Diğer ipuçları ve öneriler
Patlak lastik
car edito 6 5 tip tireflat 140318 help and advice
Tamir Gerektiren Lastik Hasarı
- Çivi girmesiyle oluşan delikler veya lastik sırtını geçmeyecek şekilde 6 mm’ye varan kesikler, sektörde onaylanan işlemler kullanılarak bir lastik uzmanı tarafından tamir edilebilir.
- Lastik üzerinde sadece yama ile yapılan tamirler güvenilir değildir ve tehlikelidir; çünkü bir delinmenin ardından lastiğin iç kısmının muayene edilmesi gerekir.
- Radyal bir lastiğin (çoğu lastik radyaldir) uygun bir şekilde tamir edilmesi için "mantar yama" kullanılmalıdır.6 mm’den büyük delikleri olan lastik sırtını veya delinmiş lastik yanağını tamir etmeye çalışmayın. Ayrıca diş aşınma seviyesi 1,6 mm'nin altında olan lastikleri tamir ettirmeyin.Hasarlı lastiğinizi yedek bir lastikle değiştirmeden önce şişirme basıncı, hız ve kilometre sınırlamalarının doğru olduğunu kontrol etmek için yedek lastiğin yanağına bakın. Lastiğinizi bir lastik uzmanına muayene ettirin.
İnmiş lastikler
Yetersiz şişirme
- Lastiğin dış kenarlarında (veya lastik omuzlarında) sırt aşınmasını artırarak sırt ömrünü kısaltır
- Fazla ısınmaya yol açarak lastik dayanıklılığını azaltır ve lastiğin bozulmasına yol açabilir
- Yuvarlanma direncini artırarak yakıt tasarrufunu azaltır
Lastiğiniz uygun hava basıncına ulaşana dek lastiğinizi şişirin (psi/bar: lastik basıncı ölçme cihazı ile ölçülür).Uygun hava basıncını bulmak için aracınızın kullanıcı el kitabına bakın veya araç kapısındaki etiket üzerinde önerilen psi/bar değerini bulun.
car edito 6 5 tip tiresoft 140318 help and advice
Diğer ipuçları ve öneriler