road hp

Yol tutuşu farklı: Otomobilim Neden Titriyor?

Belirtiler: Titreme veya Yalpalama

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Teşhis: Lastiklerin Balans Ayarı Bozuk veya Direksiyon ve Süspansiyon Sistemi Arızalı
  • Balans ayarı bozuk lastikler, sürücüyü yoracak titreşimlere, erken veya düzensiz lastik aşınmasına ve aracınızın süspansiyonunda gereksiz aşınma ve yıpranmaya yol açabilir.

 

Çözüm ve öneriler
  • Çözüm, lastiklerinizin balans ayarını yapmak kadar basit olabilir. 
  • Direksiyon ve süspansiyon sistemini tamir etmeniz de gerekebilir.
  • Titreşim veya yalpalamayı fark eder etmez lastik uzmanınızı ziyaret edin.
  • Balans ayarı yapıldıktan sonra titreme devam ederse, balans ayarını ve/veya süspansiyon sistemi bileşenlerini kontrol ettirin.
  • Lastikler ilk kez jantlara takıldığında veya tamir edildikten sonra geri takıldığında balans ayarı yapılmalıdır.

 Belirtiler: Yana Çekme veya Kötü Direksiyon Hakimiyeti

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

Teşhis : Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Çözüm:

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor.

Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.

Belirtiler: Kötü Yol Tutuşu

6 5 tip poorhandling 140319

6 5 tip poorhandling 140319

Teşhis: Tamir Gerektiren Lastik Hasarı
  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir;  çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.

 

Çözüm:
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi için mutlaka "mantar yama" kullanılmalıdır.
  • 6 mm'den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca, diş aşınma seviyesi 1,6mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.