guide winter forest road

 

 

 

 

HER ŞEY GÜVENLİ LASTİKLER İÇİN...

İLK KİLOMETREDEN SON KİLOMETREYE KADAR...

Genel Güvenlik düzenlemesinin bir parçası olarak Avrupa Birliği lastik regülasyonunda bir yenilik başlattı.

Amaç aşınan lastiklerin de performansını ölçebilmek.

BU YENİLİK NEDEN ÖNEMLİ?

Lastikler için geçerli olan Avrupa yasaları ıslak zeminde fren performansını yalnızca yeni lastiklerde ölçülmesini öngörüyor. Aslında güvenlik açısından önemli olan lastiğin diş derinliği azaldığında da iyi performansının devam edebiliyor olması. Birçok lastik üreticisi, yasal diş derinliği sınırına (1,6 mm) kadar güvenli kalan lastikler üretmekteler. Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik uyarınca da araçlarda kullanılan lastiklerin dış yüzeylerinin ana yivlerindeki (oluklar) diş derinlikleri, 4 adetten az tekerlekli araçlarda en az 1 mm, 4 ve daha fazla tekerlekli araçlarda en az 1,6 mm olması gerekmektedir. Ancak fren mesafeleri kullanım süreleri boyunca düşüş sergileyebilen lastiklerin satışını engelleyen herhangi bir mekanizma da bulunmamaktadır. Aşınmış lastiklerin performanslarına ilişkin bu yasal düzenleme eksikliği, kullanıcıları ve profesyonelleri, lastikler yasal diş derinliğine ulaşmadan önce lastiği değiştirmek zorunda bırakabilir. Bu da daha fazla lastik tüketimi ve çevreye daha fazla zarar demektir.

 BU YENİLİK NELER GETİRİYOR?

michelin

michelin

Her yıl Avrupa’da, 1,6 mm’ye* ulaşmadan çıkarılan lastikler sürücüler açısından 128 MİLYON ek LASTİK***, 6,6 MİLYON TON CO2*** VE 6,9 MİLYAR EURO** masraf anlamına gelebilmektedir.

Yol güvenliğini iyileştirmenin ötesinde, bu düzenleme gereksiz masrafları da önleyecektir. Ayrıca malzeme israfı ve CO2 emisyonlarını da önleyerek çevrenin korunmasına katkıda bulunacaktır.

* Düzenli lastik aşınmasına ve lastik ve otomobil üreticilerinin önerilerine bağlı olarak. Şüphe durumunda, bir uzmana danışın. 
** Ernst & Young Raporundaki Veriler, "Beklenen Süre Sonu Kaçınılmaz Değil" - Mayıs 2017. 
*** Ladoux’daki şirket içi hesaplamalara göre (Teknoloji Merkezi, Clermont-Ferrand - Fransa. 27 Eylül 2016 Teknik İletişimi, "Hammadde, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarının binek araç lastiklerinin erken değiştirilmesine bağlanması") .

Aşınmış Lastikleri Değiştirmek Gerekli Mi?

Lastik Satın Almanın Tasarruflu Bir Yolu Var Mı?

Aşınmış Lastikler de Güvenli Olabilir Mi?

Her Sezon Yeni Lastik Almanın Doğaya Etkisi Nedir?

NEDEN UZUN ÖMÜRLÜ GÜVENİLİR PERFORMANS ?

Yasal Bilgiler

Yasal Bilgiler

(1) Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) MICHELIN PRIMACY 4, MICHELIN CrossClimate+, MICHELIN CrossClimate SUV lastikler, R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(2) Avrupa’da erken değişim ve 9 Milyon ton CO2 emisyonundan kurtulmanın sonucu olarak 128 Milyon adet daha az lastik kullanımı. Teknik konum çalışması, 27/09/2016, "Binek otomobil lastiklerinin erken değiştirilmesiyle ilişkili ham madde, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları". 
İç hesaplamalar Ladoux’da yapılmıştır (Teknoloji Merkezi, Clermont-Ferrand - Fransa).
(3) Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) 205/55 R16 91H MICHELIN CROSSCLIMATE+ lastikler, hem “Kar” hem de “Normal” lastik kategorileri koşullarında R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(4) Temmuz 2016’da, Michelin’in isteği üzerine, TestWorld tarafından, VW Golf 7 aracına takılı 205/55 R16 lastikler kullanılarak, pazardaki ana rakipleriyle karşılaştırmalı test yapılmıştır. Aşınmış, 2,1 mm diş derinliği anlamına gelir.
(5) Yeni ve Aşınmış (aşınmış, 2 mm diş derinliği anlamına gelir) 205/55 R16 91V MICHELIN PRIMACY 4 lastikler, R117 Avrupa ıslak yol tutuşu eşiği düzenlemesinin üzerindedir.
(6) Islak zeminde frenleme testi; Michelin'in talebi üzerine, VW Golf 7 aracına takılan 205/55 R16 91V ebadındaki MICHELIN PRIMACY 4 lastiklerinin, saatte 80 ile 20 km arasında, pazardaki ana rakipleriyle karşılaştırılması suretiyle Haziran-Temmuz 2017'de TÜV SÜD Product Service tarafından yapılmıştır.
(7) + (*) Lastiklerinizin düzenli aşınmasına ve lastik ve otomobil imalatçılarının tavsiyelerine uymaya bağlıdır. Şüphe halinde bir uzmana danışınız.

(8) “Pas de fatalité à l’obsolescence programmée” başlıklı Ernst & Young raporundan alınan veriler (Mayıs 2017).