LASTİKLERİMİZLASTİKLERİMİZ TÜM LASTİKLERİ GÖSTERTÜM LASTİKLERİ GÖSTER BAYİLERİMİZBAYİLERİMİZ

Lastik Hava Basıncı

Lastik Hava Basıncı

  • Yarıştan önce lastik hava basınç değerlerim kaç olmalı?
    Yarışta kullanılacak lastiklerin hava basınçları, araçların karakteristik özelliklerine, yarış koşullarına ve sürüş şekline göre değişiklik gösterir. Lastik hava basınçları, yarış sırasında lastik ısısının artmasından dolayı yükselir. Bu yüzden lastiklerinizin hava basınçlarını sıcakken de kontrol etmenizi öneriyoruz. Eğer lastik hava basıncı değerleriniz çok yüksek ise, iyi bir yol tutuşu,çekiş ve düzenli bir lastik aşınması için bu değerleri düşürün. Tabi bu sırada hava basınç değerlerini çok düşürmeniz, yüksek hızlarda riskli olacağı için bu konuda hassas davranmanızı öneririz.
  • Yarışı bitirdikten sonra, neden lastik hava basıncı mı kontrol etmem gerekir?
    Çünkü yarış bittikten sonra lastikleriniz soğuduğunda eğer lastiklerinizin hava basınç değerleri düşüyorsa, bu durum aracınızın yol kullanımına uygun olmadığının göstergesidir. Bu yüzden lastikleriniz soğuduktan sonra, doğru hava basınç değerlerini ayarlamanızı öneririz.
  • Yarış sırasında lastik hava basınç değerlerimi hangi sıklıkta kontrol etmeliyim?
    Yarış sırasında ideal sıcaklığa ulaşana kadar lastikler, her bir turda kademeli olarak ısınır ve hava basınçları yükselir. Bu yüzden her 4-5 turdan sonra lastiklerinizin en doğru hava basınç değerlerine sahip olduğundan emin olmak için kontrol edilmesi gerekir. Koşullar değiştikçe de gün boyunca bu kontrolün tekrarlanması tavsiye edilir.
  • Yarış sırasında ne tarz bir hava saati kullanmalıyım?
    Kaliteli ve ölçüm değerlerine güvenebilceğiniz bir hava saati kullanmanızı öneriyoruz.
  • Michelin yol lastiklerini pistte kullanırken hava basınç değerleri ne olmalıdır? (Örn; MICHELIN Pilot Sport 4 / MICHELIN Pilot Sport 4 S)
    Michelin yol lastiklerini pistte kullanırken tavsiye edilen değerlerden 0.3 bar ( 4-5 psi) daha yüksek olarak ayarlamanızı tavsiye ederiz. Eğer lastik hava basınç değerleriniz çok düşük ise, bu lastiğinizin yanak yüzeyinin esnemesine, direksiyon tepkilerinin yola aktarılmasında sorunlar yaşamnıza ve lastiğinizin düzensiz aşınmasına neden olur. Hava basınç değerleriniz çok yüksek olduğunda ise; çekişte ve yol tutuşunda performans düşüşleri yaşanabilir.
  • Michelin'in pist kullanımına uygun lastiklerinin hava basınç değerleri ne olmalıdır? (Örn; MICHELIN Pilot Sport Cup 2)
    MICHELIN Pilot Sport Cup2 lastikleriyle piste çıkmadan önce her zaman lastik ideal ısısına ulaşana kadar yol kullanımına uygun hava basıncıyla başlanması tavsiye edilir.(ısınma turları süresince)
    -Isınma turlarını tamamladıktan sonra lastikleriniz ısınıp içindeki hava genleştiği için ideal hava basıncına ulaşmış demektir.
    SICAK LASTİK KULLANIMI
    -En iyi pist kullanımı için MICHELIN Pilot Sport Cup 2 için tavsiye ettiğimiz lastik hava basıncı 2.3bar(33 psi) ila 2.7bar (39psi) arasıdır(lastik sıcakken yapılan ölçümler için)
    -Ancak bazı araç modelleri 2.7bar(39 psi) 'dan daha fazla hava basıncına ihtiyaç duyabilir.
    SOĞUK LASTİK KULLANIMI
    -Asla lastiklerinizi 1.9bar(28 psi)'dan daha düşük bir hava basıncıyla kullanmayınız.
    -Maksimum seviyede uzun ömür sağlayabilmek için Michelin Pilot Sport Cup2 lastikleri için 2.0(29 psi) ila 2.4 bar (35 psi) aralığından daha düşük bir seviyede kullanmamalısınız.
    DİKKAT
    -Lastiklerinizin düzenli olarak dış yanak bölgelerini kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Virajlarda lastiğinizin yanak yüzeyi yol ile fazla temas etmesi durumunda çeşitli aşınma problemleri yaşayabilirsiniz. Eğer böyle bir gözlem yaparsanız lastiklerinizin hava basıçları ÇOK DÜŞÜK demektir ve bu durumun önüne geçebilmek için +0.2bar(+3 psi) daha fazla hava ekleyerek ideal basınç seviyesine getirebilirsiniz.
    Yarış sonrasında öncelikle lastiklerinizin soğumasını beklemenizi tavsiye ederiz ve daha sonra ara üreticisinin yol kullanımı için tavsiye etmiş olduğu lastik hava basınçlarını ayarlayıp yola çıkmalısınız.
  • Michelin yarış lastiklerinin pist kullanımındaki hava basınç değerleri kaç olmalıdır?
    Yarışlar sırasında kullanılan lastiklerin sıcaklıkları yüksek olduğu için, Michelin'in tavsiyesi 1.9 bar civarındadır. Fakat en doğru bilgiye ulaşmak için Michelin'e danışmanızı öneriyoruz.
  • Islak zemin pist kullanımlarında lastik hava basınç değerlerimi değiştirmeli miyim?
    Islak zemin pist kullanımlarından iyi performans alabilmek için araç üreticisinin yol kullanımı için tavsiye ettiği basınç değerleri kullanılmalıdır.
  • Islak zeminde neden daha fazla hava basıncına ihtiyaç duyarız?
    Yağmurlu havalardaki yarışlar sırasında, lastikler ısınıp hava basınçları yükselmediği için, yarışa başlarken hava basınç oranınızı pist dışı doğru kullanım değerlerine göre ayarlayabilirsiniz.Bunun en önemli nedeni, ıslak zeminin lastiği soğutmasıdır. Bazı özel durumlarda, yüksek hava basıncı su tahliyesi için gerekli olabilir.
  • Nitrojen kullanımı pist şartları için uygun mudur?
    Evet uygundur fakat mutlaka kullanılması gerekmemektedir. Nitrojen, lastikteki hava basıncının daha dengeli bir şekilde kalmasına yardımcı olur.

Yüksek performans tutkunu musunuz?

Yüksek performans lastik serisi

Yüksek performans lastik serisi

Michelin'in yüksek performans lastik serisini keşfedin. Size en uygun lastiği bulun
MICHELIN Pilot Sport 4 S'i keşfedin

MICHELIN Pilot Sport 4 S'i keşfedin

Michelin'deki en son gelişimlerden haberiniz var mı? Lastikleri keşfedin
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

Sadece Motor sporlarına ve yüksek performansa özel bir youtube kanalı. Hemen izlemek için tıklayın