Lastik yanağı hasar görmüş

Belirti: girinti

otomobil infografik girinti ipuçları ve öneriler

otomobil infografik girinti ipuçları ve öneriler

Teşhis: Yanakta ek yeri bir sorun değildir. 
  • Girintiler radyal lastiklerde (lastiklerin çoğu) normaldir ve performansı etkilemez.
  • Lastiklerinizin yanak yapısının içinde birbirine paralel bir veya birden fazla kumaş halatlar bulunur. (Lastik sırtında çelik halatlar kullanılır.) Halatların çakıştığı noktada genellikle küçük bir girinti olur.

Belirti: çıkıntı veya kabarcık

Çıkıntı-kabarcık için ipuçları ve öneriler

Çıkıntı-kabarcık için ipuçları ve öneriler

Teşhis: Tamir Gerektiren Lastik Hasarı
  • Patlaklar, çivi delikleri veya lastik dişini geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamir güvenilir değildir ve tehlikelidir;  çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.

Çözüm:
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastiğin) uygun bir şekilde tamir edilmesi için mutlaka "mantar yama" kullanılmalıdır.
  • 6 mm'den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca, diş aşınma seviyesi 1,6 mm'nin altındaki lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.