road hp

Lastik sırtı zayıf görünüyor

Belirti: Her İki Tarafta Aşınma

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Teşhis: Yetersiz şişirme
  • Lastiğin dış kenarlarında (veya lastik omuzlarında) sırt aşınmasını artırarak sırt ömrünü kısaltır.
  • Fazla ısınmaya yol açarak lastik dayanıklılığını azaltır ve lastiğin bozulmasına yol açabilir.
  • Yuvarlanma direncini artırarak yakıt tasarrufunu azaltır.
     
Çözüm:

Lastiğiniz uygun hava basıncına ulaşana dek lastiğinizi şişirin (psi/bar: lastik basıncı ölçme cihazı ile ölçülür).

Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

Belirti: Orta Kısımda Aşınma ve Aşırı Aşınma

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Teşhis: Fazla şişirme
  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için, lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
     
Çözüm:

Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın.

Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

Belirti: Düzensiz aşınma

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Teşhis 1: Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Çözüm:

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor. Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.
Rot Ayarı Hakkında Daha Fazla Bilgi

Teşhis 2: Aşırı şişirme sorunu
  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
     
Çözüm:

Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın. Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.

 

Belirti: Lastik sırtındaki bloklarda bölgesel çökme

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Teşhis 1: Bozuk Rot Ayarı

Ön veya arka lastiklerin düzensiz aşınması, rot ayarı yapılması gerektiğini gösterir.

Çözüm:

Günümüzde birçok aracın arka süspansiyonlarına rot ayarı yapılabiliyor. Bu durumda, yaşadığınız sorunun belirtilerine göre aracınızın ön veya arka rot ayarının yapılması gerekebilir. Muayene için lastik bayinize danışın.
Rot Ayarı Hakkında Daha Fazla Bilgi

Teşhis 2: Aşırı şişirme sorunu
  • Lastik sırtının merkezi, yükün çoğunu taşır ve dış kenarlardan daha hızlı aşınır.
  • Bunu önlemek için, lastiklerinizi soğukken, sürüşten önce veya sürüşten en az üç saat sonra muayene edin.
     
Çözüm:

Bir lastik basıncı ölçme cihazı kullanarak lastiklerinizin havasını hava basınç değeri araç üreticisinin önerdiği psi/bar değeriyle aynı olana kadar boşaltın. Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.
Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik dişini geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.

Belirti: Düzensiz ve merdiven aşınma

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Teşhis: Bozuk Rot Ayarı

Bir aracın rot ayarı bozuksa, lastik sırtının kenarları düzensiz yada merdiven aşınma görünümde olur. Bunun nedeni lastiğin yola düzensiz bir şekilde sürtünmesidir.

Çözüm

Aracınızın büyük ihtimalle toe-in (içe dönük) veya toe-out (dışa dönük) açılarının düzeltilmesi gerekmektedir. Lütfen lastik muayenesi için lastik uzmanınıza danışın.

Belirti: Hasar

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Teşhis: Tamir Gerektiren Lastik Hasarı
  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm'ye varan kesikler, endüstri onaylı işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece standart yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.
     
Çözüm
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi, lastiğin "mantar yama" ile tamir edilmesi gerekmektedir.
  • 6 mm'den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca diş aşınma seviyesi 1,6 mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.

Belirti: Sırt Üzerindeki kanallar

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Teşhis: Eski Lastik
  • Tüm lastiklerin su tahliye kanalları içinde 1,6 mm'yi belirten diş derinliği göstergeleri bulunur.
  • Diş derinliği 1,6 mm'ye ulaştığında lastikleriniz eskimiştir ve değiştirilmesi gerekir.
     
Çözüm:

Aracınızı bir lastik uzmanına götürerek lastiğinizi muayene etmesini ve diş derinliği ölçme cihazı ile kalan diş derinliğini ölçmesini isteyin.