road hp

Otomobiller için lastik basıncı

car edito tyre pressure small2 help and advice

car edito tyre pressure small2 help and advice

Bir lastik, doğal nedenlerden dolayı basıncının birazını kaybeder [ayda yaklaşık 1 psi (0.076 bar)]. Basınç kaybı, aşağıdaki nedenlerden dolayı diğer hava sızıntıları ile hızlanabilir:

  • Kazara lastik patlaması
  • Subap: lastik her değiştirildiğinde değiştirilmelidir.
  • Supap kapağı: hava sızdırmazlığı için önemlidir.
  • Jant: her lastik takıldığında temizlenmelidir.
  • Özellikle kullanım koşulları (yük/hız vs.) hakkında araç veya lastik üreticisinin tavsiyesine uyun.

 

  • Lastik basıncını lastikler soğukken kontrol edin [son 2 saat boyunca kullanılmadığında veya düşük hızda 3 km mesafeden az kullanıldığında] 
  • Lastikler muayene edilirken sıcak ise, araç üreticisi tarafından önerilen basınca 4 ila 5 psi (0,3 bar) ekleyin. Lastikler soğuduğunda basıncı tekrar kontrol edin.
  • Sıcak bir lastiğin havasını asla boşaltmayın.
  • Lastikler nitrojen ile şişirilmişse bile lastik basıncı ve lastiklerin genel durumu sık sık kontrol edilmelidir.
     

Doğru şişirilmiş bir lastik güvenliği artırır, daha ekonomiktir ve daha çevre dostudur.

 

Lastik basıncını nasıl kontrol ederim?

  1. Lastik basıncı ölçme cihazını lastiğinizin subap gövdesinin içine yerleştirin.
  2. Cihaz dışarı çıkarak iç basıncı psi cinsinden ifade eden bir sayı gösterecektir.
  3. Islık sesi lastiğin kaçırdığı havadan kaynaklanmaktadır. Basınç ölçme cihazını uzun süre boyunca bastırmadığınız sürece basıncı büyük ölçüde etkilemeyecektir.
  4. Ölçülen psi/bar değerini önerilen psi/bar değeriyle karşılaştırın.
  5. psi/bar değeri önerilenden yüksekse, eşit olana kadar hava boşaltın. - Düşükse, uygun değere gelene kadar lastiği şişirin.

 

Lastiklerim için önerilen basıncı nerede bulabilirim?

  • Araç kullanıcı el kitabında
  • Sürücü kapısı veya yakıt deposu kapağındaki bir etiket üzerinde
  • Lastiğinizin yanağındaki numarayı kullanmayın çünkü bu numara lastiğinizin için gereken basıncı ifade etmez.
     

Basınç ölçme cihazları

  • Benzin istasyonlarında sunulan basınç ölçme cihazlarını kullanırken dikkatli olun. Bu cihazlar genellikle güvenilir değildir.
  • Yüksek kalite bir basınç ölçme cihazı satın alın ve doğru ölçüp ölçmediğini bir lastik uzmanına kontrol ettirin.

 

Doğru değeri bulmak önemlidir

  • Yetersiz veya aşırı şişirilmiş lastikler beklendiğinden daha hızlı aşınabilir, kavraması daha az olabilir ve daha fazla yakıt harcayabilir. Ayda birkaç dakikanızı ayırmak, güvenliğinizi ve lastiklerinizin ömrünün uzamasını sağlar.
car edito tyre pressure small help and advice

car edito tyre pressure small help and advice

Lastiklerinizin basıncının doğru olması, masraflarınızı azaltır. Yetersiz şişirilmiş lastikler aşırı ısınmaya neden olabilir, daha fazla yakıt harcar ve daha hızlı aşınır. Aynı şekilde aşırı şişirilmiş lastikler daha kısa ömürlü olur, kavraması azalır ve direksiyon sorunlarına neden olabilir.

 AŞINMA
%20 oranda yetersiz şişirilmiş bir lastiğin ömrü %20 oranda daha kısa olabilir. Bu da potansiyel olarak 40.000 km olan lastik ömründe 8.000 km kısalma anlamına gelir.

• YAKIT TÜKETİMİ VE CO2 EMİSYONLARI
Düşük lastik basıncı hem yakıt tüketimini hem de CO2 emisyonlarını artırır.

6 5 tip2 nitrogen 140320

6 5 tip2 nitrogen 140320

Nitrojenin faydaları nelerdir?

Nitrojen nedir?

Nitrojen, oksijeni alınmış kuru havadır. Hava, %79 oranda nitrojen içerir.

Nasıl kullanılır?

  • Lastiklerin çoğu basınçlı hava ile şişirilir. Ancak bazı lastik satıcıları lastikleri nitrojen ile şişirmektedirler.
  • Nitrojen ve basınçlı hava karıştırılabilir.
  • Araç üreticisi tarafından önerilen lastik basınçlarına uyulduğu sürece çoğu lastik hava veya nitrojen ile şişirilebilir.

 

Faydaları:

Nitrojen oksijenin yerini aldığında, lastikleriniz daha az hava kaçırır ve lastik hava basıncı daha uzun süre boyunca daha yüksek seviyede kalır.

Lastik muayenesi:

Ne yazık ki hava sızıntılarının birçok başka olası nedeni vardır (lastik/jant ara birimi, supap, supap/jant ara birimi ve tekerlek). Bu nedenle hava veya nitrojen ile lastik basıncının korunacağı garanti değildir. Lastik basıncı ve lastiklerin genel durumu sık sık kontrol edilmelidir.

6 5 tip3 valve 140320

6 5 tip3 valve 140320

Supap: bilmeniz gerekenler

Supabın görevi nedir?

  • Doğru lastik basıncının korunmasını sağlar.
  • Lastiğe nem girmesini önler.
  • Supap kapağı özellikle toz parçacıklarının supabı tıkamasını önlemeye yardımcı olur. Yüksek kalite supap kapakları kullanılması önerilir.

 

Yıpranma ve hasarlar

  • Supaplar genellikle kauçuktan yapılır ve bu yüzden zamanla aşınır.
  • Yüksek hızların lastiklerinizin hava kaçırmasına sebep olmasıyla hasar görebilir.


Lastik supaplarını ne zaman değiştirmeliyim?

Yeni lastik satın aldığınız zaman.