microsoftteams image

Lastik yanağı hasarı: ne yapmalısınız?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Belirli koşullar altında, lastik yanağı daha büyük veya daha az ölçüde hasar görebilir. Ne tür bir hasar? Ne zaman meydana gelir? Bu konuda ne yapabiliriz? Bu nasıl önlenebilir? Bu yazımızda bu sorulara yanıt veriyoruz.

Ne tür bir lastik yanağı hasarı oluşabilir?

Yanak hasarı konusunda 6 ana kategori vardır:

1 - Lastik yanağı çizikleri ve çentikleri

tyre scratches & nicks

Lastiklerinizin yanaklarında çizikler görülebilir. Çok fazla ve/veya belirgin ise lastiklerinizin bir uzman tarafından kontrol edilmesi gerekir.

2 - 1 - Lastik yanağı kesikleri

tyre cuts

Lastik yanağındaki bir kesik az veya çok derin olabilir. Kesiğin şiddeti buna bağlı olacaktır. Fakat uzman olmayan birinin bunun derinliğini değerlendirmesi zordur.

● Kesik derinse, kauçuğun altında bulunan ve basıncı tutmaya yardımcı olan karkas kata zarar vermiş olabilir. Karkas katın zarar görmesi durumunda, ani basınç kaybı riski vardır. Bu durumda, lastik tamir edilemez ve değiştirilmesi gerekir.
● Kesik derin değilse, hemen bir tehlike oluşturmayabilir, ancak artarak güvenliğinizi tehlikeye atabilir.

Bu tür bir lastik hasarının, lastiğin iç yanağında (aracınızı incelediğinizde görünmez) ve dış yanağında meydana gelebileceğini unutmayın.

Bu nedenlerden ötürü, keskin elemanların (örneğin keskin taşların) üzerinden geçtikten sonra, lastiklerinizin kesik olmadığından emin olmak için kontrol ettirmeniz önerilir.

3 - Lastik yanağındaki çıkıntılar ve kabarcıklar

Çıkıntı-kabarcık için ipuçları ve öneriler

“Aracınız bir kaldırım taşına, önden ya da bir açıyla çarptığında veya bir çukura girdiğinde, lastiğin yanağında bir bombe görünebilir.

Lastiğin yanağında kabarcık oluşmuş gibi görünür.

Gerçek bir tehlike oluşturduğu için muhtemelen en endişe verici belirtilerden biridir."

Lastikleri karşılaştırırken bunların dayanıklılığını da kontrol edin
Çukur nedeniyle lastik hasarı

Çukura girmek, lastiğinizin yanağında da bir çıkıntıya neden olabilir. Yolda gördüğünüzde bunlardan kaçınmaya çalışın!

 

Bir kaldırım taşına çarptığınızda veya çukura girdiğinizde, lastiklerinizin hasar görüp görmediğini kontrol ettirmelisiniz.

Lastik bombesi neden tehlikelidir?

Lastiğin yanağında kabarcık oluşması, lastiğin arkasındaki karkas katın delinmiş olduğu anlamına gelir. Bu durum kabarcık patladığında sizi hızlı bir basınç kaybına maruz bırakır. Örneğin otobanda hızla sürerken böyle bir durumla karşılaşırsanız, lastikteki ani hava kaybı, aracınızın kontrolünü kaybetmenize ve kazaya neden olabilir.

Kesiklerde olduğu gibi, lastiğin hem iç hem de dış tarafında bir çıkıntı meydana gelebilir. Bu, aracınızın etrafında dolaşıp kontrol ettiğinizde gözle göremeyeceğiniz anlamına gelir. Bununla birlikte, lastikte bir çıkıntı olduğunda, genellikle anormal titreşimler yaşanır. Bu, hafife alınmaması gereken ve lastiklerinizin bir uzman tarafından acilen kontrol edilmesi gerektiğine dair bir işarettir.

Hız kesici kasis lastiklere hasar verebilir ve bombeye neden olabilir mi?

Hayır. Yukarı ve aşağı inecek bir eğimle tasarlandıkları için süspansiyonlara zarar verebilir, fakat lastiğe zarar veremezler.

4 - Lastiğin yanağında yarılma

2

Yanaklardaki yarılma, lastiklerinizin eskimesinin yanı sıra güneşe ve ozona maruz kalmanın bir işaretidir.

 

Diğer bir neden, lastik yanaklarının temizlenmesi olabilir. Lastiklerinizi parlatmak için kimyasal kullanıyorsanız, bunlar koruyucu maddeleri çıkarabilir ve bu nedenle lastiklerinizin daha çabuk yırtılmasına neden olabilirler.

Lastiğin yanağında yarılmaların ortaya çıkması, lastiğin ömrünün sonuna yaklaştığına ve değiştirmeye hazırlanmanız gerektiğine dair bir uyarı işaretidir. Bilgi almak için bir uzmana danışabilirsiniz.

5 - Lastik yanağında hafif deformasyon

3

Radyal lastiklerde (lastiklerin büyük çoğunluğunda) küçük deformasyonlar görülmesi normaldir ancak bu, lastiklerin performansını etkilemez. Lastik yanağı, sırt kuşakları (tekstil veya metal) dâhil olmak üzere birçok bileşenden oluşur.

Sırt kuşakların üst üste geldiği yerde genellikle hafif bir deformasyon fark edeceksiniz.

6 - Lastik yanağının delinmesi

Lastik sırtı (zemin yüzeyi ile temas eden kısım) delindiğinde (örneğin bir çivi girmesi), tamir etmek mümkündür.

Delik doldurulur ve lastik tekrar takıldıktan sonra aynı performansla tekrar kullanılabilir.

Ancak, lastik yanağında durum farklıdır. Lastiğin yanağı delinir veya kesilirse, lastiği tamir etmek ve optimum performans için gerekli olan deformasyon özelliklerini eski haline döndürmek mümkün değildir. Bu nedenle bu durumda lastiğin değiştirilmesi gerekir.

map search desktop

Yakınınızdaki lastik bayilerini saniyeler içinde bulun

Şuna göre ara
Adres, şehir ya da posta kodu
Otomobil
  • Otomobil
  • Motorbike
Konumumu bul
Arama
Türkiye'de en çok arama yapılan 5 şehir

Lastik yanağı hasarı nasıl önlenir?

tyre sidewall damage

● Lastiklerinize tavsiye edilen basınca kadar hava bastığınızdan emin olun (bilgileri çoğu zaman aracınızın kullanım kitapçığında veya sürücü kapısındaki etikette bulabilirsiniz)
● Kaldırım taşlarına çarpmaktan kaçının
● Çukurlara girmekten kaçının
● Lastiklerinizde yarılma, kesik, yırtılma veya bombe olup olmadığını düzenli olarak kontrol edin
● Lastiklerinizin yanaklarını, özellikle silikon içeren temizlik ürünleri ile temizlemeyin.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.