TÜRKİYE

Lastik esaslari

Lastik teknolojik bir hazinedir

Michelin 18 May 2010

Teknolojiler

Çoğu insan lastiğe çok fazla ilgi göstermez ancak yakından incelendiğinde karmaşık yapısı, gelişmiş ve teknolojik özellikleri öne çıkacaktır. Bu özelliklerin tamamı sizin bütün hareketlilik ihtiyaçlarınızın karşılanması için bir araya getirilmektedir.

Bu teknolojik hazineler aracınızı kullanırken lastiğinizin yolla temasınızı sağlamasına yardımcı olmaktadır. Yol tutuşun sağlanmasına, hız değişimlerinin aktarılmasına yardımcı olurken, sürüşünüzü hafifletmekte ve aracınızı düzgün bir şekilde yönlendirmektedirler.

Yol tutuş ve dayanıklılık, sürüş hassasiyeti ve konfor gibi aykırı gereksinimlere rağmen MICHELIN lastik tasarımından asla ödün vermemektedir.

Bir lastik 200 bileşenden meydana gelmektedir. Bunlardan bazıları güvenlikte, yakıt veriminde ve performansta hayati bir rol oynamaktadır. Ve bazıları yeni çevre dostu seviyeler sağlamaktadır.

MICHELIN EnerjiTM Saver lastiklerin arkasındaki teknolojiler

Bir otomobilin yakıt tüketiminin %20’sinin nedeni lastiktir

Uzun süre dayanan daha güvenli bir lastik ile daha az yakıt tüketiminde bulunmak istiyorsanız, o halde MICHELIN Energy Saver lastikler sizin için biçilmiş kaftandır. Zeki teknolojisi lastik yuvarlanma direncinin azaltılması için tasarlanmıştır, bu da daha az yakıt tüketimi ve CO2 salınımları sağlamaktadır (1)

Performansın kalbindeki en son teknoloji

MICHELIN Energy Saver lastikler daha az yakıt tüketmektedir ve ıslak havalarda fark edilir derede daha güvenilirdir. Bunun nedeni kısmen, esas maddesi %100 silis olan yeni nesil kauçuk bileşenidir. 1992 yılında karbon karasının silis ile kısmen değiştirilmesi MICHELIN’in düşük yakıt tüketimli “yeşil lastiklerini” piyasaya sürmesine yardımcı olmuştur. Piyasaya sürüldükleri günden bu yana, Michelin dünyanın dört bir yanında 570 milyon adet yeşil lastik satmıştır.

Bu lastikler şimdiden 11,3 milyar litre yakıt tasarrufu sağlamış ve 28,5 milyon ton CO22 salımının önlenmesine yardımcı olmuşlardır.(2)

Günümüzde, Michelin Energy Saver lastikleri en son nesil silis kullanmaktadır, bu da karbon karasının neredeyse tamamen yerini almaktadır.(2)

Durable Security Compound (Dayanıklı Güvenlik Bileşeni - DSC) sayesinde ıslak zeminde kilometreler boyunca daha fazla güvenlidir.

DSC lastik sırtı kauçuğunda yeni bir bileşendir. Aromatik yağ içermemektedir (Ocak 2010’da yürürlüğe giren Avrupa Yönergesine uygundur) ve ıslak zeminlerde frenlemeyi iyileştirmektedir. Bu sadece lastik yeniyken değil aynı zamanda aşındığında da devam etmektedir. DSC lastiğin ömrünün tamamı boyunca lastik sırt kauçuğunun sertliğini muhafaza ederek etkin frenleme sağlamaktadır.

Yeni MICHELIN Pilot Sport 3’ün arkasındaki teknolojiler ‘Sürüş Keyfini Arttırır’

Yeni MICHELIN Pilot Sport 3 bütün koşullarda spor sürüş keyfini tamamen yaşamanıza olanak sağlamaktadır. Yarış kökenli teknolojilerin tamamen bir araya getirilmesi ıslak yollarda güvenliği, kuru yollarda direksiyon hassasiyetini arttırmakta ve lastik sırt deseninin ömrünü uzatmaktadır. Bu dengenin elde edilmesi için, lastik Green Power Compound (Yeşil Güç Bileşeni ) ,  Anti Surf System (Kaymayı Önleyici Sistem) ve Programmed Distortion (Programlanmış Lastik Bükülme) mimarisi gibi eşsiz, oldukça ileri teknolojiler ile üretilmiştir.

