TÜRKİYE

Lastik esaslari

Bir dakika içerisinde akici “lastik” dili konuşun

Michelin 18 May 2010

Bir lastiğin yanağı nasıl okunur

Birçok insan lastiğin diline yabancıdır. Her bir lastiğin yan tarafı üzerinde yer alan gizemli sayılar, harfler, semboller ve kodlarda gizlidir. Aslında, her bir lastiğin yetenekleri hakkında birçok faydalı ve önemli bilgiler içermektedirler. Bu nedenle, hız sembolünüzden lastiğinizin genişliğini anlayamıyorsanız veya anlayabiliyorsanız ve bilginizi arttırmak istiyorsanız, iş sizin için doğru lastiği seçmeye geldiğinde size faydalı olacak bütün bilgiler buradadır.

Kar tanesiyle üç dağ zirvesi:

Kar tanesi ve üç dağ zirvesi sembolü (3Pmsf).  M+S lastikleri üzerindeki ek işaretler şiddetli kar koşulları için tasarlandıklarına işaret etmektedir.

Three Peak Mountain snow flake

GREEN X:

Michelin “yeşil” enerji tasarrufu sağlayan lastikleri belirtmek için daha yeni ürün yelpazelerinde “GREEN X” logosunu kullanmaktadır. Yakıt tüketimini iyileştirmelerine ilaveten ıslak hava koşullarında sıra dışı aşınma performans ve yol tutuş seviyeleri sunmaktadırlar.

Green XFazla yük (XL) ve Güçlendirilmiş (Reinf) işaretleriyle işaretlenmişse, lastik bu ebat için normalde uygulanabilecek olandan daha yüksek bir yük derecelendirmesine sahiptir. Lastiklerinizi değiştirirken lastik işaretlerini hesaba katmanız gerekmektedir.

ZP: Sıfır Hava Basıncı:

ZP işareti MICHELIN’in güçlendirilmiş yanaklara sahip olan, lastik patlakken sürüşe olanak sağlayan lastiklerini belirtmektedir. Kendinden destekli olan bu lastikler lastiğiniz patladığında yolunuza devam etmenize olanak sağlamaktadır.

ZP: Bu işaret patlak bir lastikle saatte 80 km/s hızda 80 km mesafeye kadar yolunuza devam edebileceğinize işaret etmektedir.

ZP SR: Bu işaret patlak bir lastikle saatte 80 km hızla 30 km. mesafeye kadar yolunuza devam edebileceğinizi belirtmektedir.

Araç Üreticisine Özel Lastik İşaretleri

Örnek: Pilot Primacy MO (Mercedes)
Örnek: N işaretli Pilot Sport PS2 (Porsche)
Örnek:  205/55R16 91V Pilot Primacy G1

Bazı Michelin lastikleri (temel olarak yüksek performanslı lastikler) lastiğin bazı araç üreticilerinin modellerinde en iyi performansın sağlanması için geliştirilmiş olduğunu gösteren özel işaretlere sahiptir.

Bu özel işaretleri taşıyan Michelin lastikleri eşdeğer standart lastiklerden farklı bir şekilde imal edilmektedirler. Bu lastikler eşdeğer standart lastikten daha iyi veya daha kötü değildirler ancak otomobil üzerindeki davranışları açısından farklılık göstermektedirler. Bu işaretler lastiğin yanağı üzerinde ve aynı zamanda yeni lastik etiketleri üzerinde bulunabilir.

Özel araç üretici işaretlerinin bazıları (N, C ve K) üzerine takıldıkları taşıtların tipleri nedeniyle çok kısıtlayıcıdırlar. Bu taşıtlar özel özelliklere sahiptirler ve uygun lastiklerle donatılmadıklarında tasarlandıkları şekilde performans göstermeyeceklerdir.

Bazı araç üreticileri için geliştirilmiş olan bazı lastikler teknik farklılıkları nedeniyle eşdeğer standart lastiklerden ayırt edilmeleri için özel işaretlere sahiptirler. Örneğin G1 lastikleri fiziksel boyutları açısından hafif farklılıklara sahiptirler.

G1 lastikler belirli bir araç üreticisine özgü değildirler. Diğer işaretler (*, MO gibi) kendi araçları için geliştirilmiş olan lastiklerin fark edilmesiyle ilgilenen araç üreticisi tarafından talep edilmektedir. Uygun lastik en iyi performansın elde edilmesine olanak sağlayacaktır.

En son görüntülediğiniz makaleler

Görüntülediğiniz bir makale bulunmamaktadır

  • Otomobil
  • 4x4 / suv
  • Kamyonet/Karavan
Loader