otomobil güvenli sürüş ipuçları ve öneriler

Yol tutuşu farklı: Otomobilim Neden Titriyor?

Titreme veya Yalpalama

otomobil titremeyalpalama ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Lastiklerin Balans Ayarı Bozuk veya Direksiyon ve Süspansiyon Sistemi Arızalı

  • Balans ayarı bozuk lastikler, sürücüyü yoracak titreşimlere, erken veya düzensiz lastik aşınmasına ve aracınızın süspansiyonunda gereksiz aşınma ve yıpranmaya yol açabilir.

 

  • Çözüm, lastiklerinizin balans ayarını yapmak kadar basit olabilir. 
  • Direksiyon ve süspansiyon sistemini tamir etmeniz de gerekebilir.
  • Titreşim veya yalpalamayı fark eder etmez lastik uzmanınızı ziyaret edin.
  • Balans ayarı yapıldıktan sonra titreme devam ederse, balans ayarını ve/veya süspansiyon sistemi bileşenlerini kontrol ettirin.
  • Lastikler ilk kez jantlara takıldığında veya tamir edildikten sonra geri takıldığında balans ayarı yapılmalıdır.

 Yana Çekme veya Kötü Direksiyon Hakimiyeti

Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor.Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.

otomobil çekmeyoltutuşu ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

Kötü Yol Tutuşu

kötüyoltutuşu ipuçlarıı

6 5 tip poorhandling 140319

Tamir Gerektiren Lastik Hasarı

  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir;  çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.
  •  
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi için mutlaka "mantar yama" kullanılmalıdır.6 mm'den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca, diş aşınma seviyesi 1,6mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.
Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+