Kızaklama çok nadir bir kaza nedenidir

Kızaklama nedir ve bundan nasıl kaçınılır?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Kızaklama (ıslak yolda araba lastiğinin yol yüzeyinde savrulması anlamına da gelir) biraz korkutucu görünebilir, ancak çok nadir bir kaza nedenidir. Aslında, yağmurda araç kullanırken bile, kızaklama riski taşıyan yol koşulları toplam vakaların sadece %0,01'ini oluşturur.

Kızaklama nedir? Hangi durumlarda gerçek bir risk oluşturur? Nasıl önlenir ve oluştuğunda ne yapmalısınız? Tüm bu soruların cevabını bu makalemizde bulabilirsiniz.

Kızaklama veya ıslak yolda araba lastiğinin yol yüzeyinde savrulması nedir?

Lastiğin yüzeyi ile bir su tabakasının yarattığı yol arasındaki ayrımdır.
Bu durum, aracın hızını arttırırsanız veya yolda su miktarı artarsa şiddetli yağmur durumunda yavaş yavaş gerçekleşir.

Ancak, aracın kontrol kaybını içeren kızaklama koşulları, yoldaki vakaların sadece %1'ini ve kazaların yalnızca %0.1'ini oluşturur.
Bu durum dört lastiğin de tamamen ve aynı anda yol tutuşunu kaybetmesiyle olur. 

Çok nadir görülen bir durumdur, çünkü çoğu durumda lastiğin yalnızca bir kısmı yol yüzeyiyle temasını kaybeder.

Bir su birikintisi içinde aracınızı kullandığınızda, etkilenen lastiklerde bir gerilme hissedebilirsiniz. Bu kuvvet bir asimetri yaratır, ancak bu durumda lastiklerin teması en azından kısmen yol yüzeyi ile kalır.

Yağmurda araç kullanırken kızaklama nasıl önlenir veya azaltılır?

Kızaklamayı önlemek için yapmanız gereken önemli şeyler:

1 - Lastik basıncınızı düzenli olarak kontrol edin

Kızaklama durumunu önlemek için ayda bir kez lastik basıncınızı kontrol etmeniz önerilir.

Basıncın üreticinin önerilerine göre ayarlanması, özellikle ıslak zeminde aracın kontrolünün kaybedilmesi riskini azaltır.

2 - Hızınızı yol koşullarına uyarlayın

Şiddetli yağmur yağdığında, görüş mesafeniz azalır ve frenleme mesafesi artar, bu nedenle yavaşlamak her zaman daha güvenlidir. Bu gibi durumlarda hızınızı azaltmak, kızaklama (dört lastiğin de yol tutuşunu kaybetmesi) riskini de azaltacaktır.

3 - Hız sabitleyici modunu kapatın

Hız sabitleyiciniz açıksa, manuel araç kontrolüne geri dönmek için bunu kapatın.

4 - Mümkün olduğunca uzağa bakın

Uzağa bakarak, yol kenarındaki kızaklamaya neden olabilecek büyük su birikintilerini önceden görebilirsiniz.

Kızaklama meydana gelirse, panik yapmayın ve yavaşça hızınızı düşürün

Kızaklama meydana gelirse ne yapmalısınız?

Panik yapmayın! 

Önünüzde büyük bir su birikintisi görmek etkileyici olabilir ancak örneğin aniden şerit değiştirerek ani tepki vermemek büyük önem taşır.

  • Direksiyonu çevirmeyin: mümkün olduğunca düz tutun
  • Aracın su birikintisini geçmesini bekleyin
  • Aracınız çekiş gücüne kavuşana kadar yavaşça hızınızı düşürün.

Kızaklama, aracın kaymasına neden olursa ne yapmalısınız?

Aracınız önden çekişli ise:

Hızınızı düşürün ve gerekirse, kayma eyleminin karşı istikametinde sürün.

Aracınız arkadan çekişli ise:

Hızınızı yükseltin ve gerekirse, kayma eyleminin karşı istikametinde sürün.

Aracınız dört çekerli ise:

Kayma eyleminin karşı istikametinde sürün. Çekiş gücü tekrar geldiğinde diğer istikamette sürün.

How a tire adhere to a wet surface? | Michelin

Michelin lastikleri neden kızaklama yapmaktan kaçınmanıza yardımcı olur?

MICHELIN lastikleri Evergrip olarak bilinen bir teknolojii kullanır.

Bu teknoloji, ıslak zeminlerde lastiğin ömrünün başından sonuna kadar yani yasal aşınma göstergesine kadar çok yüksek bir yol tutuşu potansiyelinin korunmasını mümkün kılar. Bu teknoloji ile lastik aşırı yağmur koşullarında yeterli suyu tahliye eder.

MASTER FILM 3 GB

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.