LASTİKLERİNİZ AŞINSA DA GÜVENLİKTEN ÖDÜN VERMEYİN.
MICHELIN’İN TAAHHÜDÜ;
Son inovasyonlarımız sayesinde sürücülere lastik son yasal diş derinliği sınırına ulaşana kadar güvenlik sağlamayı taahhüt ediyoruz(1)
TASARRUF EDERKEN ÇEVREYİ DE KORUYUN
Lastiklerinizi sadece tamamen aşındığında değiştirerek zamandan ve paradan tasarruf edin(*)
Yuvarlanma direncindeki azalma sayesinde yakıt tüketimini düşürün
Çevre kirliliğini en aza indirin(2)

Aşındığı zaman bile karlı zeminde hareket özgürlüğü(4)
MICHELIN Alpin 6:
Zorlu kış koşullarında uzun ömürlü güvenlik
Aşındığında da karda frenlemede 1 numara(6)
Aşındığında da hızlanma ve çekiş gücünde 1 numara(7)
MICHELIN Primacy 4
Uzun ömürlü güvenlik
Yeniyken de aşındığında da ıslak zeminde olağanüstü frenleme performansı (5,8)
GÜVENİLİR, UZUN ÖMÜRLÜ PERFORMANS NEDEN ÖNEMLİDİR?
Lastiklerinizi yasal diş derinliği sınırı geldiğinde değiştirmelisiniz. Böylece gereksiz harcamalarından kaçınır ve çevreyi korursunuz.
Türkiye dahil birçok Avrupa ülkelesinde yasal diş derinliği sınırı 1,6 mm(8) olsa da bazı üreticiler 3 mm seviyesinde lastik değişimi yapılmasını tavsiye etmektedir.
Michelin olarak aşındığında da güvenle kullanabileceğiniz lastikler üretiyor ve planlı eskitme ile mücadele etmek istiyoruz.
TAAHHÜDÜMÜZ: ÇEVRE ETKİSİNİ SINIRLAMAK
TÜM LASTİKLER YASAL SINIR OLAN 1,6 MM SEVİYESİNE KADAR KULLANILSA AVRUPA’DA HER YIL(8):
Yaklaşık 128 MİLYON lastik tasarruf edilir(2)
Sürücüler 6,9 MİLYAR EURO(9) masraftan kurtulur
6,6 MİLYON ton karbondioksit tasarrufu yapılmış olur(2)
Uzun Ömürlü Lastikler

MICHELIN CROSSCLIMATE+

MICHELIN ALPIN 6

MICHELIN PRIMACY 4
Uzun Ömürlü Güvenli Lastikler Manifestosu
Yasal Bilgiler
(1)Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) MICHELIN PRIMACY 4, MICHELIN CrossClimate+, MICHELIN CrossClimate SUV lastikler, R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(2) Avrupa’da erken değişim ve 9 Milyon ton CO2 emisyonundan kurtulmanın sonucu olarak 128 Milyon adet daha az lastik kullanımı. Teknik konum çalışması, 27/09/2016, "Binek otomobil lastiklerinin erken değiştirilmesiyle ilişkili ham madde, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları".
İç hesaplamalar Ladoux’da yapılmıştır (Teknoloji Merkezi, Clermont-Ferrand - Fransa).
(3) Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) 205/55 R16 91H MICHELIN CROSSCLIMATE+ lastikler, hem “Kar” hem de “Normal” lastik kategorileri koşullarında R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(4) Temmuz 2016’da, Michelin’in isteği üzerine, TestWorld tarafından, VW Golf 7 aracına takılı 205/55 R16 lastikler kullanılarak, pazardaki ana rakipleriyle karşılaştırmalı test yapılmıştır. Aşınmış, 2,1 mm diş derinliği anlamına gelir.
(5) Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) 205/55 R16 91V MICHELIN PRIMACY 4 lastikler, R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(6) Michelin’in talebi doğrultusunda, karlı zeminde frenleme TÜV SÜD ürün hizmeti tarafından, Aralık 2017 ve Ocak 2018 tarihleri arasında 205/55 R16 ebadındaki lastiklerin kullanıldığı VW Golf 7 aracıyla gerçekleştirilen test MICHELIN ALPIN 6 ile ana rakiplerinin kıyaslamasıdır. Aşınmış lastik, ECE R30r03f aşınma göstergesi Avrupa yönetmeliğine göre Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış demektir. Her durumda kış lastikleri için yerel kanunlara uyunuz.
(7) Karlı zeminde hızlanma/çekiş gücü testi, Michelin'in talebi doğrultusunda TÜV SÜD ürün hizmeti tarafından Aralık 2017 tarihinde, VW Golf 7 aracında 205/55 R16 91H ebadındaki MICHELIN ALPIN 6 lastikleri ile ana rakiplerinin kıyaslamasıdır. Aşınmış lastik, ECE R30r03f aşınma göstergesi Avrupa yönetmeliğine göre Aşınma Göstergesi derinliğine kadar makinede aşındırılmış demektir. Her durumda kış lastikleri için yerel kanunlara uyunuz.
(8) Islak zeminde frenleme testi; Michelin'in talebi üzerine, VW Golf 7 aracına takılan 205/55 R16 91V ebadındaki MICHELIN PRIMACY 4 lastiklerinin, saatte 80 ile 20 km arasında, pazardaki ana rakipleriyle karşılaştırılması suretiyle Haziran-Temmuz 2017'de TÜV SÜD Product Service tarafından yapılmıştır.
(8) + (*) Lastiklerinizin düzenli aşınmasına ve lastik ve otomobil imalatçılarının tavsiyelerine uymaya bağlıdır. Şüphe halinde bir uzmana danışınız.
(9) “Pas de fatalité à l’obsolescence programmée” başlıklı Ernst & Young raporundan alınan veriler (Mayıs 2017).