Green Power Compound (Yeşil Güç Bileşeni) : yüksek performans ve enerji verimi

Devrim niteliğindeki bu bileşen ıslak yollar üzerinde mümkün olan en iyi yol tutuşu sağlamakta, lastik sırt desen ömrünü uzatmakta ve yakıt tüketimini azaltmaktadır. 12’si ard arda olmak üzere Le Mans 24 Saat’te elde edilen 18 zafer, MICHELIN’in bol miktarda değerli eko-teknoloji verisi toplamasına yardımcı olmuştur.

Green Compound

Anti Surf System (Kaymayı Önleyici Sistem ): ıslak zeminlerde en iyi yol tutuş

Yol üzerinde derin su olduğunda, lastiklerin çoğu zeminde kayma ve suda kızaklamaya maruz kalmaktadır. Şimdi, büyük su hacimlerini tahliye eden özel olarak biçimlendirilmiş bir omuz sayesinde su birikintilerini yarıp geçebilir ve en iyi yol tutuşu elde edebilirsiniz.

Programlanmış Lastik Bükülme Mimarisi: gelişmiş direksiyon hassasiyeti, artan lastik sırt deseni ömrü.

Direksiyon hassasiyeti ve hızlı tepki verme yeteneği, lastiğin sıcaklığı ve buna bağlı olarak meydana gelen biçim bozuklukları ile yakından ilgilidir. MICHELIN Pilot Sport 3 bu konuyu bütün koşullarda lastik sırt desenini en iyi seviyeye getirilmiş bir sıcaklıkta tutarak ele alan orijinal bir teknolojiyi ön plana çıkartmaktadır. Düşük hızlarda, lastik sırtı iyi bir çekiş gücü için gerek duyulan esneklik seviyesine ulaşmak için hızlı bir şekilde ısınmaktadır. Yüksek hızlarda, aşırı ısınmanın önlenmesi için sertleşmektedir.

MICHELIN bir spor ürün yelpazesinde ilk defa GREEN X işaretini piyasaya sürdü:

Hepsi bir arada yeni MICHELIN Pilot Sport 3 arttırılmış güvenlik, sürüş keyfi ve çevresel performans sağlamaktadır. Bu enerji veriminin doğrulanması için, Michelin bir spor lastik üzerinde ilk defa GREEN X işaretini sunmuştur.

Green X

MICHELIN Kış Teknolojileri

Michelin’in kış uzmanı teknolojileri. Kış aylarında güvenliğiniz için teknolojilerin buluşması.

EN İYİ HALE GETİRİLMİŞ KAUÇUK BİLEŞENLER

Helio Bileşen

Lastik sırt bileşeni ayçiçeği yağı içermektedir, bu da sıcaklıklar 7º’nin altına düştüğünde lastiğin yumuşak kalmasına yardımcı olmaktadır. Bu yeni metot ıslak ve karla kaplı zeminler üzerinde frenleme ve yol tutuşun iyileştirilmesini sağlamaktadır.

KİŞİYE ÖZEL LASTİK SIRT DESENLERİ

Dengeli yol tutuş (Stabligrip)

Daha fazla yol tutuş ve denge için, Stabiligrip teknolojisi iki farklı kılcal kanal tipini birleştirmektedir. Bu da çekiş gücünü arttırmakta ve karda daha büyük denge sunmasına ilaveten yüksek hızlarda daha fazla direnç sağlamaktadır.

MICHELIN VTS Kılcal Damarlar

Bu teknoloji yenilikçi bir lastik yapısını temel almaktadır: asimetrik lastik sırt desenleri ve çeşitli kılcal kanallar karla kaplı yollar üzerinde daha iyi bir sürüş sunmaktadır. Ayrıca, karda daha geniş bir yuvarlanma yüzeyi sayesinde iyi bir yol tutuş ve yüksek hızlarda daha güçlü bir direnç sağlamaktadır.
(1) Michelin’in başlıca Avrupalı rakipleriyle karşılaştırılmıştır. 2008 ve 2009 yılında piyasada mevcut olan 195/65 R 15 H ve 205/55 R 16 lastik ebatları üzerinde TÜV SÜD Otomobil tarafından ve 2009 yılında DEKRA test merkezinde gerçekleştirilen yakıt tüketimi ve yuvarlanma direnci testleri. CO2 oranlarındaki azalmalar yakıt tüketimindeki azalmalardan ileri gelmektedir.
(2) http://www.michelin-green-meter.com adresindeki mevcut hesaplama metodu,  01/06/200" rakamları

En son görüntülediğiniz makaleler

Görüntülediğiniz bir makale bulunmamaktadır

  • Otomobil
  • 4x4 / suv
  • Kamyonet/Karavan
Loader