Lastiğim patlak veya inmiş

Belirti: patlak lastik

otomobil patlak lastik ipuçları ve öneriler

otomobil patlak lastik ipuçları ve öneriler

Teşhis: Tamir Gerektiren Lastik Hasarı
  • Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm’ye varan kesikler, sektörde onaylanan işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
  • Lastik üzerinde sadece yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.

 

Çözüm:
  • Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi için "mantar yama" kullanılmalıdır.
  • 6 mm’den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca diş aşınma seviyesi 1,6 mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.
  • Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.

 

Belirti: inmiş lastikler

otomobil yumuşak lastik ipuçları ve öneriler

otomobil yumuşak lastik ipuçları ve öneriler

Teşhis: Yetersiz şişirme
  • Lastiğin dış kenarlarında (veya lastik omuzlarında) sırt aşınmasını artırarak sırt ömrünü kısaltır
  • Fazla ısınmaya yol açarak lastik dayanıklılığını azaltır ve lastiğin bozulmasına yol açabilir
  • Yuvarlanma direncini artırarak yakıt tasarrufunu azaltır
     
Çözüm:

Lastiğiniz uygun hava basıncına ulaşana dek lastiğinizi şişirin (psi/bar: lastik basıncı ölçme cihazı ile ölçülür).

Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.