r3a1 header def

Lastik patladığında ne yapılır?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Lastiğiniz patladıysa bunun birkaç nedeni olabilir. Çoğu zaman, şişirme basıncı kaybı lastiğin delinmesinin veya lastik yanağı hasarının bir sonucudur, ancak aynı zamanda supap, supap kapağı veya hatta tekerlek de sebep oluyor olabilir. Peki, lastiğiniz patladığında ne yapmalısınız? Gelin meselenin özüne inelim.

Lastiğimin patlağının lastiğin delinmesinden kaynaklanıp kaynaklanmadığını nasıl anlarım?

Patlak bir lastik, lastiğin delinmesi sonucu hasar görebilir. Patlamaya bir çivi, keskin bir yabancı cisim, lastik yanağına gelen bir darbe veya supap kapağı neden olmuş olabilir.

Lastik patlaması olabileceğine dair işaretler:

●    Direksiyonun ağır veya yavaş hareket etmesi
●    Yavaşça sürerken arabada belirgin sürtünme
●    Tek yöne sürekli çekiş
●    Viraj alırken lastikten daha fazla gürültü gelmesi
●    Lastik basıncı izleme düzeninden gelen uyarı
●    Aracınıza yaklaştığınızda aracın oturuş pozisyonunda olmaması
●    Yerde daha deforme olmuş görünümlü bir lastik 

46129044 m

Bu durumda, lastiğinizi değiştirmeniz (veya lastiğinizi değiştirtmeniz) ve patlayan lastiğinizi bir profesyonele göstermeniz önerilir. 

Patlak lastikle sürüş güvenli midir?

Hayır. Patlak lastiğin boyutu ne olursa olsun, lastik nitelikli bir uzman tarafından kontrol edilmelidir. Hasarlı bir lastiği yeniden şişirmek güvenli değildir, çünkü lastiğin yarılması ve buna bağlı olarak hızlı bir şekilde havasının boşalması riski vardır. Hasarlı bir lastikle araba kullanmak, aracın normal şekilde çalışmaması ve lastiğin yırtılması nedeniyle kendinizi, yolcularınızı ve diğer yolcuları riske sokabilir.

map search desktop

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Lastik yanağı hasarı

Lastiğin omuzlarından ve yanaklarından uzakta küçük lastik sırtı hasarları genellikle tamir edilebilir. 

Ancak lastik yanağı yakınında veya yanakta herhangi bir yerde patlak veya yırtılma meydana geldiğinde küçük onarımlar yapılamaz. Bu gibi durumlarda, lastiğin kullanılır olduğundan ve yanağın yeterince güçlendirildiğinden ancak esnekliğini koruduğundan emin olmak için Büyük onarım olarak adlandırılan lastik yanak onarımı yapılmalıdır. Bu tür bir onarım genellikle otomobil lastikleri için ekonomik değildir ve pek çok lastik satıcısında gerekli ekipman yoktur.
Bu nedenle lastiğinizi yenisi ile değiştirmeniz önerilebilir.

Araba lastiği onarımları yalnızca nitelikli otomotiv teknisyenleri tarafından yapılmalıdır. Tamirci, çeşitli nedenlerden ötürü örneğin aracın yeterince hava basılmamış lastikler üzerinde sürüldüğünden şüphelenmesi durumunda lastiklerinizi tamir etmeyi reddedebilir.

Lastiğin tamir edilememesinin bir takım ek nedenleri de olabilir. Aşağıdakilerden herhangi birini fark ederseniz lastiğiniz tamir için uygun değildir ve değiştirilmesi gerekir:

●    Diş genişliğinin ¾'ünde orta 1,6 mm'den daha az diş derinliği
●    Kesiklerden giren nemin neden olduğu iç korozyon da dâhil olmak üzere lastik kordonu veya yapısal hasar veya zayıflık.
●    Lastiğin eskimesi
●    Daha önceden çok sayıda patlak olması

Delinmemiş veya hasar görmemiş patlak bir lastiğim var

Bu durumda supap kapağı veya lastik hava kaçırıyor olabilir veya lastikleriniz daha düzenli bakım gerektirebilir. Lastiklerin zamanla biraz basıncını kaybetmesi doğaldır. Düzenli bir şekilde izlenerek, basıncın lastiğe zarar verecek kadar düşük olmaması koşuluyla, lastik şişirme basıncı periyodik olarak tazelenebilir. 

Lastik basıncının her ay ​ve uzun yolculuklardan önce kontrol edilmesi önerilir. Bu tür izleme, gözlem gerektirebilecek lastik basıncı kaybı oranında bir değişiklik olup olmadığını belirtir.

tyre pressure tr

Bununla birlikte, kontrol altına alınamazsa, basınç kaybı nihayetinde ciddi anlamda basınç düşüklüğüne yol açabilir ve bu da çeşitli riskler içerir:

●    Yeterince hava basılmaması bilhassa lastiğin dış kenarları (veya omuzlar) üzerinde genel olarak aşınma oranını artırarak lastik sırtı ömrünü kısaltır.
●    Yeterince hava basılmaması, aşırı esnekliğe ve aşırı ısınmaya neden olarak lastiğin aşınma oranını artırırken lastik yapısını da zayıflatır.
●    Yeterince hava basılmaması, özellikle yağışlı havalarda örneğin ağır frenleme durumlarında lastiğin yol tutuşunu ve performansını etkileyebilir.
●    Yeterince hava basılmaması, lastik yuvarlanma direncini artırarak yakıt tüketimini artırır, bu da sık sık servise gitme ve daha yüksek yakıt maliyeti anlamına gelir.

Bu sorunları önlemek için, sürdüğünüz araç tipine bakmaksızın lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol etmeniz gerekir.

Hangi lastikler patlamayı önleyebilir?

Selfseal® Teknolojisine sahip Michelin lastikleri, lastik sırtındaki patlaklardan kaynaklanan basınç kaybını önler ve 6 mm'den daha düşük çaplı lastik sırtı deliklerini hemen kapatır. Bu, patlak tamir edilinceye kadar lastiği sınırlı bir süre korur.

MICHELIN ZP lastikleri, yanağında ZP logosu ile tanımlanır. Lastik basıncı kaybı meydana gelmesi durumunda, bu lastikler, yükü belirli bir süreliğine destekleyecek güçlendirilmiş bir yanağa sahiptir.

MICHELIN ZP lastik ile yaklaşık maksimum 80 km boyunca 80 km/s hıza çıkarak yolunuza devam edebilir ve lastiği tamir edecek ya da değiştirecek bir bayi bulabilirsiniz. Birden fazla lastik patlamışsa, sürüşe devam etmemelisiniz.

Runflat lastikler (patlak halde bile gidebilen lastikler) hakkında daha fazla bilgi edinin.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.