MICHELIN Pilot Alpin 4 lastiklerin lastik sırtı deseni, karşısında gösterilenden farklı olabilir. Ebada bağlı olarak lastik sırtı deseni asimetrik veya yönlü olabilir.
Neden asimetrik ve yönlü lastik sırtı desenleri kullanıyorsunuz?
Yeni MICHELIN Pilot Alpin 4 serisi, 2 farklı lastik sırtı deseniyle sunuluyor. MICHELIN bu iki çözüm üzerinde eşzamanlı olarak çalıştı: ilk çözüm Porsche ile iş birliği halinde geliştirilirken, ikinci çözüm ise daha genel bir geliştirme süreci takip edilerek üretildi. Her iki çözüm de mükemmel sonuçlar verdi. “Ridge'n'Flex” felsefesini temel alan her iki lastik sırtı deseni de, aynı bileşenleri kısmen farklı kombinasyonlarla kullanıyor.
Yaygın olarak asimetrik lastik sırtı desenlerinin daha iyi yol tutuşu sağladığı düşünülür. Peki yönlü lastik sırtı desenine sahip MICHELIN Pilot Alpin 4 lastiklerin davranışı hakkında ne diyebiliriz?
Asimetrik lastik sırtı deseni kullanımı, yol tutuşunu iyileştirmek için başvurulan bir çözüm olsa da bu konudaki tek çözüm bu değildir. Bildiğiniz gibi lastik birçok bileşenden oluşan bir üründür. Lastik sırtının asimetrik veya yönlü olması önemli olmaksızın bu bileşenleri farklı yollarla bir araya getirerek mükemmel davranışı elde edebilirsiniz. 911 ve Boxster modelleri için Porsche tarafından onaylanan yönlü desene sahip yeni MICHELIN Pilot Alpin 4 lastikler buna örnek verilebilir.
Bu, yönlü lastik sırtı desenine sahip Michelin Pilot Alpin 4 lastiklerin yalnızca Porsche marka araçlarda kullanılacağı anlamına mı geliyor?
Hayır, yalnızca Porsche marka araçlarda değil.
Porsche marka araçlara yönelik ebatlarla yola çıktığımız için böyle düşünüyor olabilirsiniz fakat üreticilerin taleplerini daha iyi bir şekilde karşılamak üzere diğer araçlar için de yönlü lastik sırtı desenine sahip lastikler üretebiliriz.
Bu ebatlar şu an iki versiyon şeklinde sunuluyor: V ve W (Porsche araçlara özel işaretlemeyle veya bu işaretleme olmadan).
Yönlü lastik sırtı deseninin bulunduğu ebatlar: