otomobil güvenli sürüş ipuçları ve öneriler

Lastik sırtı zayıf görünüyor ise ne yapmalıyım ?

Her İki Tarafta Aşınma

otomobil her iki tarafta aşınma ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Yetersiz şişirme

  • Lastiğin dış kenarlarında (veya lastik omuzlarında) sırt aşınmasını artırarak sırt ömrünü kısaltır.
  • Fazla ısınmaya yol açarak lastik dayanıklılığını azaltır ve lastiğin bozulmasına yol açabilir.
  • Yuvarlanma direncini artırarak yakıt tasarrufunu azaltır.
  •  

Lastiğiniz uygun hava basıncına ulaşana dek lastiğinizi şişirin (psi/bar: lastik basıncı ölçme cihazı ile ölçülür).Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

Orta Kısımda Aşınma ve Aşırı Aşınma

Fazla şişirme

  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için, lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
  •  

Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın.Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

otomobil ortada aşınma ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Düzensiz aşınma

otomobil infografik düzensiz ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor. Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.

Aşırı şişirme sorunu

  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
  •  
  • Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın. Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

Lastik Sırtındaki Bloklarda Bölgesel Çökme

Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor. Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.

Aşırı şişirme sorunu

  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için, lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
  •  
  • Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın. Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.
  •  
  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik dişini geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.
otomobil infografik çukurlu ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Düzensiz ve Merdiven Aşınma

otomobil infografik testere dişi ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Bozuk Rot Ayarı

Bir aracın rot ayarı bozuksa, lastik sırtının kenarları düzensiz yada merdiven aşınma görünümde olur. Bunun nedeni lastiğin yola düzensiz bir şekilde sürtünmesidir.

Aracınızın büyük ihtimalle toe-in (içe dönük) veya toe-out (dışa dönük) açılarının düzeltilmesi gerekmektedir. Lütfen lastik muayenesi için lastik uzmanınıza danışın.

Hasar

Tamir Gerektiren Lastik Hasarı

  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.
  •  
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi, lastiğin "mantar yama" ile tamir edilmesi gerekmektedir.6 mm'den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca diş aşınma seviyesi 1,6 mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.
otomobil infografik hasar ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Sırt Üzerindeki Kanallar

otomobil infografik sırt çubukları ipuçları ve öneriler

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Eski Lastik

  • Tüm lastiklerin su tahliye kanalları içinde 1,6 mm'yi belirten diş derinliği göstergeleri bulunur.
  • Diş derinliği 1,6 mm'ye ulaştığında lastikleriniz eskimiştir ve değiştirilmesi gerekir.
  •  
  • Aracınızı bir lastik uzmanına götürerek lastiğinizi muayene etmesini ve diş derinliği ölçme cihazı ile kalan diş derinliğini ölçmesini isteyin.
Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+