçük yedek lastikler için yer vardır; bu lastikler, daha az çekiş gücüne sahip oldukları ve kötü hava koşullarında yolda daha az yol tutuşu sağladıkları için 80 km/s üzerinde kullanılmamalıdır. Yedek lastiğinizin de aracınızdaki diğer lastiklerden farklı bir mevsim lastiği olabileceğini unutmayın.

Yedek lastik takıldıktan sonra, tekerleğin güvenli olduğundan ve hasarlı lastiğinizin kontrol edildiğinden emin olmak için mümkün olan en kısa sürede bir lastik uzmanını ziyaret edin. Yedek lastiğiniz Geçici Kullanım veya Yer Tasarrufu Sağlayan bir lastik ise, araç el kitabınızda açıklandığı gibi kullanım kısıtlamalarına uymanız gerekir. Ancak kural olarak, tam olarak değerlendirilmesi için mümkün olan en kısa sürede lastik tamircinize kontrole gidin ve patlak lastiğinizi yenisiyle değiştirin.

Araç lastikleri ne zaman değiştirilmeli?

Lastiklerinizi 10 yılda bir değiştirmeniz şiddetle tavsiye edilir. Ancak, bu süre zarfından önce lastiğinizin hasar gördüğünü veya yasal lastik sırtı aşınma sınırına ulaştığını fark ederseniz, bunların değiştirilmesi gerekir. 
Genel bir kural olarak, lastiklerinizin her 5-6 yılda bir uzman birisi tarafından kontrol edilmesi gerekir.

Diğer ilgili makaleler

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.